Insecten op de Tsjechische menukaart?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bah Char ,ik had dat ook al eens gehoord dat incecten verhaal. Maar als je het zo smeuig verteld als jij, word ik er nog misselijker van. Bah bah bah, en nee gebakken sprinkhaan of gefrituurde vlieg :eten: ,geef mijn portie maar aan vikie
 
Ik zou het best een keer willen proberen om insecten te eten, gebaken sprinkhaan misschien. Maar ik zal er toch eerst over :denk: en of dat wel :wijs: is om insecten te eten, want je hebt ook giftige natuurlijk. maar ik :confused: of ik het zal doen. Misschien voor 100 euro :lache:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kinderen kregen wormen geserveerd op school

"Mama, voor het diner had ik gebakken meelwormen, krekels en kevers" zegde de tienjarige toen hij thuis kwam van een natuurwetenschappelijk gebeuren op de basisschool in Hradec Králové.

Hiervan werden de ouders vooraf niet in kennis gesteld en dat zorgde voor enige verontwaardiging. Volgens de hygiënisten echter, hadden de organisatoren de voorschriften niet geschonden. Dit moet niet vooraf medegedeeld worden. De hele organisatie ging uit van de natuurvereniging Asociace brontosaurus, die allerlei programma's opzet in samenwerking met o.a. scholen.

Er was ook een normale maaltijd voorzien en de kinderen konden op vrijwillige basis gebakken wormen eten nadat alles samen was doorgesproken aldus Pavel Novák, een van de verantwoordelijken.

"Tegelijkertijd wil ik de mensen uitnodigen voor het eerstvolgende evenement - de dag van de sprinkhanen" zegde Pavel Novák nog.

idnes.cz
 
zoiets zet je zelfs je hond nog niet voor....:lmfao:
Ik zal je maar niet vertellen wat onze hond soms uit eigen beweging eet pes! :lmfao:
Trouwens wel eens in een Japans wokrestaurant geweest?
Waar ze voor je neus van die lekkere grote tijgergarnalen met kop en poten roosteren? :lekker: :top:
Lijkt erg op dat wat ik op de foto van Cor zie, links boven. ;)
 

kuurgast

Donateur
Als ze het in die landen eten dan kunnen wij dat toch ook proberen? :?:
Ze bevatten veel eiwitten.Vorig jaar was er op de HORECAVA speciale aandacht voor en werden er zelfs bonbons met sprinkhanen gemaakt en kroketten.
 
Het blijkt zelfs dat er in Nederland in sommige producten al insecten worden verwerkt; het gaat dan om hun eiwit. Op de verpakking wordt gewoon over dierlijk eiwit gesproken als ingredient, maar dit komt soms al van insecten..........
Maar ja wat niet weet wat niet deert..:D
 
Bovenaan