Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Tsjechië zijn ze de sneeuw meer dan zat en hebben ze misschien nog wel meer behoefte aan voorjaar dan wij. Jij als toerist een paar weekjes op de skies, maar zij vanaf oktober/november al ruimen, glibberen etc. Nu de restanten van die sneeuw zwarte sneeuwdrek wordt, lijken veel mensen definitief hun paadje sneeuwvrij te willen hebben. Nou ja, definitief, er gaat dus nog weer wat vallen. :?:
 
Ik zag het inderdaad net ook bij de voorspellingen, het word weer wat kouder met dit weekend wat kans op sneeuw :ja:
 
Hier sneeuwt het vanaf vanmorgen 7 uur al aan 1 stuk door!
Met hele dikke vlokken!

En ja, wij zijn het echt wel zat onderhand!
Laat het voorjaar maar komen!
 

kuurgast

Donateur
Terwijl vandaag een record-temperatuur van 25 graden gemeten is ,werd in de bergen op enkele plaatsen nog geskied zoals de Praděd bij Jeseník. De balans aan het eind van het seizoen is volgens de manager dat er 30% minder skiërs waren. Dat komt door veranderingen van publiek en de jonge mensen zijn op zoek naar meer entertainment en andere vormen van skiën.

Bron:mediafax.cz.
Zomerse record:ceskenoviny.cz.
 

Bijlagen

  • Einde winter 2010-2011.jpg
    Einde winter 2010-2011.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 1
Wat doet de Tsjechische toeristenindustrie met deze gegevens? Past men zich daar ook op aan? Je zou zeggen dat ze dat wel zullen moeten doen. Vorig jaar was ook al minder, dus je zou zeggen...
 
SNEL HET BELEID BIJSTELLEN, LIJKT MIJ.
images
 
Ik hoorde dat het in de voorjaarsvakantie drukker was dan voorheen. In Cerny Dul was lastminute nog net iets te krijgen, maar in Rokytnice helemaal niets meer... Dat was vorig jaar wel anders, toen reden een aantal van ons op de bonnefooi mee. Die konden nog kamers krijgen in hotel Rokytka, nota bene aan de voet van de piste!
Dus ben ik verbaasd!
 

kuurgast

Donateur
Ze sprak over het gehele winterseizoen. Van de voorjaarsvakantie kwam ik eerder ook de verhalen in de kranten tegen dat die erg goed was.
 
Vandaag een foto binnen gekregen opgenomen in Porezanky. Normaal gesproken niet zo'n wintersporgebied, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden. (al was het maar omdat het onze eerste besneeuwe foto's van onze omgeving zijn...)

Aarrch!! Ik krijg hem niet toegevoegd! Ffe geduld nog!
 

kuurgast

Donateur
Na enkele mooie dagen wordt het de komende tijd koel en nat in Tsjechië. De regen kan in de bergen veranderen in sneeuw. Aan het einde van de maand zal het mooie zomerse weer terugkomen.

Bron:aktualne.centrum.cz.
 
Hier sneeuwt het nu ook en eigenlijk ben ik hier niet zo blij mee, want voordat we weer gaan draaien ( 15 april ) is er altijd nog wel het een en ander te doen buiten. Het duurde lang voordat de laatste sneeuw weg was en als er dan weer sneeuw komt, kun je buiten niet veel doen. Stoelen en tafels buiten zetten doe je eigenlijk niet als het sneeuwt.
Misschien blijft het beperkt tot alleen vandaag.
 
Jan, voor ons geldt hetzelfde, het is wit en koud buiten.....
Gelukkig hebben we binnen nog heel veel te doen.
 
Bovenaan