Horeca Is de Tsjechische keuken beter dan ...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Jicin zijn meerdere restaurant waar men gekookte groenten kan bestellen.
Zoals broccoli (vaak met kaassaus)en sperciboontjes (vaak met spekjes) hmmmmm lekker.

Staat meestal bij bijlage
 
Culinaire hoogstandjes zoek je best op in eigen land, er zijn er genoeg... maar de prijzen zijn er ook naar...
We hebben toch wel héél lekker bistro-gerechten gevonden voor de helft van de prijs die wij hier betalen! Misschien hadden wij telkens geluk. En met een mooie fooi wordt je er echt verwend!:kok:
 
Inderdaad Dirk en Kathlee, zo is het maar net.

Vorig jaar volgende plaatselijke gerechtjes gegeten in een zeer goed restaurant :Staročeská žebírka
Plněná smažená kuřecí prsa Úpa, zeleninová dekorace
Svíčková na smetaně
Pikantní nudličky Ratibořice
met volgende aardappelgerecht :Pikantní bramborové plátky of Brambory provensálské en met een halve liter pivo voor gemiddeld 190 kroontjes!

Wat wil een mens nog meer!
 
Ben vorig jaar eens gaan eten in Třebechovice pod Orebem.
Van het bezoek aan het Kerstallenmuseum “ Třebechovické muzeum Betlémů” hadden we honger gekregen.
Dus wij binnen gestapt 2 gebouwen verder in “ Restaurace Černý kůň”.
Prima ontvangst, vriendelijk en hulpvaardig personeel en vooral zeer lekker gegeten!!
Als soep werd ons de Borsjtsj Betlémů” voorgeschoteld, verukkellijk!
Als hoofdgerecht namen we Biftek Bédy Trávníčka ( biftek zvaný medium,anglická slanina, grilovaná zelenina
na bylinkovém másle ), uitmuntend!!!
En als nagerecht “Palačinka „ČERNÝ KŮŇ“ se zmrzlinou ( hořící palačinka s ovocem a zmrzlinou), subliem!!!!

Kortom een aanrader voor wie in de buurt mocht zijn, en onmiddellijk een bewijs dat de Tsjechische keuken
heus WEL lekker kan zijn.
 
Valt mij op dat in de duurdere zaken weinig ouderen zitten maar meer jeugdigen met geld in 3-delig kostuum en de dames in gala -kledij .

Valt mij ook op dat ze zich distantiëren van de Tsjechische keuken zoals ik zojuist in Zanetti,s in Klatovy heb mogen meemaken .

Op het menu stonden de typische Tsjechische gerechten maar men verkoos naast de luxe mixdrankjes [sex on the beach, cuba libre, vodka jus etc]de meer internationale keuken .
 
Dat weet ik niet. Mijn opa heeft nooit in zijn hele leven groente of fruit gegeten (wel de zuurkool met een speklapje en knoedels) en is bijna 90 jaar geworden. Hij at erg vet, zoals brood met reuzel of halve gans in een keer en was nooit ziek.
Ik geloof niet zo veel in dat groenten gedoe hier in Nederland.
Volgens mij zeggen ze dat hier om verkoop van groenten te stimuleren...
Waarom eten mensen hier spruitjes, als bijna iedereen dat vies vind? Dat doet een Tsjech dus niet….


http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2010/09/16/eerherstel-voor-het-supergezonde-spruitje
 
Bovenaan