Nu al sneeuw in tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Grensovergang bij Teplice (Cinovec) en bij Chomutov (Hora Svatého Šebestiána) zijn gesloten ivm sneeuwval en gladde wegen.
 
Ook in ´´Ceske Svycarsko´´ rond Dolni Zleb ligt er een pak van 20 cm. sneeuw. Dat is niet mis
smiley29.gif

In Nederland flink aan de hagel en hier is het elke dag hetzelfde: zon, zon en nog eens zon (wordt op een gegeven moment ook wel saai)
 
Hier sneeuwt het ook volop en er ligt inmiddels op sommige plaatsen al 30 cm wat erg mooi is maar verschrikkelijk om de sneeuw op te ruimen steeds weer om toch de parkeerplaats van het pension schoon te houden :-)
groetjes uit het mooie Javornik obec Rudnik (Reuzengebergte) van mij Albert.
 
Hoi, als ik de webcams van het reuzengebergte een beetje in de gaten hou, dan ligt er al heel wat sneeuw!!
Mischien iemand die er op dit moment is en een beetje verslag kan doen? Wie kent er een site waar de weersvoorpelling staat in het engels bv? Ik kan namelijk geen Tsjechies lezen..

Groetjes uit Leeuwarden
 
nou ik ben weer terug van mijn weekendje Tsjechie, nou nou dat was me wat !!! Zaterdagmorgen aangekomen (3.30 uur) eerst ff 75cm sneeuw weg ruimen voor ik mijn auto kon parkeren. Het sneeuwde al toen we daar aan kwamen. Het was eigenlijk de bedoeling om zondag morgen weer te vertrekken,maar Zaterdagavond sneeuwde het nog steeds,toen hebben we maar besloten om nog die zelfde avond te vertrekken richting nederland,anders zouden we nooit meer weg komen.Gelukkig had ik mijn kettingen bij,als ik die niet had gehad stond ik er nu denk ik nog.Vanuit Abertamy is het maar 7 a 8 km naar de grens bij Bozi Dar.Nou je snapt wel dat we bij de grens zo door konden rijden.Daar boven was het echt gruwelijk.Ik heb ongeveer 60 km met kettingen moeten rijden.Tip voor de mensen die richting het ertsgebergte reizen, ( neem die sneeuwkettingen mee )
 
Ben ook net terug uit Tsjechie. Verbleef in de Jeseniky enne het begon vanaf zaterdagochtend alleen maar te sneeuwen... Op zondagochtend glibberend naar huis gereden, maar moest natuurlijk wel eerst een halve meter sneeuw ruimen, voordat we de weg op konden gaan met onze zomerbandjes...
 
Bovenaan