Ook wij gingen naar Rokytnice nad Jizerou!!!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

jawel jawel..................we hebben de drie gehaald:yess: :yess: :feest: :feest:

we hebben de auto van mijn ma te leen,en vanmorgen starte hij niet.
gerben achter het stuur en jawel ik mocht duwen,het hielp niks,dus de buurman erbij met de auto en startkabels,jawel het ding deed het weer(hij is volgens de kentekenbewijzen van 1989,dus we keken er niet raar van)(maar we zijn er leuk mee geholpen)(en ja mijn ouders hebben nog een auto,dit brik is voor de boodschappen)
afijn,gerben ermee naar de garage tegenover zijn werk,dinamo kapot,nieuwe erin(bij de sloop gehaald)en hij loopt weer als een trein.
ik denk dat we er nu klaar mee zijn,mijn nieuwe wasmachine heeft inmiddels de skipakken schoon,en nog 2 andere wasjes,ik ga vanavond nog maar eens vroeg naar bed en dan morgen er weer fris voor

Maria schreef:
Dit gun ik jullie helemaaaal niet, je komt altijd over als een Normaal Persoon
ja ik kom wel normaal over,;) ben ik denk ik ook wel,met een fleugje abnormaal misschien.
En gerben is nog steeds met me getrouwd,en mijn kinderen zijn geloof ik nog steeds blij met me,dus dan zal ik ook wel een beetje lief zijn:lmfao:

nee grapje,ik vindt jullie medeleven heel erg lief
 
Ha die Rika en Gerben,

Nou zeg, wat hebben jullie veel meegemaakt. Leuk is anders.
Wij zijn vorige week ook in Tjechie geweest en toen onze Ford (Mondeo) ons afgelopen zaterdag weer netjes thuis in Dokkum afleverde heb ik hem even vriendelijk op het dashbord geklopt: "Goed gedaan jochie" zeiden Greetje en ik tegen onze metalen vriend.
Wat jullie onderweg hebben meegemaakt hoop ik nooit mee te maken. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen. En dan ook nog nummer 2 en 3 er achter aan. Gelukkig ben je dan al thuis en kan je er misschien ook wel een beetje om lachen.
Take it easy en de groeten aan Gerben.
Jan
 
Hou je taai en focus je gewoon lekker op de volgende vakantie
Leuke woordspeling Maria, aangezien Rika en Gerben een Ford Focus hebben:deuk:
Rika, ik hoop dat alles weer een beetje rustig is nu bij jullie, wat een pech zeg.
Wij hadden ook een hele bijzondere vakantie, niet zoveel pech als jullie, maar ik vertel er straks wel meer over.
groetjes Paulien
 
waarom het zo gelopen is ???

Oke we zijn inmiddels alweer bijna 2 weken thuis na onze vakantie in rokytnice nad jizerou,het hele verhaal valt hier te lezen
http://www.tsjechie.net/board/f15/rokytnice-nad-jizerou-10119/index4.html

oke de auto zal binnen twee weken naar huis worden gebracht en na gister met de anwb te hebben gebeld,konden ze ons vertellen dat de auto er morgenochtend zou zijn dus joehoe,het autotje van mijn ma uit 1988/1989 kan weer terug naar de plaats waar hij hoord.
Als onze auto tenminste kan worden gemaakt.
In jablonec hadden ze ons verteld dat de auto kon worden gemaakt,maar dat het ongeveer 4 dagen duurde voordat de onderdelen er waren,en dat het dan weekend was,dus zouden ze maandag met de auto bezig gaan,en dat duurde dan drie dagen.
nou dat kon dus niet,dus hadden we gekozen voor de optie,de auto naar nederland te brengen en dan hier wel weer te zien hoe en wat.
De schakelkast was kapot,de computer,en er was iets met de katalisator(ben een leek op gebied van auto's dus neem me niks kwalijk)
het hele grapje ging ons rond de € 2000,- kosten.
dinsdagmorgen de garage waar we de auto graag heen wilden hebben belde om 9 uur,De auto was er,joehoe ons trouwe paard was weer op friese bodem.
Gerben had gevraagd of ze eerst de diesel eruit wilden halen,omdat hij misschien verkeerd had getankt(en jawel het bonnetje met de ijspapiertjes weggegooit,niet weer weggooien dus)en na te kijken wat ze daar tegen ons hadden gezegt,wat het probleem kon zijn,en gevraagt of ze ons op de hoogte wilden houden van wat de kosten ongeveer konden zijn voordat ze veel reparatie's gingen doen.
het is dan wel een focus van ik geloof 2001,maar als het je veel kost kan je er beter een nieuwe(sloop)moter inzetten.
10 uur de garage belt,de auto is klaar we kunnen hem halen
He !!!! wat!!!!!! hoe kan dat nou ??????
ja zei de beste man van de garage,er zat een slangetje verstopt ergens bij de uitlaat,had niks met de moter te maken.
kosten van het geheel €100,-
ben vanavond naar het koor geweest in de trouwe bak,met een snelheid van 140 kilometer naar huis gereden en hij rijd als de oude.
eigenlijk vinden we het nu een heel jammer verhaal aan het worden,in rokytnice zijn we bijna de hele week aan het zuilen geweest met papieren voor de auto,we kregen een kleine auto,deze moest weer gewisseld voor een grote auto en zo kan ik nog wel even doorgaan.
waarom wordt er daar gezegt dat er van alles aan de hand is,terwijl het niet zo schijnt te zijn,dat vinden we heel jammer.
niet dat we tsjechie er minder mooi om gaan vinden,maar we vinden het wel erg jammer dat alles zo is gegaan.
en dat er zoveel mensen aan het werk zijn geweest met de auto,vooral de mensen van de anwb,ze zitten er dan misschien wel bij maar toch.
petje af voor deze organisatie !!!!

het leuke is dat mijn ma(en mijn pa,maar die heeft 1 van de zaak)een ander autootje heeft gekocht,en ik mag deze houden,ik ben er best heel erg blij mee
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hoi Rika,
Toch wel geweldig dat de kosten zo meevielen (en maar goed dat we geen inzameling gehouden hebben, wat zou je met al dat geld moeten doen?:deuk: ).

Focus gewoon op je voordeel en vergeet hetgeen er allemaal mis gelopen is, het heeft toch geen zin om zo terug te kijken en jullie hebben er het beste van gemaakt, volgend jaar herkansing!
 
Bovenaan