Lpg inbouw in oldtimers in Tsjechie niet meer mogelijk?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
bovenstaande zou kunnen gelden in CZ maar ik weer het niet in detail, daarover kan "magistrat" in Bohdalec (eerder genoemd) uitsluitsel geven.
Wat ik wél weet is dat op de CoC én export papieren van een NLse auto die je naar CZ wilt exporteren expliciet vermeld staat dat voertuig voorzien kan zijn van een trekhaak, wat niet op kentekenbewijs hoeft te zijn bijgeschreven. Deze afwijking tov het CoC wordt dus vermeld op een document. misschien geld dit ook voor LPG installaties?

Wel weet ik dat ik het proces van importeren in CZ niet meer inga, ik laat het doen en voor de kosten hoef je niet te laten. Waarom? Ik heb ongelooflijk veel tegenwerking gehad bij de invoer van twee auto's en veel wachttijd om dan te horen dat er weer een formuliertje niet goed is en je weer bij het beginpunt staat.
 
Mijn importeur/garage www.dovozvozidel.cz en goede vriend Jan heeft vandaag contact gehad met o.a http://www.stk-bohdalec.cz/magistrat.htm en de lokale overheidsorganen belast met het invoeren .

Hij vertelde dat het niet kon omdat de auto te oud is,er zijn te weinig gegevens bekend van deze Bedford in het Tsjechische systeem .:kwaad: [pry to nejde nemají data na tak stare auto]
Mijn andere Bedford is trouwens de enige Bedford in het kentekensysteem van Tsjechie .Hij is trouwens ingevoerd zijnde van de Ford-fabrieken waar de Transit gemaakt word .:slik::snotter:Omdat de gegevens in de buurt komen van een Transit van 1985 waar de gegevens wel van bekend zijn in het Tsjechische systeem.:fool:
Bedford is toch echt van General Motors en hij word in Duitsland geleverd onder de naam Opel Blitz.

Kortom ze maken er een zooitje van bij de voertuigkeuring in Tsjechië . Bent u uitgeschreven uit Nederland en wilt u een klassieker invoeren en eventueel op lpg zetten informeer dan eerst eens bij de instanties vermeld in dit topic of het wel kan
 
Toch zijn er uitzonderingen hier op. Ik weet niet hoe het in CZ is geregeld maar na een typegoedkeuring zo als dit in NL wordt genoemd , is het toch mogelijk een wijziging aante brengen die, let wel, staat geregistreerd. Als voorbeeld. Mijn brandweerauto/camper Mercedes stond als vrachtwagen geregistreerd maar ook <3490kg. Terugkeuren was dus mogelijk en ook ombouwen naar LPG was geen probleem. Bij de afdeling Homolegatie (oid) in Nijkerk was dit eenvoudig op te vragen. In geval van ombouwen naar LPG deed de inbouwer al het papierwerk erbij.
De auto is dus niet meer in de orgineel staat maar voldoet toch aan de typegoedkeuring. En ik vermoed dat dit grotendeels Europees ook zo is geregeld.
dat is correct en invoer is dan geen probleem
 
Geef eens een concreet voorbeeld! Waar kan Joep jouw gegevens controleren voordat hij er helemaal van af ziet?
En Sjepka, geef eens een link door!

Leen, ook en oldtimer:D.
tank bekijken, verdamper, type controlern of deze bij de Tsjechiese stk bekend is en dan aanbieden en gewoon heel dom doen, en indien van toepassing voor sommigen invoeren tijdens ""overhuizing"" een zeer rekbaar begrip, ff tijdig aanvragen ze jo ?
 
Toch zijn er uitzonderingen hier op. Ik weet niet hoe het in CZ is geregeld maar na een typegoedkeuring zo als dit in NL wordt genoemd , is het toch mogelijk een wijziging aante brengen die, let wel, staat geregistreerd. Als voorbeeld. Mijn brandweerauto/camper Mercedes stond als vrachtwagen geregistreerd maar ook <3490kg. Terugkeuren was dus mogelijk en ook ombouwen naar LPG was geen probleem. Bij de afdeling Homolegatie (oid) in Nijkerk was dit eenvoudig op te vragen. In geval van ombouwen naar LPG deed de inbouwer al het papierwerk erbij.
De auto is dus niet meer in de orgineel staat maar voldoet toch aan de typegoedkeuring. En ik vermoed dat dit grotendeels Europees ook zo is geregeld.

dit is correct curious, en zo moet en gaat dat in Tsjechie ook. Sjepka
 
ben het met Tabe eens en bovendien zullen er hardere klepzittingen gemonteerd moeten worden, zg. stellietzetels om verbranden van de kleppen te voorkomen..

Zetels dienen in dit geval niet te worden aangepast, er zijn bedrijven die niet genoeg werk hebben, die dit adviseren,
richtlijnen GM volgen OTS en speling uitlaatkleppen aanpassen, scheelt je n paar € mijn vriend heeft zijn beroep 30 jaar geleden geleerd bij Vialle autogas, Sjepka
 
Bovenaan