Prijsvergelijking: uit eten of zelf koken?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Tsjechie:D. Nu hoor ik wel eens de verhalen dat je daar beter kunt gaan uit eten dan zelf koken. Dat zou goedkoper zijn. Wat is jullie ervaring?

Wat zijn de etenstijden van de tsjechen?

groetjes
 
Wij zijn deze winter elke dag gaan uit eten, koste ons +/- 75 Euro voor een ganse week, eten+dessert en drinken.
Het is niet overal even goedkoop, maar je bent tenslotte op vakantie, mag je toch ook even genieten.....

Traditionele "minutki" (= dagschotels) zijn zeer goedkoop

De Tsjechen eten over het algemeen vrij vroeg in vergelijking met ons, rond 11-11.30u en 17-17.30u
 
Hallo,

Ook mijn ervaring is dat je beter uit eten kunt gaan.
Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
Wij waren met zijn vijfjes ong. 22 euro per keer kwijt en dan
hadden we goed gegeten en gedronken!
Dus als je met zijn tweeen bent reken uit je winst!!
Je wordt op je wenken bedient en de afwas wordt ook nog
eens voor je gedaan.

groetjes Marjolein
 
Niet alleen uit eten gaan is goedkoop, ook levensmiddelen in de supermarkt, zijn zeer goedkoop dus als je louter en alleen voor de prijs gaat, ga je zelf eten maken. Maar in de vakantie ga je natuurlijk niet alleen voor de prijs, maar ook voor de gezelligheid, fun en lekker en natuurlijk om allerlei gerechten te ontdekken, dus gaan wij bijna elke avond uit eten
 
Wij gaan eigenlijk ook altijd uit eten. Is inderdaad lekker goedkoop. Heel af en toe "koken" we zelf (pannenkoeken op een houtvuurtje, barbeque enz.) omdat we niet altijd in een restaurant willen zitten (zeker toen de kinderen nog kleiner waren). En dan heb je dus echt vakantie!!

Veel plezier deze zomer en probeer es wat verschillende soorten restaurants. De wegrestaurants zijn over het algemeen goed en de porties redelijk.

Groeten,
Hanneke
 
Wij gaan, gingen, vaak uit eten.
Makkelijk, smakelijk en te betalen.
eigenlijk gingen we te veel uit eten.
En je wet, als er te voor staat..
Dus zijn wij eigelijk ongemerkt steeds vaker thuis gebleven.
Makkelijk, hoeft niemand de BOB te zijn.

Maar: geniet van het heerlijke eten en de correcte bediening.
Je bent maar een keer op vakantie!
 

Tabe

† In Memoriam
Ik denk dat het ook te maken heeft in welk vakantieverblijf je bivakeert.
Ben je aan het kamperen dan is veel uit eten gaan leuk, gemakkelijk en gezellig. Zit je in een pension is het weer anders.Heb je je eigen chalupa dan is het ook leuk om thuis te eten. Barbecuetje, visje (forel/zalm) op de grill. Lekker "thuis". geen gevlieg, gedraaf en gezoek. Een pilsje een wijntje er bij, dus geen gebob.

Nee "thuisblijven" heeft ook wel zijn voordelen en ik denk dat dat toch nog goedkoper is. Je zit alleen met de afwas.
 
Je kunt soms ook "uit eten" in de supermarkt zelf. Dan is er bijvoorbeeld bij de vleeswarenafdeling een hoekje waar je bijv. gulash of een andere Tsjechisch prakkie kunt laten opwarmen en ter plekke nuttigen. Goedkoop en lekker! :)
 
uit eten gaat kost ongeveer rond de 30 euro
maar in die supermarkt heb je voor die 30 euro best wel veel boodschappen dus ik denk dat zelf koken wel voordeliger is.
maar ja 30 euro is niet egt veel om uit eten te gaan.
 
Bovenaan