Prijsvergelijking: uit eten of zelf koken?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik vind koken ook wel leuk!

Hoi allemaal,

Nou ik hoor het wel: als het aan mijn medevakantiegnoten ligt zullen we vast elke dag gaan uit eten. Maar ja, zelf eten koken vind ik ook wel erg leuk. Dus het is niet dat ik elke avond verschrikkelijk vind om de pannen weer te pakken. Moet eerlijk zeggen dat het bij ons bij het kamperen veel, heel veel bbq hoort!

groetjes
 
noekie14 schreef:
als je naar een grote hypermarkt gaat hebben ze veel meer vlees dan bij de gewone supermarkt. maar dan moet je wel naar de iets grotere stad rijden.
een tip koop je vlees bij de slager ,vraag in het dorp of waar je verblijft naar de beste slager.
zijn vlees, is veel verser dan supermarkt vlees.

groetjes Loek
 
monikiki schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het bij ons bij het kamperen veel, heel veel bbq hoort!
oo, als je vlees gaat kopen zonder dat je precies het hoe-en-wat in 't Tsjechisch weet, of als je uitspraak te wensen overlaat, zie 'blunder-topic', dat kan heel leuk worden! (lees: worst met zeer-dubieuze-substanties, maar kan ook juist positief uitpakken)
 
Uit mijn ervaring weet ik dat men in Tsjechië zeker heel lekker en heel goedkoop kan uit eten gaan . Men moet wel oppassen dat men op zaterdagavond zeker voor 19u30 in het restaurant is anders krijgt men geen eten meer geserveerd. Zo hebben wij verschillende plaatsen gedaan en zijn we uiteindelijk in een 4 sterrenhotel gaan eten. De service was er uitmuntend, het eten zeer lekker en voor de prijs moesten we het zeker niet laten zo'n 40 euro voor 4 personen alles erop en eraan. Wat denk je daar van!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
president schreef:
.......zijn we uiteindelijk in een 4 sterrenhotel gaan eten. De service was er uitmuntend, het eten zeer lekker en voor de prijs moesten we het zeker niet laten zo'n 40 euro voor 4 personen alles erop en eraan. Wat denk je daar van!!
Dat is 10 euro per ster ! :deuk:
 
monikiki schreef:
ik dacht dat gulash hongaars was?
klopt: Gulász is ook Hongaars, maar gezien Slowakije voor 1918 bij Hongarije hoorde (en Moravie daar weer aan grenst...) is Guláš haast ook via historisch-culturele sluipwegen een Tsjechisch recept geworden - weliswaar ietsje minder pikant dan de Hongaarse voorvader.
 
Bovenaan