Teken: hondenbezitters opgepast

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Door de vele sneeuw deze winter hebben de teken de winter goed kunnen overleven.:(
Het verhaal met bloed spuwen hebben we met onze blonde lab ook meegemaakt. Ze heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
P1080929ik moet de aandacht delen.jpg
Ondanks de druppels is zij het altijd, die toch weer een of meer teken heeft. Vaak laten ze wel heel makkelijk los. Onze zwarte retriever kruising heeft bijna nooit teken. Terwijl ze zij aan zij rondlopen.:confused:

Wij controleren ze zo veel mogelijk ook al zijn ze gedruppeld. Na de wandeling wandelt er altijd wel wat op Noa. En helaas ontsnapt er soms toch nog een aan de kam en onze ogen. Waarschijnlijk zijn ze door de druppels wel makkelijk te verwijderen.
Maar dit jaar zijn er overal veel teken. met dank aan koning winter

Hilde
 

Vodnik

† In Memoriam
Net terug van de dierenarts en barend's voorval voorgelegd met de vraag of het vaak voorkomt:

Niet vaak maar het komt voor!
Het zal in CZ wel vaker voorkomen dan in NL want deze dierenarts herkent de symptomen en zal de teek met een endoscoop verwijderen. Naast maagzuur-verzachtende pillen adviseerde hij ook om preventief pillen te geven tegen menegitis en borelioza.


(deze dierenarts is wel een "vakidioot" en "workaholic". Hij heeft van maandag t.e.m. vrijdag een praktijk in Mimonje waar hij complexe operaties doet - heeft zijn eigen tomograaf!- en in het weekend heeft hij praktijk in Rumburk waar door de week zijn assistent dierenarts staat. hier zijn site: http://www.veterinarniklinika-mimon.cz/cs/)
 
Hallo Semabyt,

Volgens mij bevat de jaarlijkse (Nederlandse) inenting bij honden automatisch bescherming borelioza.

Wat dat betreft ben ik benieuwd of iemand mij het verschil tussen de standaard-Nederlandse inenting en de standaard-Tsjechische kan geven. (behalve de prijs dan)
 
Bovenaan