Makelaars en bemiddelaars die NL spreken?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Even een kleine update, de schatting van onze woning was tsja....niet super maar ook niet zo slecht. We zouden, mits we voor een huurwoning zouden gaan, best een paar maanden door kunnen. Mits natuurlijk ook een koper zou kopen ;) Even nadenken of wij dat gaan doen....

We hebben een aantal makelaars aangeschreven en ik ben enorm blij dat deze Engels kunnen schrijven. Ik ben dan wel zo sociaal geweest mijn berichten te beginnen met een dobrý den en geeindigd met een na shladenou en een best regards eigenlijk haha. Heb eerlijk uitgelegd dat mijn Tsjechisch nog niet zo ver reikt....wel fijne reactie op gehad. Een makelaar vroeg ons wanneer wij naar Tsjechie kwamen. Zij had een pand wat een klein en groot appartement bezit, flink wat grond en 2 paardenstallen. Er is na 1 jaar optie koop op. Huurprijs zou zijn 15.000 CZK per maand en ligt 2 km van Klatovy dus een vrij bekende omgeving voor ons :) Met zowel mijn als mijn papa's loon is dit zeker goed haalbaar.
Deze zit nu in renovatie, het grote appartement is klaar en ziet er op foto's zelfs luxe uit! Het kleine appartement moet nog afgewerkt worden. De 2 paardenstallen staan ook.... Misschien toch een slim idee om, wanneer zij dit vraagt, eerder een weekend over te gaan om eens een kijkje te nemen.

Het lijkt ineens zo enorm snel te gaan dat ik mijn eigen gedachten niet kan bijhouden. Vrienden verklaren ons voor gek nu wij het uitgesproken hebben...maar wij voelen ons hier gewoon niet thuis. Hoe meer wij het erover hebben hoe liever wij die stap gewoon willen maken het liefst gisteren haha....
 
Bovenaan