Opnames vervolg van "Ik vertrek" en uitzending

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Op camping Ronest van Esther en Ronald, in Krasny Dvur worden nieuwe opnames gemaakt voor het programma Ik vertrek. Dit is een vervolg over hoe het nu met hen en de camping gaat.
De uitzending zal hoogstwaarschijnlijk 14 Mei, aanstaande zijn.

Het verhaal over de aanval door honden gaat ook eindelijk een goed vervolg krijgen.
 
Leuk! Ik ga zeker kijken! Ben ook erg benieuwd hoe het met ze gaat en hoop dat ze de kans krijgen om hun eigen verhaal te doen.:ja:
 
wat tegenslag zag,maar sterke mensen,ik zal moeten zalf gaan kijkje nemen in de zomer.MOEI VERHAAL
 
Ik heb dit programma één keer gezien en heb er het beeld aan over gehouden dat er een vervolgserie moet komen, met de titel 'Ik ben weer terug'.

Te veel mensen denken dat het simpele feit dat ze van een land houden als vakantieland, dit ook voldoende is om er een zaak te beginnen. En dan vaak ook nog eens mensen met een slechts oppervlakkige kennis van het land.
 
Men moet het aan den lijve ervaren, Curious!....

En dan nog begrijpen ze niet waarom het fout ging!:stom!:
 
Ik ben wel benieuwd hoe het ze vergaan is. Het lijken mij wel echte doorzetters. Ik ga zeker kijken. En ik wil ook altijd nog een keer hun camping bezoeken.
 
Tis inderdaad knap dat ze er nog steeds zitten. Daar heb ik ook alle respect voor.
Zal ook met veel interesse de uitzending volgen!
 
Zou je het willen laten weten wanneer het uitgezonden wordt?
Heb reeds een uitzending gezien van een stel dat daar een camping begon maar denk niet dat dat dezelfde mensen zijn.
Alvast bedankt Kuurgast!
Grtjs, Chris
 

kuurgast

Donateur
Zaterdag 17 december om 21.45 ned.1.

Een follow-up: twee jaar geleden vertrok familie Oosterbaan naar Tsjechië. Ze hadden alles behalve een soepele start.
De familie raakte levensgevaarlijk gewond toen ze werd aangevallen door vier valse bordeauxhonden, het gras voor de camping kon niet worden gezaaid omdat de buurman er zijn graan had gezaaid en een orkaan verwoestte het gloednieuwe kantinedak. Gelukkig zijn Ronald en Esther rasoptimisten en zetten ze door om hun droom - een eigen camping - te verwezenlijken.
Bron:tros.nl en de website van de camping.
 
Zaterdag,ga ik zeker kijken.Als je het hier niet had opgesgreven, dan had ik het niet geweten.Ik kijk haast geen tv.
Dankje wel,Kuurgast.
 
Ja Baan,ik bleef het mooi vinden.Als ik kijk naar je verhaal met al die foto's ,ben ik weer een beetje op vakantie. Nogmaals bedankt. Eva.
 

Tabe

† In Memoriam
" Onkruid vergaat niet ", zeggen ze zelf.
Ik heb grote bewonderingen voor hun doorzettingsvermogen. Waar ligt de grens van hun acceptatievermogen. Zelfs de ouders van Ronald hebben er moeite mee. Na zoveel tegenslag MOET het ook een keer goed gaan. Eens een keer geen tegenslag. Neem mijn petje af voor Ronald, die zich er niet voor schaamt om terug te gaan naar Nederland en daar zijn geld te verdienen als vuilnisman. Grote klasse.

Kreeg trouwens van de gehele uitzending een beetje een naar beeld van Tsjechie. Beelden met voornamelijk slecht weer, regen, drassige velden, modder. Allemaal een beetje treurig in beeld gebracht. Eigenlijk niet zoals ik Tsjechie ken. Het was in ieder geval niet bepaald goede reclame voor het land Tsjechie.

Ik ben het wel een beetje met Dieter eens. Ik weet niet of dit voor Esther en Ronald geldt maar ik krijg inderdaad vaak het gevoel dat mensen te snel beslissen om "te vertrekken"naar Tsjechie alleen op basis van wat zij tijdens de vakanties ervaren of hebben ervaren. en met Curious te spreken "hoe maak je iemand DAT duidelijk.? Alleen als je met een zak vol geld naar Tsjechie gaat dan kun je het misschien redden. En....blijf met één poot financieel in Nederland. Esther en Ronald doen dat ook al moet Ronald daar voor een behoorlijke tol betalen.

Nogmaals petje af en veel succes gewenst de komende jaren.
 
het zit hun niet mee, door verschillende oorzaken, maar daar wil ik het niet over hebben...

ik vind dat ze niet erg gelukkig waren met hun keuze voor Krasny Dvur als camping locatie...
 
Ik heb elders ook al gereageerd. Dit komt voor in 2 onderwerpen!
Ik denk dat Krasny Dvur net zo goed of slecht is als allerlei andere plaatsen.

Ik heb ook grote bewondering voor hun doorzettingsvermogen.
Hendrikus Baan was bij hen op de camping deze zomer. In zijn verslag hier kom ik geen echt negatieve dingen tegen. Wel positief door de behulpzaamheid en de gastvrijheid!.

{Het doet me denken aan de omstandigheden op camping Van Mierlo in Luxemburg in 1978. Camping met 80 plaatsen, 2 herentoiletten, 3 damestoiletten, 2 douches, en in de bouwvakvakantie de camping vol!
Maar heel lieve beheerders, Jan en Nel. En iedereen slikte gewoon de omstandigheden, die eigenlijk ver beneden het toegestane peil waren. Er was grote saamhorigheid onder de campinggasten. We ondernamen samen van alles om het verblijf aangenaam te maken. We hebben er uiteindelijk, onder andere beheerders en betere omstandigheden, 22 jaar gecampeerd, soms wel 60 dagen per jaar. De camping is nu gesloten door de eigenaar van de grond.
Het was er heerlijk. (Soms nog heerlijker dan in Tsjechie denk ik wel eens)}

Ronald en Esther, we kamperen niet meer, maar anders zouden we zeker bij jullie aan komen! En onze ervaringen op die Luxemburgse camping moet jullie steunen om door te gaan met wat jullie nu doen. Stap voor stap blijven groeien. Ik duim voor jullie dat jullie droom uitkomt!
 

kuurgast

Donateur
Pfff....wat een hoop ellende en dan toch doorgaan......petje af!
Lees net dat Jesse de zoon thuis zit met een voet in het gips. :troost:
 
Bovenaan