Mijn Tijger

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vrijdag 13 oktober 2006. Ik weet dat je op me staat te wachten bij de hoofdingang van het station van Breda.Ja, ik ben te laat, heb je al gebeld en ge-sms'd, dat ik later ben vanwege verkeersophoud.
Eindelijk aangekomen bij het station, zie ik een mooie jonge vrouw staan, mooier dan ik op foto's van jou had gezien.Ik twijfel , en besluit nog een rondje te rijden, want deze vrouw is te mooi voor mij.
Kom weer voorbij de ingang,ze staat er nog, en ik besluit om mijn bus te parkeren en naar haar toe te gaan.
Na een paar stappen weet ik het zeker. Ja, jij bent het. We hadden contact via sms en telefoon, en jij was het die voorstelde om het eens een weekendje samen te proberen. Dapper, heel dapper. 14 uur in de bus vanuit Praag, op bezoek gaan bij iemand die je niet echt kende, in een land dat je niet kende.
We hadden een geweldig weekend. Maandagmiddag moest je weer terug naar Praag. Je laatste woorden : ik kom rond Kerstmis weer terug...........................
Enkele dagen later laat je me weten dat je je 2 baantjes in Praag en studie hebt opgegeven om zo snel mogelijk weer in Nederland te zijn.
Ik kan het niet bevatten......en heb dan ook vele slapeloze nachten....
Ik ga je voor de tweede keer ophalen in Breda, gelukkig nu wel op tijd.Je komt uit de bus gestapt als een zielig,troosteloos vogeltje.
Afscheid genomen van familie en vrienden in CZ, op zoek naar een nieuw leven met mij hier in Nederland.
Een periode vol met heimwee, verdriet, maar natuurlijk ook heel veel fijne momenten.
Inmiddels is het half maart. Je bent ondertussen ook alweer een paar keer terug geweest voor familiebezoek en prive-zaken te regelen.
A.S. zaterdag kom je weer terug.
Er is veel veranderd sinds je eerste bezoek aan Nederland.
Ja, we houden nog steeds veel van elkaar en beiden geloven we ook in een toekomst samen.
Maar het leven is geen sprookje, al mochten we het nog zo graag willen.
We zullen veel geduld moeten hebben. Geduld om een baantje voor je te vinden, tijd om jou Nederlands te leren. Tijd om elkaars cultuur te leren en te waarderen.


Lieve mensen, waarom schrijf ik dit hier ?
De afgelopen dagen heb ik veel gelezen op dit forum en ook veel geleerd.
Ok het deze week alleen zijn heeft me veel geleerd.
Ik begrijp heel goed jullie fantastisch gevoel over CZ.
Daarom wil ik ook heel graag hiermee mijn gevoelens aan CZ betuigen, maar meer nog.......openlijk hier mijn gevoelens blootleggen die ik voel voor mijn vriendin.
Sorry, nu ik dit schrijf krijg ik welgemeende tranen in mijn ogen....
Eva, misschien dat een van deze lezers dit stuk voor je zou willen vertalen, maar geloof me Evicka........IK HOU VAN JOU EN WIL SAMEN MET JOU OUD EN GELUKKIG WORDEN !!!!!
 
Nou Theo ook ik krijg welgemeende tranen in mn ogen. Ik vind het helemaal super dat je dit hier neerpent en ik vind het een fantastisch verhaal.

Een verhaal wat je in boekjes leest, maar nu dan echt.

Lieve Theo ik hoop dat alles goed komt en dat jullie ontzettend gelukkig worden en heel veel liefde en plezier samen met elkaar hebben.
 
Dank voor je reaktie Sas.

Alles wat ik hier geschreven heb meen ik uit het diepst van mijn hart.
Uiteraard heb ik geen details gegeven, dat is te prive, maar iedereen
zal begrijpen ,dat wat er ook maar mogelijk is, we alles zullen aangrijpen om bij elkaar te blijven.
Wil hier geen liefdesrubriek gaan creeeren, maar wilde gewoon eens een keer mijn hart luchten.
 
Eva, Evicka,

Langzaam zeggen we haar naam
We zien haar staan
Wachtend op jouw
Eva, proef de naam.

Zielig, troosteloos.........

We kennen je niet
Maar wel het gevoel

Eva

Kanjer
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik wil wel graag details weten...;) ! Nee hoor, geintje, ik wens jullie heel veel liefde maar ook sterkte samen, dit is niet de makkelijkste weg om te bewandelen. Geniet in elk geval van de mooie momenten en geef elkaar de ruimte om je eigen ding te doen, zowel hier als daar.
groetjes, Maria
 
Wat een ontroerend mooi verhaal Theo en wat een dappere vrouw. Heerlijk om dit te lezen. Ik hoop dat Eva haar draai hier zal vinden samen met jou.
Ik wens jullie al het beste toe dat hebben jullie zeker verdiend. En het moet toch lukken, liefde voor elkaar is het belangrijkste.
Heel veel succes samen!!
 
Ondanks mijn 52 jaar, voel ik me als een verliefde puber.
Vandaag de laatste dag zonder haar.
Boodschappen doen, wassen, flat opruimen, gewoon zorgen dat alles weer in orde is als je morgenmiddag hier weer binnenstapt.
Een lange avond en nacht te gaan.
Elke keer opnieuw als ze die lange busreis maakt, maak ik me zorgen.
De vele busongelukken vorig jaar.......daar wordt niemand vrolijk van.
Ik heb haar Nieujaars-SMS samen met haar foto uitgeprint en ingelijst.
Menig keer kijk ik naar haar wensen en optimisme.
Wat zal ik blij zijn als je morgen weer veilig de bus uit zult stappen.
 
Het is meer dan 16 jaar geleden toen ik mijn Theo in Italie leerde kennen. Hij kwam eerst naar Praag en dan ging ik naar Nederland voor weekeinden. Mijn beslissing stond vast: Dit is het. Wij gaan het maken. Samen kunnen wij de hele wereld aan.
Dat gevoel komt weer terug bij het lezen van jouw verhaal. Ik gun het jullie van harte en laat het nooit ophouden!
Rena
 
Bovenaan