Slecht mobiel signaal in huis - GSM repeater?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het GSM signaal in ons huis is heel slecht. Eigenlijk is het maar op twee plekken in huis mogelijk om mobiel te bellen en dan moet je tijdens het gesprek ook echt op die plek blijven staan en nog geen stap opzij doen. Ook is de andere kant vaak slecht te verstaan. Meestal ga ik dus maar naar buiten om te bellen, daar is het signaal wel goed. Maar ja, de winter komt er weer aan. :koud:

Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het signaal in huis te versterken. Op internet heb ik verschillende GSM repeaters gevonden. Heeft iemand ervaring met GSM repeaters? Werkt het? Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
 

Tabe

† In Memoriam
Wij zitten met hetzelfde probleem! De muur van ons huis is zo'n meter dik, dus alleen bij het (slaapkamer)raam is er enig contact, maar óók lang niet altijd. Vorige week stond ik 's avonds in de vrieskou buiten te bellen. Dus als er een mogelijkheid is....?
 
Wij hadden ook altijd op 1 plek goed bereik, bij het keuken raam, daar lagen dan ook alle Mobile telefoons. Of buiten op straat :stout:
Momenteel hebben we een cz sim en overal bereik(vodafone) ook de andere telefoons hebben een redelijk goed bereik(nl sim)
Vraag me niet hoe het kan:confused:Weet wel dat Vodafone het beste bereik bij on sheeft
 

Vodnik

† In Memoriam
Incidenteel kan dat voorkomen maar over het algemeen worden door de verschillende providers dezelfde zendmasten gebruikt, dus allemaal dezelfde signaalsterkte.

Om er achter te komen of één van de (CZ) providers (of een buitenlandse) een beter signaal heeft, kan je een nederlandse simkaart in je gsm plaatsen, vervolgens instellen op handmatig netwerk zoeken. Je krijgt dan alle netwerken die je ontvangt te zien. Eén voor een kiezen en zien welke provider het sterkste signaal afgeeft.

Je kan dit alleen met een buitenlandse simkaart uitproberen, omdat een CZ simkaart direct naar het eigen netwerk gaat en geen mogelijk geeft om op een ander netwerk in te loggen.
 

spookycat

† In Memoriam
Wij hebben dat probleem hier in belgie ook sinds we supper geisoleerd glas lieten plaatsen :(
Vroeger nooit een probleem gehad,op de slaapkamers geen probleem,is nog gewoon dubbel glas
 

Vodnik

† In Memoriam
Bekend probleem met super HR glas. Bij dit glas is een dunne metaalfilm opgedampt die alle hoog-frequent straling tegenhoudt, dus ook GSM signaal (zelfde probleem in auto's met warmtewerend glas, dan werkt een navigatieapparaat vaak niet goed).

Een oplossing voor de mensen die klagen over zendmasten in hun buurt!
 
Wij geven aan familie altijd door als we in cz zijn,dan kunnen ze ons op de cz mobiel bereiken,net zo makkelijk. De nl telefoons liggen vaak in de la......:D
We zetten ongeveer 200 Kc op de telefoon en bellen maar...ook met vrienden in cz, veel goedkoper.
 

Vodnik

† In Memoriam
Dat kan helpen maar is geen oplossing.

Ik heb (uiteraard) een CZ mobieltje, echter dat werkt niet in mijn chalupa terwijl ik daar wel goed signaal heb van duitse providers maar die worden genegeerd omdat -ook al is het heel zwak- mijn CZ provider ook ontvangen wordt.

Je kan stellen dat je met een buitenlandse simkaart altijd de beste ontvangst hebt omdat die simkaart niet gedwongen wordt om alleen op de eigen provider in te loggen.
Of dat financieel de beste oplossing is, is een ander verhaal!
Met een nederlandse Sim kaart in CZ betaal je óók voor de ontvangen oproepen! (in het algemeen! Er zijn zakelijke abo's waar het anders is)
 
Ik heb zelf ge experimenteerd met een passief repeater, dwz een antenne binnen gekoppeld aan een (richt)antenne buiten maar dat was niet zo succesvol
Pieter

Jammer dat het niet werkte, zou een goede en niet te dure oplossing geweest zijn.

We hebben al verschillende providers geprobeerd, maar helaas is de ontvangst van allemaal even slecht. Ik heb nu een (actieve) repeater van 3600 Kc gevonden, misschien ga ik die maar bestellen en proberen.
 

Vodnik

† In Memoriam
3600 czk voor een actieve repeater is geen slechte prijs, die ik ken zijn aanmerkelijk duurder (maar komen ook meer voor in de prof. sector)

Nen benieuwd welke het is!

