Lpg inbouw in oldtimers in Tsjechie niet meer mogelijk?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Was van plan om een oldtimer in te voeren in Tsjechië en deze op LPG te zetten .Nu hoor ik van mijn garagist die geïnformeerd heeft bij de voertuigkeuring [STK] dat dit met vervuilende oldtimers niet meer kan in Tsjechië .
Op lpg lopen ze toch milieuvriendelijker?
 
bedoel je eerst op lpg en dan invoeren ,dat is inderdaad een probleem
of je probeert een andere lpg inbouwer in cz .
als het in de grote technicky prukaz staat ,zal de stk hem echt wel keuren
 

Leen

† In Memoriam
Joh, en je heb net de huidige Bedford opgeknapt. Ga je die nu inruilen voor een oldtimer? Of staat deze nog op NL kenteken voor de vrijstelling van de belasting.
Ik zou dan die helemaal niet in CZ willen invoeren. Of kent men in CZ ook vrijstelling voor oldtimers? Een in NL goedgekeurde auto wordt mi. nooit in CZ afgekeurd. Dit zou tegen de Europesche regelgeving zijn. Lekker met een NL kenteken blijven rondrijden, je staat toch in NL nog ingeschreven? Maar ik zie vast iets over het hoofd:denk:
 

Vodnik

† In Memoriam
Leen: probleem zou kunnen zijn dat je geen (nederlands) voertuig op je naam kan hebben als je niet bij de GBA geregistreerd bent en ik dacht dat joep volledig in CZ woont?


(sorry Leen, je laatste zinnetje had ik niet goed gelezen!)
 
Woon inderdaad volledig in Tsjechië ,en dat is nu juist het probleem .Off-topic het gaat niet om de camper ,maar om een busje.
Kan in Nederland geen bus op mijn naam zetten omdat ik uitgeschreven ben .Invoeren is geen probleem ,maar op lpg zetten wel.:denk:
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag
 

Tabe

† In Memoriam
Je moet een old-timer nooit op LPG laten rijden. Een echte leifhebber houdt een old-timer zo origineel mogelijk.
Een een Bedford als old-timer???? neeeuh.
 

Vodnik

† In Memoriam
wil je met twee campers op reis?
Realiseer je je wat invoer in CZ kost? Auto's ouder dan een jaar of tien (weet niet exact) invoeren kost extra ivm de vervuiling.
 
als ik het goed heb 14.000 kronen die milieuheffing . De huidige eigenaar is te oud om er nog mee te gaan rijden,buitenkansje voor weinig dus ,vandaar .
Mijn zoon heeft ook zijn rijbewijs en woont ook in Cz
 
Was van plan om een oldtimer in te voeren in Tsjechië en deze op LPG te zetten .Nu hoor ik van mijn garagist die geïnformeerd heeft bij de voertuigkeuring [STK] dat dit met vervuilende oldtimers niet meer kan in Tsjechië .
Op lpg lopen ze toch milieuvriendelijker?
EVEN INBOUWEN IN NEDERLAND, KEUREN EN INVOEREN, GAAT ZONDER PROBLEMEN, EN ANDERS MET EEN ANDER TSJECHIES SYSTEEM, HOE? DIT ZOU JE GARAGE MOETEN WETEN, STAAT OVERIGENS OOK OP SLANDO,SJEPKA
 

Leen

† In Memoriam
Geef eens een concreet voorbeeld! Waar kan Joep jouw gegevens controleren voordat hij er helemaal van af ziet?
En Sjepka, geef eens een link door!

Leen, ook en oldtimer:D.
 

Vodnik

† In Memoriam
Nou Leen, de mededeling van Curiuos kan ik me wel iets bij voorstellen, het Certificate of conformity is niet geldig meer omdat voertuig niet meer in de originele staat is en het CoC geldt alleen voor het voertuig in originele staat.
Dit CoC moet getoond worden bij import en wordt geleverd door de fabriek of importeur.
 
Die andere motor is ook afkomstig uit een Bedford .General Motors heeft in Bedford.s dezelfde motoren gebouwd als in de opel Rekord/Omega .
De camper is destijds zonder problemen ingevoerd met een moderne Opel Omega motor+versnellingsbak onderhuids . Deze regelgeving schijnt veranderd te zijn .Zodra ik nieuws heb of dit idd. zo is post ik het in dit topic
 

Leen

† In Memoriam
niet meer in de originele staat is en het CoC geldt alleen voor het voertuig in originele staat.
.

Toch zijn er uitzonderingen hier op. Ik weet niet hoe het in CZ is geregeld maar na een typegoedkeuring zo als dit in NL wordt genoemd , is het toch mogelijk een wijziging aante brengen die, let wel, staat geregistreerd. Als voorbeeld. Mijn brandweerauto/camper Mercedes stond als vrachtwagen geregistreerd maar ook <3490kg. Terugkeuren was dus mogelijk en ook ombouwen naar LPG was geen probleem. Bij de afdeling Homolegatie (oid) in Nijkerk was dit eenvoudig op te vragen. In geval van ombouwen naar LPG deed de inbouwer al het papierwerk erbij.
De auto is dus niet meer in de orgineel staat maar voldoet toch aan de typegoedkeuring. En ik vermoed dat dit grotendeels Europees ook zo is geregeld.
 
Bovenaan