[Praag] Paar vragen...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal ik ben nieuw hier...
In juni ga ik met school een week naar Praag toe
grin.gif
.
Ik ben eigenlijk nog nooit in het buitenland geweest alleen een weekje Belgie. Nou had ik eigenlijk een paar vragen over Praag waar jullie vast wel antwoord opweten
ooo.gif
.
1. Wat voor weer is het in juni in Praag?
2. Wij mogen maximaal voor €25,- aan kronen meenemen. Kun je voor €25,- veel kopen in Praag of valt dit mee?
3. Kun je pinnen in Praag en is dit veilig?
4. Kun je water uit de kraan gewoon drinken? Want ik hoor wel eens dat in sommige landen water uit de kraan vervuild is. Of zeggen jullie ga naar de dichtsbijzijnde supermarkt en koop een pak water en neem dat mee?
5. De leraar zei dat we in hotel luna gaan of zoiets. Is dit een beetje schoon, leuk, gezellig hotel?
6. Praten de mensen in Praag ook een beetje Engels?

Dit waren zo beetje mijn vragen.
Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten Mijn dank is groot.

Groetjes Patrick...
 
1. Meestal zeeeeer lekker weer! Kleine bofferd!
2. Met 25 Euro moet je zeker los kunnen in Praag, maar ga dan niet al teveel in het centrum je centen uitgeven.
3. Ja en ja.
4. Het kan eigenlijk wel, maar meestal zie ik Tsjechen toch water uit de fles nemen. In de supermarkt heb je keuze uit 1001 verschillende soorten, met of zonder smaakje.
tongue.gif

5. Ken ik niet, maar zo'n drama is het in Praag echt niet.
6. Veel wel ondertussen. Niet altijd even goed, maar is te doen.

Kleine bofferd die je bent. Misschien dat ik in juni ook in Praag ben.
grin.gif
 
Hoi Patrick,
Wat leuk dat je naar Praag gaat met school. Het is daar heel mooi en er is veel te zien en te doen. Ik weet zeker dat je een leuke tijd zult hebben daar.
Om je vragen te beantwoorden;

1) In juni is het over het algemeen warm, zonnig en droog in Praag. Maar goed, je weet het nooit met het weer, dat zie je hier in Nederland ook... Over het algemeen dus lekker zomerweer in die tijd.

2)25 euro is zo'n 750 kronen en daar doe je waarschijnlijk niet lang mee. Het verschilt er een beetje van waar je gaat eten en wat voor spullen je bedoelt. Maar reken er op dat dit snel op is.

3) Pinnen kun je zonder problemen en zowat op elke hoek van de straat. Het is niet meer of minder veilig dan bijvoorbeeld in Amsterdam.

4) Water uit de kraan kun je gewoon drinken. Of het lekker smaakt is een tweede. Ik vind het zelf niet te drinken en koop liever mineraalwater uit de supermarkt. Maar veilig is het in ieder geval wel.

5) ''Loena hotel of zoiets'' zoals je schrijft, is niet bij me bekend. Misschien handig om de goede naam en het adres te vermelden, misschien dat iemand het kent...

6) De meeste mensen in Praag praten wel Engels, of anders Duits. Maar goed, lang niet iedereen. Maak je geen zorgen, je komt er wel uit met ze!

Veel plezier!
smiley20.gif
 
Ha ha je was me net te snel af...(tsja dat krijg je ervan als je ondertussen op mns aan het kletsen bent
smile.gif
)
 
Nou kom op zeg. Met 750 kroon moet je het wel kunnen redden hoor
grin.gif
Althans, mij lukt het wel. Tenzij je natuurlijk elke toeristische attractie van binnen wil zien, gaat eten bij Stare Mesto en uit gaat in de Radost/FX tot diep in de nacht met een McMenuutje van de Mac om de hoek na afloop.

