Hotel Petski & tips voor Strazne?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Allemaal.

We zijn Rene (44) en Sandra (42) en we gaan voor het eerst naar Tsjechie om precies te zijn naar hotel Petski in Strazne van 08/03/2010 tot 14/03/2010.
Wie heeft leuke tips om onze week zo leuk mogelijk te maken.
We gaan met de auto en hebben geen wintersportervaring.
Alvast bedankt..!!:top:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Welkom, hebben jullie ervaring in het rijden in winterse omstandigheden in dergelijke omgeving ? Hier gaan jullie heen mapy.cz. Er wordt niet met zout gestrooid op deze wegen. Dus winterbanden zijn vereist en zorg ook voor sneeuwkettingen. De kaart kan je op in - en uitzoomen. Om naar de gewone kaart te gaan klik je op "Základní". De rest kan je zelf uitzoeken want er is nog veel meer uit de site te halen.

Info kan je vinden door de zoekfunctie te gebruiken en in de fotogalerij te kijken... en veeeeel te lezen. Als er dan nog vragen zijn, stel ze gerust. Veel lees- en kijkplezier.
 
Jullie gaan naar een prachtige omgeving.
Je kan overwegen om een skiles te volgen, maar ook is wandelen in deze omgeving super.
Even zoeken op google, en hier natuurlijk op de site naar reuzengebergte.( krakonos )
Landkaart op de tafel en je bent dagen zoet.
Veel fun !!!
 
Dankje Marcel,,,,sneeuwkettingen en extra deken moet wel lukken alleen weten we niet wat de sneeuwhoogte begin Maart is?
Nou is dat natuurlijk ieder jaar verschillend.Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe het voorgaande jaren was begin Maart in Stratzne.
Alle hulp daarbij is welkom.
 
Thanks Freddy.

Nu ik me een beetje ga verdiepen in de a.s vakantie merk ik dat ik nog veel vragen heb.
Waar kunnen we het beste geld wisselen,,,hier of ter plaatse?
Of het goed te doen is om met de auto 1 dag heen en terug te gaan naar Praag vanaf Strazne begin Maart?
Welke gerechten we beslist moeten proeven?
We gaan maar een weekje maar ik wil dan wel proberen Tsjechie een klein beetje te leren kennen.
Etc etc etc...
 

Freddy2005

† In Memoriam
Met een klein beetje handigheid kan je dat allemaal te weten komen als je de zoekfunctie gebruikt en hier en daar wat leest. Op al deze vragen staan hier de nodige antwoorden. Eerst lezen, lezen en nog eens lezen en vergeet niet een en ander te noteren. ;)
 
Teleurgesteld!!!

Nu we hier eenmaal zijn, valt alles tegen.
De natuur is mooi,,maar verder is het eten slecht, de Tsjechen vreselijk sjagerijnig,,,,de veiligheid ver te zoeken.
Het hotel wordt geleid door twee meiden van rond de 20.
De eigenaar is in Nederland.
Een meisje is tsjechisch en loopt alleen maar te blazen en te zuchten,,als ze savonds wat biertjes op heeft en achter de bar staat, komt ze een beetje los. Het Nederlandse meisje doet haar best.
Verschillende plaatsen/dorpen bezocht in het Reuzengebergte maar het lijkt of de Tsjechen niet trots zijn op hun eigen land. Er wordt amper hallo teruggezegd als we ergens binnenkomen. We gaan een dag eerder naar huis.
Wat een teleurstelling.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Spijtig dat het zo moest verlopen. Als jullie morgen terugkeren let op, er wordt nog meer sneeuw verwacht in dit week-end. Laat het echter geen reden zijn om het niet nog eens te proberen, desnoods in de zomer.

Zijn jullie trouwens op andere plaatsen gaan eten dan in jullie hotel ?
 
Spijtig dat het zo moest verlopen. Als jullie morgen terugkeren let op, er wordt nog meer sneeuw verwacht in dit week-end. Laat het echter geen reden zijn om het niet nog eens te proberen, desnoods in de zomer.

Zijn jullie trouwens op andere plaatsen gaan eten dan in jullie hotel ?
Jazeker... we hebben maar 1 keer in het hotel gegeten en dat was eigenlijk best redelijk.

Om gelijk even op de veiligheid terug te komen. Bijna het hele hotel deed mee aan een sleetocht bij avond. Ik had m'n bedenkingen maar toch besloten wij ook me te gaan. Het busje zat zo overvol dat ik inclusief 4 andere hotelgasten op de grond in het middenpad moesten plaatsnemen. Met 90 km per uur door de gladde bergwegen gingen we van Strazne naar Spinderluv mlyn. In de bus werd een kort haperend filmpje weergegeven over de instructies maar omdat ik op de grond zat kon ik het niet zien.
Eenmaal boven aangekomen werd ons allen een slee gegeven en de eersten zoefden al naar beneden. Ik stond perplex en wist niet goed wat te doen. De leiding zei niks (Tjsechische meisje uit hotel was als een van de eerste weg sjansend met een nieuwe Nederlandse hotelgast). De 4 km lange baan was slecht verlicht en 4 keer moesten we van de slee af omdat een openbare weg waar auto's heen en weer reden en wij met slee in handen de weg moesten oversteken.
Om een lang verhaal kort te maken... de sleeër achter mij verloor controle over z'n slee en de slee leed een eigen weg totdat ie met een rotvaart tot stilstand kwam in mijn rug.
Conclusie... In Nederlands ziekenhuis werd een hernia geconstateerd en ik ben voorlopig uit de roulatie.
Het sleeverhuurberdijf heet Yellow point in Spindleruv Mlyn.
Verder vind ik het ook behoorlijk onveilig dat mensen gewoon op alle wegen lopen en fietsen daar d'r geen fietspaden of stoepen zijn.
Ik heb het gehad met Tsjechie.... maar wens jullie allemaal even goed veel plezier daar.
 
Bovenaan