Hotel Arnika in Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hotel Arnika in Janské Lázne

Hallo

zojuist de papieren binnen voor een weekje in Hotel Arnika (12-19 maart). Heb er zin mede door de info die ik hier gevonden heb. Heeft iemand ervaringen met genoemd hotel ?
We gaan op vrijdag rijden en willen dan in Polen overnachten om op zaterdag door te rijden naar Spindleruv, iemand suggesties voor een hotel ?

Zal na terugkomst ook wat fotos plaatsen en zeker de ervaringen van een eerste keer wintersport in het algemeen en Tsjechie in het bijzonder
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Wij gaan van 13-19 maart richting Janske Lazne, hotel Vecernica. Wij kregen een routebeschrijving bij onze reispapieren deze gaat via Jelenia Gora in Polen richting Harrachov. Voor een hotel zou je uiteraard kunnen kijken op www.polen.pagina.nl Succes en veel plezier in de sneeuw
yeah.gif


Groetjes Thea
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Hallo, We zijn er vorig jaar en dit jaar naar toe geweest. Goed hotel met alles er op en eraan. Niet veel sfeer. Maar diner is redelijk en ontbijt uitstekend. Wij waren in de voorjaarsvakantie dus dan is het er erg druk. Vooral de hotelbus naar de pistes van Svaty Petr is dan erg vol. Maar daar zullen jullie nu geen last van hebben.
Prettige reis. Als er nog vragen zijn over het hotel dan hoor ik het wel
smiley20.gif
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

In ieder geval toppie dat het ontbijt goed is ;-)
Gaan echt voor een rustig weekje. Massage in hotel is ok ? Eventueel nog andere suggesties voor een leuk restaurant voor diner ?
 
Jullie zijn hollanders he!!!!!!! dus het mag allemaal niets kosten!, maar ga nou eens eten in hotel Labut in Vrchlabi..........niet goedkoop, vreselijke inrichting.......kaarsjes moeten er nog uitgevonden worden!, maar een zeer goede wijnkaart...goed eten, ze moeten nog leren om niet overal dat sinaasappelschilletje op te leggen........maar al bij al...........in deze woestijn van lekker eten, een aanrader....het vrouwelijk personeel is vreselijk, de mannen vallen mee........
maar een geheimtip! ga eens eten in het wijnbarretje aan de kerk...het is onder een eenvoudige arcade, bij de brandweer........simpel eten, goede wijn, goede sfeer en een schat van een eigenaar en ene lieve eigenaresse, de kokin.....

ps....ben tijdens die periode toevallig in de buurt

oh ja nog iets..........
ga nou eens niet eten in het restaurant beneden het hotel...ben even de naam kwijt....., ik dacht Hermann....het is al weer een tijd geleden is niet te vreten....!
veel te zoute diepvriesfriet, alles uit de diepvries en magnetron.......niet duur en daardoor altijd te duur.....
ga op ontdekking........veel plezier....

oh ja nog iets..........als men je lekker maakt om er iets te kopen.............denk goed na! want er loopt nog al wat (nederlands) tuig rond!!
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Wij hebben vorige week een keer gegeten in Vrchlabi bij een bierbrouwerij/museum/restaurant ik weet geen naam, maar we hebben daar erg goed gegeten.
Je ziet het vanzelf als je door die plaats heen rijd.
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

ja dat kan kloppen, dat pand is nieuw, kan er geen uitspraken over doen want ik heb er nog niet gegeten.....maar heb wel gehoord at het goed is....vorige week? zijn jullie daar dan nu?
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Citaat Antwerpen:
"Jullie zijn hollanders he!!!!!!! dus het mag allemaal niets kosten! nog al wat (nederlands) tuig rond!! "

Beetje rare opmerkingen vind je niet ? In ieder geval bedankt voor je tips. Zal ze zeker gaan testen. Ter info we gaan naar CZ omdat het a) voor skieen goedkoop is en dit onze eerste skivakantie is dus om te kijken of het bevalt
b) het ons een leuk land lijkt, c) het minder toeristisch dan andere ski-oorden (denken we)

In het kader van het sarcasme in je antwoorden, ja we gaan op ontdekking uit, en ja we vinden wel leuke dingen...maar een tip is altijd welkom. Als je toch in de buurt bent dan gaan we samen een biertje happen op mijn kosten, deal ?

Groeten Kers

ps. ik herken je wel want jij bent degene die met de ski's omhoog gaat en met de lift naar beneden
wink.gif
Tsja, belgen he....
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

u heeft humor.......
trouwens.......dit zijn geen vooroordelen........het loopt er zwart van de hollanders.....met sleurhut, en pindakaas en aardappelen, en zuurkool en koffie en......verschrikkelijk...neen ik heb geen hekel aan nederlanders...maar ik heb een hekel aan mensen die op alles kritiek hebben maar het mag geen drol kosten....het reuzengebergte is er van vergeven.........we hebben een troost, als de euro er komt, en dat duurt niet zolang meer.zoeken de buitenlanders andere oorden....want dan is het alweer te duur.........maar dan kan weer de rust optreden.........ps. bezit ook onroerendgoed in scandinavie en uk, en ook daar "kotsen" ze van mensen met caravans en van dat tuig die alles meeneemt!
maar in ieder geval...een hele goede reis en reis vooral zeeer voorzichtig!
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Hotel Herman ligt in Rudnik.
Daar heb je ook een hotel Arnika,maar jullie gaan in hotel Arnika in Spindl.
Nu is het niet meer zo druk met de skieers, het is ook de moeite waard om eens te gaan skieen in Herlikovice ligt op de weg naar spindl.
gr. Els
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

U heeft humor ? Ik was serieus omtrent het biertje op mijn kosten.
aangenaam.gif

Je generaliseert en begrijp niet waarom je dat op mijn vraag doet. Vroeg ik om goedkoop ? Vroeg ik waar ik mijn sleurhut neer kon zetten ?
Zal inderdaad voorzichtig zijn, wie weet kom ik een rood-wit kenteken tegen!
Desondanks, volgende week bietje in SpMlyn ?
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Hallo Els

bedankt voor je antwoord. Zullen zeker ook rond SpMlyn gaan kijken
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Dan heb ik nog een hele goede tip voor je Kers..... neem Antwerpen niet al te serieus in zijn opmerkingen.... hij heeft al meer stomme berichten gepost hier....
/ignor lijkt me in dit geval het beste....
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

antwerpen schreef:
ja dat kan kloppen, dat pand is nieuw, kan er geen uitspraken over doen want ik heb er nog niet gegeten.....maar heb wel gehoord at het goed is....vorige week? zijn jullie daar dan nu?
Nee het is niet nieuw dat weet ik zeker , ik denk zelfs dat het al van heel vroeger is die brouwerij dan he.
Het is een wit pand en volgens mij net aan de rand van Vrchlabi ri. Sprindleruv.
Misschien kan Jan Nijdam je er iets over vertellen waar het precies is en misschien is hij er ook al eens binnen geweest. Wij waren die middag even bij Jan en Akkelien op visite zij hebben een pension in Dolni Lanov.

http://www.papillon.qmotion.cc/
 
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

Wij hebben nog nooit bij de bierbrouwerij gegeten, maar dat zal echt nog wel eens komen. Ik ga er dan vanuit dat wij als 'Nederlands tuig' welkom zijn.
Gasten van ons zijn bij Herman in Rudnik geweest en hebben daar prima gegeten.
Als ik op een avond zie hoeveel auto's met Nederlandse kentekens bij de restaurants staan, valt het 'kotsen' volgens mij wel een beetje mee. Dus Antwerpen : niet zo overdrijven.
blush.gif
 

Vodnik

† In Memoriam
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info

toch moet ik Antwerpen een beetje gelijk geven wat de NL's in Spindl betreft, Een paar jaar geleden (ik weet niet hoe het nu is, maar niet anders denk ik) zat hotel Venus voor 70% vol met NL's en als je inkopen deed in Vrchlabi in de "samooobsloha" onder/in ITS hoorde je daar meer NL dan CZ. (winterperiode, febr.)
P.
 
Bovenaan