Op oriëntatietocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hadden gekochte grond uit de cooperaatie gehaald: In november naa het innen van de huur hebben wij een verzoek ingedient en in november van het daar op volgende jaar in gebruik genomen. Meneer Camyl U loopt achter. JZD bestaan niet meer. Het zijn alemaal zelfstandige onderneemingen net als in Nederland. De eigenaaren van de grondstukjes zijn al lang blij dat zij niet zelfs voor de onderhoud moeten zorgen want als men het niet doet gaat de bonniteit achteruit en daarmee ook de waarde.
 
als ik achter loop, moet je me wel even gelijk zetten. inderdaad bestaat de JZD niet meer, maar hier in de plaats Švihov (en ik denk dat dat in méér gemeentes het geval is) in de volksmond nog steeds gesproken over de JZD, velen weten wat daarmee bedoeld wordt.
de grond waarop onze woning is gebouwd, werd aan ons verkocht in 1999 en ieder jaar bewerkt door de coöperatie. ook wij moesten langs vele wegen (ook financiële-) om van landbouwgrond, bouwgrond geschikt voor woningbouw te maken, wat uiteindelijk gelukt is in 2006.

Het voerde mij te ver, om aan Lytske ál onze verdere beslommeringen uit te leggen.

en misschien voor toekomstige reakties, laat dat MENEER maar achterwege, gewoon Camyl is voor mij genoeg!
 
Bovenaan