Als je gewoon een beetje relaxed een dagje door Praag loopt en 's-avonds ergens uitgaat moet het heus wel kunnen.
grin.gif


Waar geef jij je geld allemaal aan uit Eriko?
tongue.gif
 
Met 1000 kronen in een week kom je een heel eind,
dus ook 750 nog wel.

En het is met school, dus eten enzo zal allemaal verzorgt worden lijkt mij.

Hij kan iig heel wat biertjes kopen voor 750 kronen,
een bed en eten krijgtie wel, dus wat wil je nog meer haha.
 
Oops, niet goed gelezen. 750 Kc voor een week? Whaaaaaaaah, dat red ik echt niet. Ik hou van goed feesten.
grin.gif
En lekker eten.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Hotel Luna

[*]Category: 2 star.
[*]Nr. of rooms: 161.
[*]Address: Decinska 1, 180 00 Prague 8.
[*]Location: The Hotel Luna is situated north-east of the city centre very close to the Prague highway, yet secluded from traffic in a quiet suburban quarter of Prague. It enjoys an ideal location with regard to the Prague Fair Grounds, which can be reached in 15 minutes. The hotel is easily reached by car as well as by public transport.
[*]Accommodation: All rooms in are designed in the apartment style (two rooms sharing one shower/WC), and include a radio and telephone.
[*]Services: The hotel operates a restaurant, snack bar, and shops.
[*]Public transport: During the day, guests can take the bus and in 15 minutes reach the metro station Nadrazi Holesovice; from there, the centre is just another 10 minutes. At night, guests would take the tram, and then a bus, reaching the hotel in 40 minutes.

Voor wat ik zo een beetje heb gelezen is het echt een "jeugdhotel". Helaas nog redelijk ver van het centrum als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

Voor foto's zie: http://www.gtsincoming.cz/galerie.php?idr=70&idm=22
 
Ach dat het ver weg is maakt mij niet zoveel uit als ik zo lees is er genoeg openbaar vervoer.
Maar ik heb een eurostyle pinpas van de ABN AMRO kan ik hier mee ook in Praag pinnen of zal ik ernaar moeten informeren bij de bank?
 
Hoi Patrick, voor alle zekerheid toch maar even navragen bij de bank, zou ik zeggen. Beetje lullig als je er pas in Praag achter komt dat het niet wil....
Veel plezier toegewenst daar! Wat staat er eigenlijk op jullie programma om te gaan doen en bekijken?
 
tatrafan schreef:
Wat staat er eigenlijk op jullie programma om te gaan doen en bekijken?
Wat ik gehoord heb gaan we naar een theater en een museum maar verder weet ik het niet echt. Maar als ik weerkom zal ik wel ff een kort verslagje plaatsen
smile.gif
.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ahoj Patrick
aangenaam.gif
, als op je pinpas de simbolen staan van Maestro en Cirrus beide in twee bollen, dan kan je er gewoon mee pinnen, bij de ´´Komeci banka´´bv. Maar op bijna alle pinautomaten staan deze simbolen. Koop in Praag een weekkaart voor het openbaar vervoer, dat is goedkoop en je kan dan overal naar toe met metro, tram en bus(er zijn s´nachts nachttrams) eten en drinken doe ik buiten het centrum, twee halten met de metro bv. dat scheelt stukken.
Je kan gewoon water uit de kraan drinken, geen probleem.
Veel plezier vr. gr. pivonist Macek.
 
Toch even naar de bank gaan en pinnen in het buitenland laten activeren dan wel aanvragen, is (was) niet standaard met een eurostyle pas. Soms is daarbij toestemming van je ouders/verzorgers nodig ook m.b.t. "rood" staan etc.
 
Marianne schreef:
Toch even naar de bank gaan en pinnen in het buitenland laten activeren dan wel aanvragen, is (was) niet standaard met een eurostyle pas.
dit hoeft denk ik niet omdat ik soms wel naar duitsland ga en daar ook gewoon flappen uit de muur kan halen. Maar ik ga deze week wel even informeren bij de bank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan