Huisje kopen, liefst in Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Wie wil en kan ons helpen aan informatie?

Wij willen graag een 2e huisje kopen in Tsjechie, liefst Zuid-Bohemen.
Dit hoeft echt niet a la minuut maar binnen nu en pakweg 3 jaar ongeveer zeg maar..
Hebben al op verschillende sites gekeken, maar worden er niet echt veel wijzer uit.
Wat zijn goede sites? En vooral met eerlijke prijzen en wat heb je allemaal nodig om daar wat te kopen.
Je komt op internet vooral oude informatie tegen en of deze nog relevant is wordt moeilijk duidelijk..

Alvast bedankt

mvg Angela
 
Wat je allemaal nodig hebt ??
1. Geld en geldig legitimatiebewijs.
2. Maar meer belangrijk, een idee wat je wil (kasteel, boerderij, nieuw, oud, opknapper, 10 slaapkamers, energie efficient, locatie etcetera etcetera).

Je vraag is naar het nederlands vertaald:

Ik wil misschien over een aantal jaar een huis in brabant kopen.

Waarom wil je een huis kopen ?
Voor eigen gebruik or verhuur ?
Speculatie of oudedagvoorziening of "goedkope vakantie" of wellicht permanente vestiging ?

Om een idee te krijgen van huisjes, prijzen en regio's zou ik reality.cz en sreality.cz bekijken.
 
Barend, de door jou genoemde site geeft alleen huizen aan in het noorden van Tsjechie, Angela zoekt iets in Zuid-Bohemen.

sreality.cz is een prima site, voldoende aanbod.

Maak een lijst:

Waarom wil je een huis kopen
Waarom in Tsjechie
Wat is je budget (en hou je daar aan)
Waar wil je het voor gebruiken (dat bepaalt het soort huis)

Kortom, doe je huiswerk goed ;)
 
Hallo,

bedankt allemaal voor de tips,

waarom willen we een huisje kopen in Tsjechie omdat het land ons trekt en ja waarom willen anderen het en waarom zijn er ons al zoveel voor gegaan allemaal om verschillenden redenen..
het huisje is puur voor ons zelf en misschien dat het eens uit geleend word aan familie verhuur hoeft niet omdat we zelf het liefste natuurlijk elke vakantie gaan (man heeft de luxe van dat hij elke kindervakantie ook vrij kan namen)

het gebied vinden we wel belangrijk willen graag water in de buurt die bij een goede winter bevroren is en beschaatswe kan worden dit mag ook iets verder weg zijn maar wel makkelijk aan te rijden zijn met de auto..

we zullen morgen avond eens de site goed gaan bekijken.. een budget hebben we nog niet echt vast gezet al wel over gehad en zijn we nog mee bezig
wat we willen een lief klein huisje liefste met 3 of 4 slaapkamer en bestaande bouw geen bouwval waar alleen de buiten muren nog van staan en het volledig vervallen is al lijkt ons dat ook wel mooi maar daar voor moet je gewoon de taal kunnen beheersen omdat het anders te moeilijk word om met de plaatselijke aannemer te overleggen hoe en wat..

@boya ik heb zeker wat gehad aan de tips maar waarom dat poppetje achter je vraag? omdat ik/wij nog niet geantwoord hadden? wij zijn een druk jong gezin met kleine kinderen die nu vakantie hebben dus de oudste wou graag film kijken met papa en mama dus daarom mijn/onze late reactie..

Mvg Angela
 
Nee hoor, Angela, zo was het niet bedoeld. Ik hoopte, dat je iets aan de tips hebt gehad. Daarom heb ik je ook een intern berichtje gestuurd met informatie.
Wellicht kan ik je wat tips geven?
 
Heel misschien moet je eens in het Ertsgebergte gaan rondneuzen.
Heel makkelijk bereikbaar vanuit Nederland.
Water genoeg, lieflijke skipistes en een overweldige natuurschoon.
Dicht bij Duitsland met mooie waterpatken voor de zomer.
Vele mensen spreken nog Duits ook.
En een van de mooiste steden binnen handbereik, Karlovy Vary.
Er is daar zoveel te zien, te genieten: onvoorstelbaar.
Het is maar een tip, ga eens kijken zou ik zo zeggen.
 
Ach Angela, ik kan een boekwerk vol schrijven over het gebied.
Het is gewoon van een onovertroffen schoonheid en biedt alles wat een mens nodig heeft.
Vooral natuurschoon, zo mooi.
Werkelijk, als je iets zoekt neus daar eens rond.
Ga de natuur in, bekijk de dorpen en steden en je zult blij verrast worden.
Punk, de foto's had ik nog niet gezien, mooi!
Zondag ga ik naar Sindelova, weer even uitblazen.

Angela, succes toegewenst met de zoektocht.
 
dankjewel gaan we zeker eens rondkijken en een beetje informatie inwinnen over dat gebied.. eigenlijk is gewoon heel tsjechie mooi!
zit alweer met smart te wachten dat we weer terug kunnen en dat duurt nog zo lang *zucht*
 
Hoi Angela,

Wij hebben die vraag ook gesteld voor 3 jaren terug. We gaan al ongeveer 13 jaar naar Tsjechie op vakantie en de laatste 8 jaren hebben we voor zuid Bohemen gekozen. De Sumava is voor ons het neusje van de zalm. En nu hebben we al weer bijna 1,5 jaar ons paleisje. We zijn eind 2011 bij een makelaar (Reality) naar binnen gestapt en je gelooft niet wat die mensen allemaal voor ons gedaan hebben en nog steeds doen. Alle financiën heb ik via hen kunnen regelen, water, stroom en andere problemen hebben ze voor ons opgelost, ja zelfs de tuinman heb ik via hen. En voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Ik hoef maar een mailtje te doen of even te bellen en ze staan voor ons klaar. Dus als je meer wilt weten en eventueel in die richting (Kasperky hory - Susice) iets wilt zoeken, laat het me weten.
succes
 
hallo fjozef
bedankt voor je bericht, sorry dat het zolang duurde voor ik terug berichte, maar was m'n wachtwoord kwijt..

zou je misschien wat meer informatie over dat gebied kunnen geven en foto's?

alvast bedankt
groetjes!
 
Bovenaan