Tennis: Michaëlla Krajicek - Archief

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek tegen Andrade op Masters

TENNIS.NL - Michaella Krajicek speelt in de eerste ronde van de Masters tegen Selma Andrade. Raemon Sluiter treft Martijn van Haasteren.

Van Haasteren kreeg samen met Michel Koning en Boy Westerhof een wildcard van de organisatie. Westerhof neemt het op tegen de als tweede geplaatste Robin Haase.

Bij de dames gingen de wildcards naar Suzanne van Hartingsveldt, Marlot Meddens en Nicolette van Uitert.

sportfan.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vonny schreef:
zijn die partijen dit weekend?.:)
Het stond reeds enkele berichten hoger, maar hier nogmaals:

Maandag 11 tot en met zondag 17 december staat Topsportcentrum Rotterdam weer in het teken van de Sky Radio Tennis Masters 2006. Natuurlijk wil de Rotterdamse toptennisser Raemon Sluiter in zijn geboortestad de titel proberen te prolongeren en strijden de Jong Oranje talenten Robin Haase, Igor Sijsling en Jesse Huta Galung deze week om de felbegeerde eerste plaats. Ook Michaëlla Krajicek komt naar Rotterdam om haar titel opnieuw te verdedigen

knltb.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Masters: Krajicek gunt Andrade geen game

Michaëlla Krajicek is kinderlijk eenvoudig doorgedrongen tot de tweede ronde van de Nederlandse Masters in Rotterdam. De 17-jarige won met twee keer 6-0 van Selma Andrade.


sportone.nl

Christlightsline.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek kritisch ondanks ruime zege

Michaëlla Krajicek blikt ondanks haar zege met 6-0, 6-0 op Selma Andrade kritisch terug op haar spel in de eerste ronde van de Sky Radio Tennis Masters. "Ik maakte fouten die tegen een speelster uit de top twintig ongetwijfeld worden afgestraft", meent de 17-jarige Krajicek, die met haar 35e plaats verreweg de hoogst genoteerde Nederlandse is op de wereldranglijst. Krajicek had er wel een verklaring voor waarom haar spel in haar ogen wat te wensen overliet. "Ik ben vrijdag door mijn enkel gegaan. Daarom heb ik een paar dagen weinig kunnen doen. Ook dinsdag heb ik maar een uurtje kunnen trainen."
De titelverdedigster hoopt dat ze volgend seizoen vooral fysiek nog wat progressie kan boeken. "Er zijn speelsters die fysiek veel verder zijn. Op dat vlak kan ik nog een stap vooruit zetten." Krajicek vond haar spel het afgelopen jaar nog te wisselvallig. "Al moet ik ook zeggen dat vooral bij de grandslamtoernooien de loting niet altijd meezat."
Vader en coach Petr ontbrak woensdag in Rotterdam. "Hij is pas geleden aan zijn knie geopereerd en heeft erg veel pijn. Het is me niet gelukt om hem de auto in te slepen." De samenwerking met haar vader bevalt de speelster uit Almere nog altijd prima. "Zolang zijn gezondheid het toelaat, blijf ik op deze manier met hem samenwerken."

trouw.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Masters: Krajicek simpel naar halve finale

Michaëlla Krajicek is op eenvoudige wijze doorgedrongen tot de laatste vier bij de nationale Masters in Rotterdam. De nummer één van de plaatsingslijst gunde Marrit Boonstra slechts drie games: 6-3, 6-0.
In de halve eindstrijd ontmoet Krajicek de geroutineerde Seda Noorlander (5).
De andere halve finale gaat tussen de als tweede geplaatste Elise Tamaëla en Nicole Thyssen (7).

sportone.nl
 
Michaëlla Krajicek naar finale Masters

Michaëlla Krajicek heeft zich als tweede geplaatst voor de finale van de Masters in Rotterdam. De nummer een van de plaatsingslijst klopte zaterdagmiddag Seda Noorlander in twee sets: 6-4 7-5. Eerder bereikte Elise Tamaëla de eindstrijd. In haar halve finale versloeg zij Nicole Thijssen met 6-1, 6-3.

Krajicek (1) - Noorlander (4) 6-4 7-5.

TeleSport
 

Freddy2005

† In Memoriam
Opnieuw Masters-titel voor Krajicek

ROTTERDAM - Michaëlla Krajicek heeft in Rotterdam opnieuw de nationale Masters-titel veroverd. Nederlands beste tennisster versloeg in de finale Elise Tamaëla met twee keer 6-4. „Het totale plaatje was goed, maar het kon beter”, meldde de 17-jarige Krajicek na haar derde zege op rij.

telesport.nl
 
Vonny schreef:
Jij bent vermoedelijk geen Kraai fan ??? , :)

Ik geloof dat je dat vermoedelijk wel weg kunt laten als het om Michaela gaat. Ik heb wel veel respect voor wat Richard heeft bereikt.

Ik been zo wie zo al niet echt een fan van damestennis en ik heb in mijn carriere heel wat hopeloze damespartijen moeten verslaan. Dan zijn de heren toch echt wel een hele partij beter.

Het is ook niet echt moeilijk kiezen dunkt mij als het gaat bijvoorbeeld tussen Agassi en Steffie Graf, of tussen Goran Ivanisevic en Venus Williams. of Richard en Michaela.
 
Tja, als je het zo gaat vergelijken, kan je alle damessporten wel opdoeken. Dan wordt het wel een saaie boel toch? :confused:
En heb jij nog nooit een hopeloze herenpartij moeten verslaan? Want laten we wel zijn, ook bij de heren worden heel wat oeverloos saaie partijen gespeeld...
 
Niet alle sporten. Atletiek, kunstschaatsen, dat gaat best wel en kan heel erg spannend zijn (vooral atletiek). En hopeloze herenpartijen zijn er wel, maar worden gevolgd door een spetterend spel in de volgende. Bij de dames is het allemaal net ff niet scherp en te langzaam (kijk maar naar de massa's verloren servicebeurten).
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Dan kunnen we het amateurtennis ook wel afschaffen :deuk: En uiteraard het Davis Cup Team van Nederland, want die spelen ook geen fatsoenlijk tennis :D

Maar beetje :offtopic:
 
Bovenaan