[Praag] Paar vragen...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha wat cool dat hotel is vlak bij mij, vlak bij Prosek. Zo ver is het helemaal niet van het centrum, er rijden daar op de hoofdweg genoeg bussen naar holesovic en dan zit je al n het centrum en bij de metro station.
Ik zou een week met 25 kroon zeker niet doorkomen, maar goed dat ben ik
smile.gif

pinnen is geen probleem, dat kan overal. Houd wel rekening met eventuele pin kosten (niet zo veel hoor). als er meastro staat dan zit je goed hoor.
 
Marianne schreef:
Toch even naar de bank gaan en pinnen in het buitenland laten activeren dan wel aanvragen, is (was) niet standaard met een eurostyle pas.

Dit is nooit zo geweest.

Met een eurostyle pas kan je gewoon overal in europa uit de muur pinnen !
Dus ook in Tsjechie. Geen probleem!

Wel zal je in CR de kosten hebben die je niet hebt in Duitsland, ook na 1 mei nog.
 
Ik hoor het wel als ie terug is, heb dit zelf toch echt wel ondervonden. 't Is maar een advies, doe ermee wat je wilt.
 
Marianne schreef:
Ik hoor het wel als ie terug is, heb dit zelf toch echt wel ondervonden. 't Is maar een advies, doe ermee wat je wilt.

Ik heb zelf jaren lang met de eurostyle pas gewoon gepint toen ik nog een klein jongetje was
wink.gif
, nooit problemen gehad aangezien het een gewone euro pas is.

Het feit dat het hem ook in Duitsland lukt zegt al genoeg.

Ik heb het nog nagevraagd of het toevallig de laatste jaren is veranderd, maar dat is niet het geval.
 
Erik schreef:
Ik heb het nog nagevraagd of het toevallig de laatste jaren is veranderd, maar dat is niet het geval.
smiley20.gif

Is er trouwens in Praag een internetcafe? want een kaartje sturen naar huis doe ik niet in verband met het late aankomen van de kaart.
 
Een kaartje duurt niet zo lang en je maakt er vast iemand heel blij mee
wink.gif
. Leuk zo, Praag aan de muur kunnen hangen. Praag is zo'n beetje overspoeld met internetcafe's, sommigen vragen wel erg veel. Redelijk normaal is 50Kc/uur. In sommigen mag je een kwartier gratis als je er wat drinkt.
 
PatrickHGV schreef:
Is er trouwens in Praag een internetcafe? want een kaartje sturen naar huis doe ik niet in verband met het late aankomen van de kaart.

Praag barst van de internetcafe's!.
grin.gif


Internetcafe's in Praag

Dit zijn er maar een paar in het centrum. Ik ga meestal naar een internetcafe in Žižkov en die is zeeeeeer goedkoop. Maar daar zal je wel niet in de buurt komen.
 
Hoi, hier ben ik weer.

Hoe is het eten in Tsjechie?
Is dat net zoals in Nederland, aardappels?
En als ik er ben wat moet ik absoluut een keer gegeten hebben?
 
Inderdaad veel dingen met aardappelen, ook veel varkensvlees, kool,...
Een typisch Tsjechisch bijgerecht als vervanging van aardappelen zijn 'knedliky'. Die worden gemaakt op basis van broodjes ('houskove knedliky') of aardappelen ('bramborove knedliky') en gaan samen met een gerecht als goulash. Het ziet er voor mensen die het niet kennen misschien een beetje raar uit, maar het is echt aan te raden!
Er zijn trouwens ook zoete knedliky ('ovocne knedliky'), gevuld met fruit.
Iets wat veel buitenlanders graag eten is 'smazeny syr'. Dat is gepaneerde kaas en dat eet je met aardappelen, friet,... en tartaarsaus. Erg vet dus, maar lekker.
Dobrou chut
smile.gif
!
 
750 kronen voor een week is wel te doen. Als je natuurlijk geen duure dingen koopt maar gewone kleine dingetjes.

Kvetinka
 
750 kronen per week???
shocked.gif

Als je hotel en volledige eten (dus 3 keer per dag) betaald wordt en je bent van blauwe knoop,.....
laugh.gif
dan red je het toch NIET 1 week lang in Praag. Maak er dubbele van en dan misschien.
 
Hi...
Ben dat lijstje vergeten neer te zetten dus doen we dan nu even.
we gaan een stadswandeling maken met uitleg over bekende gebouwen, pleinen etc etc.
Karlsburg met straattheater.
We gaan naar Terezin (Theresiënstadt).
Naar Pretinpark.
Het Theater.
En een boottocht over de rivier Moldau..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan