Quadrijden

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vind eigenlijk ook dat je niet door een bos moet jakkeren, maar ik ben ook een beetje jaloers want ik zou het ook ozo graag willen doen!
Lijkt mij fantastisch om daarmee te rijden en er is feitelijk ruimte genoeg.

Dus ga maar lekker door het bos jakkeren, van mij mag het.
 
Vind de reacties zeer begrijpelijk maar er zit een verschil tussen door het bos rijden en crossen... Crossen doe ik op de crossbaan en voor de fun probeer ik voor mij zelf leuke routes te rijden met leuke off road mogelijkheden over landpaden en door bossen. Daarbij houd ik rekening met andere mensen. Als ik bv. iemand op een paard tegenkom zet ik mijn quad aan de kant en de motor uit totdat deze netjes gepasseerd is. Als ik mensen zie lopen / fietsen houd ik hier rekening. Ik kan jullie vertellen dat mensen het dan heel anders waarderen en krijg vaak positieve knikjes of reacties.

Een groot gedeelte van de bossen is ook al afgesloten, of zijn er borden geplaatst dat het verboden is. Rekening houdend hiermee denk ik dat de overlast wel meevalt.

Ieder zijn hobby. :top:
 
Ik vind eigenlijk ook dat je niet door een bos moet jakkeren, maar ik ben ook een beetje jaloers want ik zou het ook ozo graag willen doen!
Lijkt mij fantastisch om daarmee te rijden en er is feitelijk ruimte genoeg.

Dus ga maar lekker door het bos jakkeren, van mij mag het.

Op verschillende plekken zijn ze ook te huur en is te berijden met B-rijbewijs. Let wel op dat het verslavend werkt. :)
 
Sorrie mocht dat niet dan door het BOS is wist dat niet nooit iemand gezien die er iets van zegt.

Maar als niet mag dan gewoon weer over asfalt heb een groot fietspad van raabs Oostenreik naar Jihlava

Super toch wat een super land
 
Net weer even 100km wezen rijden. Wilde nu een andere richting op om te ontdekken, maar meeste over het asfalt...

Vanaf Lysa naar Cesky Brod naar Kostelec via Kourim en Sadska door naar Kersko en terug naar Lysa. 23gr dus heerlijk weer om een ritje te maken.
 
Mag je vanuit nederland een quad meenemen, voor 2 weken om dan in CZ te rijden, en daarna weer mee naar Nl? Als de quad daar blijft , moet het een ander kenteken krijgen toch?? Waar is dat mogelijk?
 

Vodnik

† In Memoriam
Kijk in je verzekeringspolis hoelang je met dat voertuig buiten NL mag zijn.
Meestal is dat 3 tot 6 maandfen, maar wie controleert dat? Het wordt een probleem als je jaarlijks APK moet laten keuren want dat kan alleen in NL (de tsjechische variant -STK- is niet geldig voor een nederlands gekentekend voertuig.

Alleen bij invoer in CZ krijgt de quad een ander (CZ) kenteken maar daar zou ik maar niet aan beginnen, bovendien moet je dan minimaal een tijdelijke verblijsvergunning hebben anders kan je niet op je naam registreren.
 
ok bedankt. We wilden dus de quad meenemen vanuit nederland naar cz, Om daar te gaan rijden. Dat het dus geen problemen geeft bij de grens(staat natuurlijk nooit iemand, maar dan wel :-D ), en als je in het bos rijd en je word evt gecontroleerd door de politie etc...
 
beter de stk bellen ,moet een typegoedkeuring hebben etc.
zonder papieren wordt het lastig.
heb je papieren is het zo geregeld in het gemeentehuis afd vervoer.
evidence stk,groene kaart,stk keuring,afd vervoer nieuwe papieren aanvragen. kosten zal zo rond de paar duizend kronen liggen
 
thnxs
We hebben papieren,we kunnen hem hier op kenteken zetten, maar dan moeten we als we daar willen laten, weer om zetten naar cz kenteken. Vandaar misschien zo meenemen en dan alles daar laten doen.
 
Bovenaan