Kroon staat nu in Transferwise op 27,8 CZK/EUR. Heb ook maar even een transactie klaargezet, "on hold".
Ik ken hier iemand die heeft een grote internationale zaak in textiel en die zou maar wat graag de euro ingevoerd willen zien.
Dat wist mijn sleutelbewaarster ook niet, totdat ze een aantal dagen bij ons in NL geweest was. We hadden haar meegenomen naar het strand bij Scheveningen want dat wilde ze zo graag (de zee zien) en toen op de boulevard met zijn vieren een bakje koffie gedronken met een stukje gebak erbij. Ze zag wat ik moest betalen en daarna hebben we het even gehad over de vaste lasten en het prijspeil in NL. Nu weet ze dat dus welalleen weten ze niet dat de andere kosten belastingen in nl/be ook vele malen hoger zijn.
Klopt, maar het grote verschil zit niet in de aankoop van de grondstoffen maar in het uurloon, dat in Tsjechië beslist lager ligt dan bij ons. Goederen kosten evenveel maar diensten zijn een pak goedkoper, naar mijn idee dan toch.Ze zag wat ik moest betalen en daarna hebben we het even gehad over de vaste lasten en het prijspeil in NL. Nu weet ze dat dus wel![]()
De lira dondert in elkaar, juist omdat Erdogan de rente verlaagt (wat ie niet zou moeten doen, is tegen alle economische "wetten" in). In september stond de rente in Turkije op 18% !!Omdat de rente die je krijgt op je spaarcenten ook maar blijft stijgen. Waar in europa krijg je nu meer dan 4%?
Enigszins vreemd want in Turkije zie je het omgekeerde. Een belachelijk hoge rente ( 14% nu) en een lira die helemaal in elkaar dondert.