Mollen!!!!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben er nog steeds niet zeker van dat je ze niet mag doden. Gif weet ik wel dat mag ook in nederland niet. Vroeger gebruikte je paration, maar als er ook iets fout gaat heb je gelijk ook 30 meeuwen vermoord. Maar een klem die ik bebruik zijn ze op slag door. Volgens mij is het ongedierte gelijk aan muizen ratten en wat er nog meer is. De klemmen staan in de grond dus geen enkel dier komt er in. En dan zou de hond ze ook niet mogen vangen. Helaas mijn hond doet dat niet ik heb een Rhodesian, die kijkt alleen naar erg grote dieren hebben we hier ook, gelukkig is dit niet gebeurt.
 
als je googled op 'mollenverjager' vind je een electrische variant op zonnecellen. Geen idee of het echt zo goed werkt als geclaimed wordt maar is het proberen waard. Lijkt mij beter werken dan klemmen.
 
Je kan natuurlijk ook een bordje plaatsen mollen kwekerij en die als figurant aan bieden voor de jeugd serie Krtek. Van de paardenbloemen kan je heerlijke honing maken .500 bloeiende bloemen,5 kilo suiker en een liter water. Volgens onze buurvrouw is het heerlijk. Maar in mijn geval zou ik keizerskronen planten en halve limonade flessen op de kop in de mols ingangen plaatsen. :D
 
Wij hebben ook metalen staven met flessen er over in de grond gestopt en op die plaatsen helpt het inderdaad, maar het is onmogelijk om de hele tuin vol te zetten. Onze kat brengt nog wel eens een dode muis of mol naar binnen, maar in de winter zijn wij er niet en als we dan in het voorjaar komen, is het achterste deel van de tuin helemaal omgeploegd. Jammer, maar het is gewoon niet anders. Ik weet dat Pieter een apparaatje heeft dat hoge tonen uitzend, maar of dat heeft geholpen weet ik eigenlijk niet.
 

Marcel

Moderator
de teckel van onze tsjechische buren ging altijd de openingen van de molshopen vergrootten door te graven en de aarde weg te happen.
dus wij hadden een 2x zo groot probleem.
 

Tabe

† In Memoriam
Ha Marcel, da's leuk, dat gebeurt namelijk ook bij ons in Zbyslav.
Eén van de buren heeft een soort "mollenhondje" en is regelmatig, uiteraard als wij er niet zijn, in onze tuin.
Maar wij hebben daar nog eens een probleem bij. Diezelfde rothond schijt ook nog eens in de tuin.
Ik heb het opgegeven; Ik ga er grind op storten. Met daaronder worteldoek vanwege de paardebloemen..
 
Bovenaan