IJzergebergte / Isergebirge

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
De spraakverwarring wordt nog completer als er in diverse lectura wordt gesproken van "het ertsgebergte, het langgerekte gebergte die grenst aan duitsland en Polen, rijk aan mineralen en delfstoffen" ja dan wordt er ook gesproken over ijzererts en dan is de link al snel, al dan niet verkeerd, gelegd.
 
:confused: Er is al genoeg verwarring dus laten we alsjeblieft geen verwarring scheppen die er niet is.

De foutieve vertaling van het Isergebergte zal vast door een Fries zijn gemaakt. ;) Bij ons heet ijzer immers 'izer'.

:lees: Maar we zijn het er dus nu wel over eens:

Zelezné hory - IJzergebergte

Jizerský hory - Isergebergte

Nu nog een aantal beheerders van grote sites dit berichtje schrijven en de anderen nemen het wel over. Binnen een jaar is alle verwarring weer verholpen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ja en dan lopen de gasten die hebben geboekt in het verkeerd genoemde ijzergebergte, dus oa het reuzengebergte, in het verkeerde gebergte te zoeken naar een pension dat er niet is. Dus conclusie, het lijkt mij beter om het zo te houden.
 
Je hebt niet zo'n hoge pet op van de mensen Macek. Als je behoorlijk onder invloed bent van de pivo zou dat kunnen gebeuren maar verder lijkt mij dat niet zo waarschijnlijk.
 

Maria

Geroyeerd Lid
ik zoek gewoon op internet (bv Google Earth) eerst de plaats op die me interessant lijkt, welk gebergte dat dan is zal me wordt wezen!!! (zolang je er van de berg af kunt glijen :)).)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ja en dan lopen de gasten die hebben geboekt in het verkeerd genoemde ijzergebergte, dus oa het reuzengebergte, in het verkeerde gebergte te zoeken naar een pension dat er niet is. Dus conclusie, het lijkt mij beter om het zo te houden.

Je hebt niet zo'n hoge pet op van de mensen Macek. Als je behoorlijk onder invloed bent van de pivo zou dat kunnen gebeuren maar verder lijkt mij dat niet zo waarschijnlijk.

Het was ironisch bedoeld, zonder serieus gehalte:deuk:
 
Bovenaan