Huisje kopen, liefst in Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

pech denk ik. Om die reden hebben wij geen huisje gekocht in het Reuzengebergte want als we daar waren regende het. Maar ook op de plek waar we nu zitten regent het maar dat is goed voor de tuin. Zolang het geen overstromingen veroorzaakt natuurlijk.
 
Volgens mij heb je pech gehad. Kom nu al 12 jaar op rij en alleen 2002 was erg nat voor een week. Half europa toen overstroomd. Landklimaat is koude winters en warme zomers. Vorig jaar hemelvaart was het in nederland koud en hadden wij in Susice 30 graden.
 
Ach ja, soms zit het tegen.
Maar Sucise vergeet ik nooit!
Voor het eerst daar kachna gegeten.
Was heerlijk.
En je had er goede goktenten en prima bier.
Met de mannen.
En niet te vergeten s morgens biefstuk op brood.
Het was goed daar !
 
Klopt, verkeerd getypt. Het restaurant wat er aan de buitenkant niet uitziet, maar heel netjes van binnen. Voor ongeveer 2 a 3 jaar terug van binnen verbouwd. Familiebedrijf. Oma zelf nog steeds heel fel op een krukje aan de bar. Maar de pfeffersteak is daar wat mij betreft de beste in de wijde omtrek. Kom daar al 13 jaar.
 
Ik heb afgelopen winter een tweede huis gekocht in Repany-Lubenec. Heb een aankoopmakelaar in de arm genomen en wel Richard van http://www.czechhome.nl Alles perfect begeleid en verzorgd. Een aantal keren samen op pad gegaan om huizen te bezichtigen. Hij is Nederlands en spreek Tsjechies en vertaald de koop contracten en regeld alle aansluitingen voor de Nuts voorzieningen en kan ook evt de Hypotheek regelen. Wij waren er zeer over te spreken hoe hij alles heeft geregeld voor ons.
 
Ik lees dat jullie een huisje wil kopen in Tsjechie ik ben er veel geweest in hoofde van mijn beroep voor het maken van presentaties voor een makelaar.
Dat is behoorlijk misgelopen en ben voor veel geld de boot met hem in gegaan en ik niet alleen, ik weet niet of je de naam Tsechie slowakije bekent is failliet gegaan Tsechie B.V. failliet gegaan opereert nu onder de naam Tsjechie AHOI is reeds failliet maar rommelt nog steeds door met diverse projecten.
Is nu in de buurt van Praag bezig, het is mijn bedoeling dat nog niet meer mensen met hem het schip ingaan.
of je met deze informatie iets doet is geheel aan je zelf maar het spreekwoord zegd een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Veel succes met het zoeken naar een woning.
 
Klopt, verkeerd getypt. Het restaurant wat er aan de buitenkant niet uitziet, maar heel netjes van binnen. Voor ongeveer 2 a 3 jaar terug van binnen verbouwd. Familiebedrijf. Oma zelf nog steeds heel fel op een krukje aan de bar. Maar de pfeffersteak is daar wat mij betreft de beste in de wijde omtrek. Kom daar al 13 jaar.
Mmmmm,
Helemaal Off-Topic uiteraard, maar:

Ligt meer dan behoorlijk in de buurt.
Zou het graag eens uitproberen.
Adres?
 
Midden in Horazdovice aan de hoofdweg, precies aan de andere kant van de schoorsteenpijp waarop altijd de ooievaars hun nest hebben. Laat eens weten of je er heen gaat! Zie net dat je vlak in onze buurt zit. Heb vrienden in Chemice, Zichovice en Cepice
Nou, dan wordt het een echt interessant zoekplaatje.
Misschien een ander orientatiepunt, een huisnummer/straat misschien?
 
Bovenaan