IJs en lekkere desserts in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het softijs in tsjechie is best wel duur in vergelijking met het schepijs kost ongeveer 25 kroon terwijl een normaal bolletje het goedkoopst 5 kroon was en als duurste 10 maar die was erg lekker
 
Je kan in Tsjechie ijs kopen op elke straathoek!!!!! Heerlijk!!!!!
Maar het allerlekkerste verpakte ijsje is de Russka van Prima. Niet van Ola, of Nestlé, nee, van Prima!!!! Probeer zelf maar.:D
Als ik op een camping kom waar geen Prima verkocht wordt, moet ik eerst de stad in...:oeps:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ben & Jerry nu ook in Praag

Met de opening van een vestiging van het Amerikaanse merk Ben & Jerry in de Praagse Na Příkopě weten we nu ook waar het duurtste ijs van Tsjechië verkocht wordt. Eén bol kost er 59 kronen en er zijn 16 verschillende soorten van dit heerlijke ijs beschikbaar.

Met zelfs een levende koe op straat en geloei uit luidsprekers werd vandaag de nodige reclame gemaakt. Tsjechen vinden de prijs bijzonder hoog maar de toeristen zullen zeker goede klanten zijn.

novinky.cz (video)

idnes.cz (video+foto's)

5734_107402763090_107400943090_2222190_130946_n.jpg


VEM2cc596_123845_3810661.jpg
 
Als je echt eens lekker ijs wilt proberen dan op het plein in Sucise. Neem dan de Indianski leto je weet niet wat je proeft. Frambozen, Boruvka's ik weet niet wat er allemaal aan vruchten bijzit, maar het ijs is fantastisch. De vruchten zijn warm.
 
Bovenaan