Hotel Arnika in Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Wat het aantal Nederlanders betreft heeft hij gelijk. Maar om dan te spreken over tuig dat van alles meeneemt........en alleen maar kritiek heeft, gaat mij iets te ver. Ze zullen er inderdaad wel zijn, maar na de eerste keer alles van huis meenemen, zullen de meesten het meeste wel thuis laten, omdat ze zien dat je het beter in Tsjechie kunt kopen. Jouw stukje bewijst het eigenlijk ookdat Antwerpen ongelijk heeft, want als iedereen alles meeneemt dan zul je bij de Delvita bij ITS geen Nederlands meer horen.
Ik denk ook dat de toeristen voor Tsjechie wel het een en ander oplevert, maar te veel toeristen heeft ook z'n nadelen.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Wij hebben zelf meermaals bij Pension Herman in Rudnik gegeten en adviseren onze gasten wanneer zij buiten de deur eten, dit eens te proberen. Totaal geen klachten, lekker eten voor een redelijke prijs. Niks mis mee zou ik zo zeggen. En ik denk dat de restauranthouders en supermarkten e.d niet zoveel klagen over het Nederlandse 'tuig',volgens mij brengen ze een flinke Kroon in het laatje.
worshippy.gif
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

er zijn 2 masseurs , mijn man is er gemasseerd . De eerste keer een beetje hard en de 2 keer zweverig, spiritueel.
blush.gif
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Esthertje schreef:
Wij hebben zelf meermaals bij Pension Herman in Rudnik gegeten en adviseren onze gasten wanneer zij buiten de deur eten, dit eens te proberen. Totaal geen klachten, lekker eten voor een redelijke prijs. Niks mis mee zou ik zo zeggen. En ik denk dat de restauranthouders en supermarkten e.d niet zoveel klagen over het Nederlandse 'tuig',volgens mij brengen ze een flinke Kroon in het laatje.
worshippy.gif
Herman is perfect,iemand die daar wat over te klagen heeft is zelf een zeur,en het is trouwens geen hotel maar een pension,met een hele vriendelijke eigenaar.Het hotel wat uitkijkt op het vliegveld van vrchlabi(ben even de naam kwijt)is trouwens ook aan te bevelen,heb een foto van de kok in mijn galerij staan die meerdere keren een heerlijke maaltijd voor ons bereid heeft.
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Bedoel je de kerk tegenover het museum? Waar ligt dat wijnbarretje dan?
ahum.gif
 
Hotel Arnika in Janské Lázne

hallo,

Wij gaan met de carnavalsvakantie voor het eerst naar Tsjechie op wintersportvakantie in hotel Arnika.
Dit is voor ons dus helemaal nieuw , heeft iemand hier misschien ervaring mee ?
Ook voor goede/slechtere restaurant , bezienswaardigheden etc....
Alle tips zijn welkom.
:) Alvast bedankt:)
 
Janske Lazne

Dit prachtig tussen de bossen gelegen dorpje is beroemd vanwege de 30 geneeskrachtige warmwaterbronnen. Er is een mooie zuilengalerij (kolonnade) in Jugendstil en ook enkele gebouwen herinneren nog aan deze tijd.
De kabelbaan naar de top van de "huis"berg, de Cerna Hora (Zwarte Berg) is de oudste van het Reuzengebergte en is inmiddels door een nieuwe gondelbaan vervangen.

Janske Lazne als wintersportoord is nog niet zo bekend bij Nederlanders en Belgen.

Toch zijn er behoorlijke wintersportmogelijkheden voor zowel beginners als voor gevorderden. De afdaling van de Cerna Hora is maar liefst 3 km lang. Er zijn ook prachtige langlaufloipes, o.a. te bereiken met de kabinelift.

Het dorp is een stuk rustiger en goedkoper dan de bekendere plaatsen in het Reuzengebergte.

De kilometers lange rodelbaan en het prachtige nieuwe thermaalzwembad met whirlpool en sauna maken het wintersportaanbod compleet.

Een uitbundige après-ski moet u hier niet verwachten, maar er zijn diverse gezellige restaurants / café's in het dorp.

NIEUW ! Skiarena: de skipas is geldig voor de skigebieden Janske Lazne en Pec pod Snezkou. Deze twee gebieden zijn verbonden met een gratis skibus.

In de buurt (zo'n drie kilometer verderop) ligt Svoboda nad Upou
Een knus bergdorpje met een klein eigen skigebiedje. Perfect voor beginners en kinderen.
 

Bijlagen

  • janske_pistekaart_mini2.jpg
    janske_pistekaart_mini2.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 79
Janske Lazne weetjes:

4,6 km sneeuwkanonnen
skischool, snowboardschool en kinderskischool (vanaf 3 jaar) aanwezig
alsook ski- en langlaufverhuur

richtprijs skipas volwassene 1 dag: €18 - 6 dagen: €90
richtprijs skipas kind 1 dag: €11 - 6 dagen: €45

Ideaal voor na het skiën:

nieuw thermaal zwembad / sauna
rodelen (3,5 km)
arresleetocht

specificatie pistes (lengte in meter/hoogteverschil in meter)

Sankarska cesta (rodelbaan) 3500/560
Cernohorska 3000/560
Protez 1800/350
Andel 1100/300
Pod kabinou 2600/560
Sport 1 250/40
Sport 2 200/30
Idyla 450/70
Sport Formanek 1+2 300/40
Sport Formanek 3 250/20
Kostalka 1+2 550/120
Lucnak 250/40
Spojka k Horke sluzbe 300/40
Cerna bouda 250/40

specificatie skiliften (lengte in meter/pers. p. uur)

Kabinebaan Cerna Hora 2300/580

Protez 1300/1800
Andel 1400/1000
Sport 1 300/800
Sport 2 200500
Idyla 400/800
Sport Formanek 1 300/700
Sport Formanek 2 200/500
Sport Formanek 3 250/500
Provazek lyzarske skoly 50/150
Kostalka 1 500/800
Kostalka 2 400/1000
Lucnak 250/500
Cerna bouda 250/600
kinder-/oefenlift 50

Zo,

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt

Groetjes en veel plezier,

Miloš
 
antwerpen schreef:
ga nou eens niet eten in het restaurant beneden het hotel...ben even de naam kwijt....., ik dacht Hermann....het is al weer een tijd geleden is niet te vreten....!
veel te zoute diepvriesfriet, alles uit de diepvries en magnetron
Wij hebben ook gegeten bij Herman in Rudnik ,en inderdaad veel uit de frituur en weinig vers bereid.Het is wel te eten maar niets bijzonders en weinig.Dan kun je beter eten bij Drevenka in Dolni Lanov:Klasse!!
groeten Henk
 
Janske Lazne

Hallo,

Wij gaan in februari naar Janske Lazne we zitten dan in Hotel Arnika, weet iemand iets van dit hotel? Of het een mooi hotel is, of het eten goed etc.

Groeten Jildou
 
Bovenaan