Ideeën voor exportproducten naar Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

off -topic en kan je daar echt alles krijgen? De spullen die ik bestel in Nederland worden trouwens meegenomen door dezelfde vrachtwagen die de auto,s ophaalt bij de automarkt in Utrecht .
trouwens ook een idee gebruikte auto,s importeren/uitvoeren vanuit http://automarkt.vwe.nl/
 

Vodnik

† In Memoriam
Ja, vrijwel alles verkrijgbaar.
Wat betreft de automarkt, AAA heeft daar een eigen kantoor in Utrecht.
www.aaaauto.cz, heeft een paar duizend auto's staan, alles tussen aero en Zill in de prijsklasse 1000 czk tot 10.000.000 czk
 
De Tsjechische wijnen zijn idd. verdomd goed ,denk dat er wel een handel voor is .Enkele wijnhandelaren in Nederland verkopen de exclusive toppers maar de wijnen van het vat zoals je hier op veel plaatsen kunt kopen kent men in Nederland nog niet .

Heb kennissen in de autohandel en op hun verzoek bestel ik bij de onderdelenlijn in Nederland het betreffende onderdeel .In Tsjechië zie je niet veel autodemontagebedrijven/sloperijen en de bewuste assen/homokineten, draagarmen,ophangingdelen zijn in Tsjechië niet te krijgen of peperduur.
Denk dat als je iets als een onderdelenlijn opzet in Tsjechië met bevoorrading uit Nederland dit goed gaat lopen

Goede ideetjes, ik ga erin duiken! Bedankt!

Voor export kan je de website exporters.czechtrade.co.uk/en eens bekijken.

Bedankt Kuurgast! Deze site ken ik ja, is handig!
 

kuurgast

Donateur
Curious er zijn mensen die geen Tsjechisch begrijpen en niet goed met vertaalprogramma's kunnen omgaan maar deze site is in meerdere talen waar ze dan wel wat info kunnen vinden zonder al te moeilijk te hoeven doen. ;) Veel Tsjechische websites hebben de mogelijkheid om ze in verschillende talen te lezen ,die zijn daarin veel verder dan in Nederland.
 
Gegroet mensen! Ik hoop dat voor jullie allen het nieuwe jaar mooi van start is gegaan! :)
Hier een kleine update mijnerzijds.. We zijn nog steeds druk bezig met het onderzoek en het leggen van de juiste contacten. We hopen binnen een paar weken de keuze gemaakt te hebben betreffende de export en/of import producten en dan gaan we snel "lanceren". Ik zal jullie op de hoogte houden! Fijne dag verder!
 
Ja dat is een goeie! Een echt tuincentrum met een groot assortiment aan planten, bomen en struiken. Wel graag de soorten die de strenge winters in Tsjechië overleven. Lijkt mij heerlijk om in een tsjechische Intratuin rond te wandelen. Wat er bij ons in de buurt is stelt niet zo veel voor, alleen een tuinafdeling bij de Obi en wat bloemenwinkels.
 

Vodnik

† In Memoriam
Er zijn er meer maar net als in Nederland, daar waar de markt is. Geen (potentiele) klanten, geen aanbod!
In Praag zijn bijvoorbeeld 3x Hornbach, 3x bauhaus, minimaal 5 OBI's en een paar Baumax'n., Allemaal met een tuincentrum, van klein tot groot.
 
Het is maar een klein detail maar ik zie het juist andersom Pieter: geen aanbod=geen klanten. :D
Er zijn meer steden dan alleen maar Praag. ;)
 

Vodnik

† In Memoriam
Dat wordt weleens gedacht, maar zo is het niet.
Als jou stelling waar zou zijn zou je een shopping centre midden in de woestijn kunnen starten!
Geen mogelijke afzetmarkt = geen aanbod.
Meer steden dan Praag, klopt. In Brno, Plzen, Ostrava is ook aanbod (in de laatste wat minder).
Een shopping centre in Jirikov met 3000 inwoners heeft geen zin, bovendien hoge werkloosheid, geen cent te spenderen en dat bepaalt het aanbod.
 
Nah, zo bedoelde ik het natuurlijk ook niet, dat snap ik toch zelf ook wel, en schrijf ook duidelijk dat er meer steden dan Praag alleen zijn..
Maar Tsjechië (of Pieter? :D) is nu vooral nog gefocust op Praag, tijd voor verbreding van de horizon.;)
Inmiddels draaien er in diverse steden van die tuincentraatjes die aan een groter concern (als voorbeeld Bauhaus oid) vast zitten. Een "echt" tuincentrum als de Nederlandse Intratuin heeft mijns inziens ook in andere steden best kans van slagen.
 

Vodnik

† In Memoriam
Tja, ik woon in Praag, hoewel mijn buren aldaar zich afvragen of ik dat zelf nog weet want de meeste tijd breng ik door in m'n chalupa in Jirikov (nu dus ook)
 
Wij wonen nu 3,5 jaar in Tsjechië. Bij de verkoop van ons huis in Nederland heb ik bedongen dat ik van veel planten stukken mee mocht nemen. Zo gezegd, zo gedaan en na de 1e winter bleek dat 99% het overleefd had. Sterker nog, de grond is hier zodanig voedend dat de planten hun border uitgroeiden. Scheuren, scheuren en – advies van mijn buurvrouw – de rest weggooien???? Dus niet er waren altijd vrienden en buren die wel stekken wilden. Ook ruilen verliep heel voorspoedig. Er zijn hier genoeg kleine tuincentra in de buurt, je moet ze alleen wel zoeken, of er tegenaan lopen/rijden. De ene heeft veel kruiden, de ander rotsplanten of – zoals we in de buurt van Nechanice zagen - manshoge grassen en bamboe’s . Inderdaad geen “Intratuin”, maar wel leuker.
Op advies van vrienden hebben we vorig voorjaar de stoute schoenen aangetrokken en zijn op de boerenmarkt in Trutnov gaan staan met stekken; goed voor ons Tsjechisch en we hebben er hele leuke contacten aan opgedaan. Omdat ook de vraag naar versch. soorten planten aanhield, hebben we dit najaar een stuk gras opgeofferd en heb ik van ca. 50 soorten planten zo’n 500 stekken gemaakt. Dit zijn geen bijzondere planten, de huis-, tuin- en keukenplanten, die ik - gedeeltelijk – in Nederland ook had, maar ze doen het hier over het algemeen veel beter. Afwachten wat er onder het blad, de dennetakken en de sneeuw dit voorjaar te voorschijn komt.
Je kunt aan de ene kant dus rustig stukken plant uit eigen tuin mee naar Tsjechie nemen, maar er is hier in de tuincentra ook best veel te vinden. Wat ik vooral doe is in de tuinen neuzen van de dorpsgenoten en af en toe een stuk van een plant vragen. Willen ze in ruil iets anders van me terug, dan graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Van Cz naar hier: Tartaarsaus!!!
In Woudenberg is er in de Hoogvliet inmiddels een rek met Poolse levensmiddelen. Ook Poolse tartaarsaus, maar die is toch heel anders dan de Tsjechische (en de Belgische). Ik was al blij, maar... :snotter: niet zo lekker.
 
Grappig, ik heb mij vorige keer dat we in Tsjechië waren 12 potten Tatárske omáčka aangeschaft, had je het personeel van de winkel moeten zien kijken... :lache:
 
Bovenaan