Mijn eerste Tsjechie ervaringen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal.

Op dit moment ben ik voor het eerst in tsjechie.
Ik moet zeggen: Wauw!
het is echt schritterend hier.
ik zit nu samen met mijn vriendin in Nova paka.
Hele vriendelijke bewoners.

Ik wil alleen wel even zeggen dat ik erg moest wennen aan het rij gedrag van de tsjechen. ze houden erg van doorrijden en bumperkleven, of ik rij te sloom om van de omgeving te genieten :P dat kan ook.

Maar goed, ik wil hier zeker nog een keer terug komen!
weet iemand trouwens of novapacke pivo ook in flesjes ergens te koop is? ik wil het meenemen naar huis namelijk!

Met de groeten van Elwin en Melissa
 

Pelhřimov

Donateur
Elwin, kijk eens op de website van de brouwerij
Verder zou je kunnen kijken of je het in de lokale supermarkten kunt kopen.

Nog een fijne vakantie verder


Edit:
Company stores
Pivovar Nova Paka, company store I.
Pivovarska 400
509 01 Nova Paka
tel. +420 493 760 766
Monday – Friday: 8.00 a.m. – 16.00 p.m.

Pivovar Nova Paka, company store II.
Kumbursky Ujezd 17
509 01 Nova Paka
tel.: +420 724 143 552
Monday – Friday: 8.30 a.m. – 18.30 p.m. (till 18.00 p.m. between 1st October and 31st March)
Saturday – Sunday: 8.30 a.m. – 19.30 p.m.
 
Hallo Elwin en Melissa,
Wat fijn dat de eerste indruk van Elwin zo positief is!
Hoop dat jullie er een fijne vakantie hebben, en waar jullie later met heel veel plezier op terug kunnen kijken.
Geniet niet alleen van elkaar, maar ook van het mooie Tsjechie!

De dag dat jullie naar Tsjechie gingen, moesten wij weer terug naar Nederland, iets wat we eigenlijk helemaal niet wilden.
Maar over 7 weken gaan we weer....
 
Hallo Elwin en Melissa

Toen wij voor een paar jaar geleden ons eerste bezoek aan Tsjechie
brachten waren we ook verkocht !!!
Onze eerste keer was in Vrchlabi op camping Lisci Farma
Hele mooie omgeving echt prachtig 2 super weken gehad
Het jaar daarop zijn we naar Frantiskovy Laszne Geweest
Op camping Jadran ook een mooie omgeving
Het jaar daarop zijn we naar het drie landen punt geweest in het Beiersewoud , Oostenrijk en Tsjechie en dus ook de vakantie in Tsjechie doorgebracht terwijl in het Beiersewoud op de camping stonden
Het jaar daarop hebben we een villa gehuurd in Nemojov
Vlak bij de dierentuin Zoo Dvur Kralove ook heerlijke 2 weken gehad
En dit jaar gaan we naar Klanovice op camping Praha Klanovice
En dat zal ook wel weer heerlijk zijn kan niet wachten tot het zover is
Maar we moeten nog even we gaan eind augustus pas
Maar onze eerste ervaring was ook direct van hier gaan we vaker heen en komen nu al 5 jaar achter elkaar in Tsjechie

Ik heb m,n vakantie land gevonden :D:top::top:

Mvg Mirella
 
Ik wil alleen wel even zeggen dat ik erg moest wennen aan het rij gedrag van de tsjechen. ze houden erg van doorrijden......
Ik zeg meestal dat dat wel meevalt maar realiseer me regelmatig dat ik mezelf dan voor de gek houd.
Vanmiddag alleen al op de 289 richting Semily, eerst een mega :shock: van een motorrijder die met zeker 120! aan kwam rijden op onze weghelft. (hele mooie maar bochtige weg) Hij schrok blijkbaar zo van zijn tegenligger dat hij zelfs begon te slingeren. En een paar kilometer verder weer bingo, alweer een snelheidsidioot op onze weghelft terwijl mijn hart nog niet eens in zijn normale ritme was van de eerste wegpiraat.
weet iemand trouwens of novapacke pivo ook in flesjes ergens te koop is? ik wil het meenemen naar huis namelijk!
Het is in flesjes te koop! Bij de meeste brouwerijen heb je ook een winkeltje maar ben er hier niet zeker van. In zo'n winkeltje kun je iig alle soorten kopen.
 