P.
 
Wij hebben hetzelfde probleem met de mobiele telefoon. Als je wel een goede internetverbinding hebt, kan dan het gebruik van skype geen oplossing zijn? Tenminste als je zelf wilt bellen. Word je gebeld dan is het geen oplossing.
 
Ik gebruik al Skype om te bellen. Een beter signaal en ook nog goedkoper ;) Zelfs toen we nog mobiel internet hadden, was bellen via Skype vaak beter te doen dan bellen met de telefoon.

Het gaat dus vooral om gebeld worden, als vrienden of familie bellen is het niet zo erg dat het signaal wegvalt. Ze zijn er inmiddels aan gewend en bellen gewoon nog een keer. Het gaat vooral om zakelijke gesprekken, ik vind het vervelend als die wegvallen of als ik de helft van een zin mis omdat het signaal zo slecht is. Of misschien moeten we toch maar weer een vaste lijn nemen.
 

Vodnik

† In Memoriam
Hoe heb je dan nu internet (en skype), blijkbaar niet via een vaste lijn en niet mobiel, wat blijft er over? (lokaal wifi?)

Als je een goede internet verbinding hebt is naast skype ook Voip mogelijk, er zijn een paar aanbieders in CZ.
Skype heeft trouwens ook de mogelijk van een vast nummer, echter een nederlands vast skypenymmer is alleen toegestaan aan nederlands ingezetene, maar daar is vast een oplossing voor te vinden!
(net als canal-digitaal want ook niet beschikbaar is voor niet-ingezeten van NL)



73, Pieter
 
P, dank je wel voor het meedenken! We hebben internet via ADSL, maar dan zonder vast telefoonabonnement er bij. Een vaste lijn er bij kan al voor een heel laag maandbedrag, rond de 90 Kc. Ik ben blij dat de andere oplossingen, zoals een vast Skype nummer (wist niet dat die nu ook in NL te krijgen zijn, top!), VoIP, en vaste telefonie er zijn, maar eigenlijk wil ik gewoon goed bereik hebben op mijn mobiel.

De goedkope repeater die ik nu gevonden heb is deze.
 

Vodnik

† In Memoriam
.............. We hebben internet via ADSL, maar dan zonder vast telefoonabonnement er bij. ..............].

Neem aan dat je dan ADSL van Telefonica/O2 hebt.
Een paar jaar geleden was het niet mogelijk alee ADSL te hebben, daar moest een telefoonnummer bij en niet de allergoedkoopste variant.

Wat de grappemakers van T/O2 deden als je het allergoedkoopste telefoonabo had, was het ADSL abo 100czk per maand duurder maken.
(dat kon technisch niet anders .................)

Het is verstandig om is na te kijken of ze dat bij je abo ook niet gedaan hebben.
Mijn kosten zijn:
ADSL, 625 czk/maand, fixed IP adres 99czk/mnd, telefoonabo 67,50czk/mnd
 
ADSL kan tegenwoordig ook zonder vaste lijn. We hebben het abonnement via O2, voor 600 Kc per maand. Vorige maand afgesloten en goed opgelet bij het afsluiten van het abonnement. ;) Geen verborgen kosten en, heel fijn, ook geen vaste contractduur meer.


als je een goedkope wil kopen kijk naar deze
http://antennabooster.nl/

Deze ben ik ook tegengekomen, mar eerlijk gezegd geloof ik niet zo in zo'n kaartje dat je in je telefoon plakt. Heb jij er ervaring mee?
 

Vodnik

† In Memoriam
uit die link:

Wij hebben dé oplossing voor het 'slechte ontvangst' van uw mobiele telefoon, portofoon, walkie talkie, iPhone, pda, blackberry, etc

voor klachten bij jomanda e c ?
 
Ik heb laatst een GSM-repeater gekocht, en het werkt goed.
Had een beetje internet afgezocht naar de goedkoopste en kwam terecht op www.GSM-Repeater-Shop.com.
Het werkt goed en heb nu weer goed bereik in mijn huis. levering ging ook perfect, heb dus niks te klagen. kijk zelf maar...
 
GSM bereik

Hier nog een leuke oplossing!
www.betergsmbereik.nl hebben een GSMextender.
Deze plaats je daar waar je nog net bereik hebt en vervolgens komen al je gesprekken binnen op bv een normale draadloze telefoon!
Uitgaand bellen is ook mogelijk!
Werkt eigenlijk hetzelfde als je BT carkit in je auto.

Wil je toch een GSM repeater, vergelijk ook de prijzen maar eens op dezelfde website.
 
Bovenaan