Olympische Spelen Turijn 2006

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Vašek schreef:
Goude plak voor Neumannová op 30km vrije stijl

Langlaufster Katerina Neumannová heeft de Olympische titel op de dertig kilometer vrije stijl veroverd. De Tsjechische troefde in een spannende eindsprint de Russische Julija Tchepalova, de kampioen van 1998, en de Poolse Justyna Kowalczyk af.

Dat ik dat nu net moest missen. Proficiat aan die meid.:bloem:
 
Ik heb de eind sprint gezien (had toevallig lunchpauze op werk!!) echt tof! Ik ging beetje uit mij dak , toen zijn over die andere 2 meiden ging..mensen op mij werken zeggen : "wat doe je stom, over saai langlaufen!" ....:kwaad: :deuk:
 
eerste goude medaille

Eerste goud voor Tsjechië

De Tsjechische skiloopster Katerina Neumannova heeft vrijdag in Pragelato Plan olympisch goud gewonnen op de 30 kilometer vrije stijl (massastart). Neumannova versloeg aan de finish de Russin Joelia Tsjepalova (zilver) en de Poolse Justyna Kowalczyk (brons). :D :D :D :bloem:
 
Hoe is het eigenlijk met Sablikova? Rijdt zij morgen de 5000m bij de vrouwen? Of was de 3000m haar enige optreden bij de spelen?
 

Freddy2005

† In Memoriam
patrician schreef:
Hoe is het eigenlijk met Sablikova? Rijdt zij morgen de 5000m bij de vrouwen? Of was de 3000m haar enige optreden bij de spelen?

Ze staat ingeschreven, maar er is nog geen startlijst.

Athlete details - SABLIKOVA Martina

img_601528.jpg

Profile:
Family name SABLIKOVA
Given name Martina
Date of birth 27 May 1987
Gender W
Height 171 cm
Weight 55 kg
Nationality CZE

Event: Speed Skating, Ladies' 3000 mSpeed Skating, Ladies' 5000 m

bron:[URL="http://www.torino2006.org/ENG/IDF/ATH/601528.html"]torino 2006[/URL]
 

Freddy2005

† In Memoriam
Freddy2005 schreef:
Tsjechië- Zweden nu live op Eurosport en reeds 1 - 1 na 3 minuten.



1 - 2 na de eerste speelperiode !


Zitten die supporters nu allemaal te huilen en komt er niemand met de uitslag ?

Na de tweede periode stond het 3 - 6 op het scorebord.

De uiteindelijke eindstand werd 3 - 7 voor de Zweden. Onze Tsjechen spelen dus hun volgende wedstrijd met een bronzen medaille als inzet. De wedstrijd is morgen om 20h35.
smilie_schal1.gif
smilie_schal4.gif
smilie_schal1.gif
smilie_schal4.gif
 
Het is door de commentatoren op Eurosport al gezegd, maar het is inderdaad een beetje een blamage voor het Tsjechische team... :(

Maarja, hopen op een bronzen medaille dan maar? Dat is in ieder geval iets en beter dan niets. (en brons lijkt meer op goud dan zilver dat lijkt... :deuk: )
 
Freddy2005 schreef:
Ze staat ingeschreven, maar er is nog geen startlijst.

Athlete details - SABLIKOVA Martina

img_601528.jpg

Profile:
Family name SABLIKOVA
Given name Martina
Date of birth 27 May 1987
Gender W
Height 171 cm
Weight 55 kg
Nationality CZE

Event: Speed Skating, Ladies' 3000 mSpeed Skating, Ladies' 5000 m

bron:[URL="http://www.torino2006.org/ENG/IDF/ATH/601528.html"]torino 2006[/URL]

Ik heb inmiddels de startlijst gezien. Ze rijd morgen in de 7e rit van de 8 tegen Cindy Klassen...
 

Freddy2005

† In Memoriam
patrician schreef:
Ik heb inmiddels de startlijst gezien. Ze rijd morgen in de 7e rit van de 8 tegen Cindy Klassen...

Inderdaad, de startlijst is gepubliceerd op de web pagina. Ze rijdt tegen een "gouden" Cindy.
 
Freddy2005 schreef:
Inderdaad, de startlijst is gepubliceerd op de web pagina. Ze rijdt tegen een "gouden" Cindy.

Wordt een mooie rit denk ik... Hoop dat ze op het podium beland. En het liefst natuulijk op de hoogste trede.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Na de overwinning van Finland op Rusland met 4 - 0, wordt het dus een finale tussen Finland en Zweden.

Tsjechië neemt het op tegen Rusland voor die verdiende bronzen medaille.

C_3_photogallery_211_photos_foto_7_imagebig.jpg

 

Tabe

† In Memoriam
Sablikova

Goeie race van Sablikova op de 5000 meter, kans op een medaille ? Brons tot de mogelijkheden.

Helaas !! net buiten de medailles De Tsjechische belofte is blijven steken op een vierde plaats. Toch een compliment waard
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tabe schreef:
Goeie race van Sablikova op de 5000 meter, kans op een medaille ? Brons tot de mogelijkheden.

Kijk eens wat een prestatie: net geen medaille voor Sablikova maar een zeer mooie plaats. Proficiat meisje.:bloem:

A060225_MA_SABLIKOVA_V.JPG
 
Erg jammer dat het toch geen medaille geworden is, maar ik vind het echt een SUPER prestratie!!!! Zo jong, en dan al zo mee doen in de top van het schaatsen!!!! Ik kijk al uit naar de spelen over 4 jaar, want dan is ze er vast weer bij... En dan misschien wel die ene stap omhoog of meer...

Maar Sablíkova kan trots zijn op haarzelf!!!!
 

Tabe

† In Memoriam
Tsjechie - Rusland

En Esthertje, heb je al een glaasje fernet voor mij ingeschonken ?
:D
 
Bovenaan