Hallo Elwin en Melissa


Ik kom al vele jaren in Nova Paka en het bevalt mij altijd goed.
Nova Paka pivo is overal in die omgeving te koop.
Als je al vele jaren in Tsjechië kom wen je vanzelf wel aan het snelle rijden.
En in de winter de lucht en de rook van de kachels, als ik dat ruik zeg ik tegen mijn vrouw we zijn weer thuis.
En al die vuurtjes dat zie je ook overal.

Gr Arie cz
 
oke! dan kun jij me zeker wel verder helpen met het volgende:

Ik moet en zal wat flesjes nova paka bier mee naar huis nemen en als het even kan ook wat glazen van dit merk.
Hoeveel kost een flesje nova paka bier ongeveer? en die glazen zijn die bij jou te koop of ergens anders? en hoe veel kosten die dan ongeveer?

gr elwin
 
Aan de rand van Nova Paka heb je een winkeltje met heel veel soorten nova pako pivo bier, als wij in de buurt zijn gaan we er altijd even heen om wat lekkere biertjes mee naar huis te nemen.
Ik denk dat we er deze vakantie ook heen gaan, want we gaan zaterdag heerlijk weer voor twee weken naar Tsjechié.:)
 
Elwin heb je de Ďábelský toast al geproefd :lekker: met een halve liter Nova Paka pivo voor maar 16 Kč. :cheers:
Als je van auto's houd dan is er komend weekend autocross in Nová Paka.
Hele prettige vakantie verder.

Heey,

nee ik heb die toast nog niet geproeft, ik zal er voor kijken:)
en de autocross in nova paka heb ik al veel over gelezen enzo wist alleen niet dat het komend weekend als is:(, helaas gaan we zaterdag ochtend al weg:(

Aan de rand van Nova Paka heb je een winkeltje met heel veel soorten nova pako pivo bier, als wij in de buurt zijn gaan we er altijd even heen om wat lekkere biertjes mee naar huis te nemen.
Ik denk dat we er deze vakantie ook heen gaan, want we gaan zaterdag heerlijk weer voor twee weken naar Tsjechié.:)

nou tot op de snelweg dan maar:) zaterdag gaan wij naar huis namelijkXD
hoe heet het winkeltje dat je in je post schreef?

gr elwin
 
Het is de weg naar Jicin, net buiten Nova Paka, weg nr. 16, en het is een wit winkeltje, aan de linkerkant als je naar Jicin rijd, er schuin tegenover is een rest, en net voor het winkeltje is een groenteman met heerlijke honing.
Ze hebben er verschillende soorten nova packa bier, en erg lekker vooral kumburak, hoop dat je het vindt:cheers:.
Wij komen zaterdag vanaf Berlijn, we gaan eerst 4 dagen naar Berlijn.
Nog heel veel plezier voor jullie en rijd voorzichtig naar huis.
 
Oke ik ga morgen een kijkje nemen!
ik ben erg benieuwd naar dat bier met die caramel smaak eraan.
Ps. Vanmorgen toen ik wakker werdt keek ik naar buiten en zag tot mijn verbazing dat het sneeuwde!
ik heb twee dagen geleden nog in korte broek gelopen en vandaag was t min 2XD
niet te geloven toch? maar wel erg mooi!,en nu is alle sneeuw weg.
 
Dabelsky toast
Zou dat DE toast zijn doe wij telkens eten, met een pivo en een becher, bij onze aankomst in hotel Sykora in Krivoklat.
Wij hebben hem elders nog niet veel gevonden, wou dat ik er nu ginder een kon smullen!!! Zalig!!
 
Mensen ik ben helemaal blij!
Ik ben vandaag met mijn vriendin natuurlijk naar Liberec gereden
we zijn de berg met de auto gaan beklimmen naar Hotel Jested.
WAT EEN UITZICHT! echt heel gaaf!

En ik heb mn NovoPacke Pivootjes al binnen!
En.. ik heb een stuk of vier glazen gekocht van novopacke pivo!
Morgen ga ik voor me zelf nog 6 flessen halen en een pint glas!
En we gaan natuurlijk ook nog even naar de dierentuin in Dvur Kralove!

Morgen avond dan helaas weer naar het saaie platte met langzaam rijdende verkeer Nederland.
 
Bovenaan