Mijn Tijger

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Net een uurtje of anderhalf terug uit Breda.
Had gisteren nog goed nieuws voor haar, als het goed is kan ze volgende week met werken beginnen.
Hoop dat het na zoveel negatieve ervaringen met uitzendbureau's nu eens een keertje positief is.
Ze kwam doodmoe terug na 14 uur in de bus gezeten te hebben.
Samen een sigaretje gerookt, toen was het tijd voor een opknappende douche, en een klein dutje.
Ik moest nog even wat booschappen doen, kom terug, ligt ze in bed te luisteren naar oude hoorspelsprookjes op 33 toeren-lp's.
Is te moe en te slaperig. Heeft wel haar opudste knuffelbeer meegenomen, mag ook meeslapen (ik laat ze maar met rust).
Op het hoofdeinde een knuffel van Maja de Bij (wie heeft hier voor mij de Tsjechische vertaling van).
Ik weet nu wel zeker dat ze haar definitieve keuze heeft gemaakt.
Tsjechie, Ik hou van je, maar het meest hou ik van Evicka, het dappere meisje uit je mooie land.
Ben er zelf nog nooit geweest (shame), maar hoop je gauw te kunnen bezoeken.
Dank aan alle lezers, meer nog aan degenen die zulke lieve woorden hebben geschreven, en ik hoop van ganser harte dat ik jullie nog meer positief nieuws zal kunnen en mogen schrijven.
Ga zometeen beginnen aan het bereiden van mijn specialiteit (paella) en later op de avond (mede dankzij jullie) aan het voorschotelen van een aantal lekkere borrelhapjes.
Iedereen een fijn weekend toegewenst
 

Freddy2005

† In Memoriam
Bij = Vcela

dus het is Maja la vcela ?

Včelka mája

0159.jpg
 
We sijn sinds afgelopen zaterdag weer samen.
Lekker genieten hier.
Maar................Eindelijk goed nieuws !!!!!
Daags voordat ze terug zou komen naar Nederland, kreeg ik van een uitzendbureau te horen dat ze werk voor haar hebben.
Snel Eva een sms gestuurd, met daarop haar bekende antwoord : eerst zien , dan geloven (en terecht)
Gisteren (zondag) telefoontje gehad van het uitzendbureau, met uitnodiging om vandaag contract te komen tekenen.
Dus........vanmiddag was het zover, eindelijk een stuk meer zekerheid in ons leven, contract is getekend, en vanaf woensdag kan ze aan de slag.
Mensen, wat zijn we hier gelukkig mee !!!!!!!!!
 
Nou helemaal super toch. En dat het niet de perfecte baan is maakt niet uit. Die komt misschien nog wel een keer. Ze ka in ieder gval wat doen overdag en ze krijgt er voor betaald en ze is bij jou.

Helemaal toppie, veel geluk samen.
 
Eva, wat geweldig voor je dat je een baan hebt gekregen. Van hieruit kunnen jullie verder, het begin is er.
Heerlijk nieuws zo op de late avond.
Heel veel succes en geniet van elkaar!!
 
De eerste week werken zit er voor Eva bijna op.
Het bevalt haar zo goed, dat ze besloten heeft ook vandaag te gaan werken.
Alles bij elkaar een hele omschakeling in ons leventje, maar wel heel positief.
Ikzelf kan over 10 dagen ook weer beginnen (ben dan weer voldoende hersteld).
Wens vanaf deze plaats iedereen een heel fijn weekend toe.
 
Fijn Theo dat het haar zo goed bevalt, en als jij straks ook weer aan de gang kunt, kunnen jullie weer echt vooruit kijken, naar 'n zonnige toekomst.
Doe Eva de groeten en zeg maar dat het 'n hele sterke vrouw is.;)
 
Bovenaan