Horni Poustevna

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

En dan bijna aan het eind van deze vakantie gingen we dan eindelijk naar de Pravkicka Brana vanuit Hrensko. Wow hier wilde ik vorig jaar al naartoe, dat lukte toen niet. deze vakantie moest en zou ik hier naartoe gaan ;)! Het was wederom een behoorlijke klim. We hadden de kortste weg uitgezocht ivm de kinderen. Alle parkeerplaatsen waren al vol toen we in Hrensko aankwamen. Dus de auto aan de kant gezet met het risico op een boete.. (gelukkig niet bleek bij terugkomst) Van daaruit gaan lopen, eerst een stuk langs de asfaltweg maar later het bos in. Er is daar een pad aangelegd van een soort grof grind. Het liep niet echt fantastisch. Gelukkig werd het na een tijdje gewoon bospad. Je klimt het hele stuk door het bos en als je er bijna bent krijg je ineens het hotel in het oog. Ja we zijn er! En daar sta je dan naar die indrukwekkende boog te kijken.... prachtig! groot! majestueus vond ik hem! vanaf het hotel ben ik alleen verder gegaan en is mijn man met de kids weer naar beneden gaan lopen. Mama mocht alleen van het uitzicht gaan genieten ;) En wat was het mooi! Het weer was perfect, zonnig, de hei bloeide er boven volop. Ik heb daar een partij staan genieten! Het uitzicht was groots, niet op foto vast te leggen eigenlijk. Toch gedaan natuurlijk... geniet ervan!

P1190213.JPG P1190224.JPG P1190259.JPG P1190273.JPG P1190281.JPG P1190285.JPG P1190292.JPG
 
En wat hebben we verder nog gedaan... geluierd in een parkje in Sebnitz, kruiden en wat biertjes ingeslagen,
o ja, en natuurlijk Marlenka's, die heerlijke honingtaarten! Want iedereen thuis rekent daar al op dat die als souvenir meekomen ;) . We kregen zelfs een bestelling op voor we weggingen. Nog lekker uit eten in diverse restaurantjes.. Herten spotten.. De vakantiebuurman kwam nog langs met de vraag of we zijn eigen bijenhoning wilde kopen. 3 kg honing mee naar huis genomen. Onze pot is al bijna leeg, heerlijk! En toen weer afscheid nemen. Dat doet altijd een beetje pijn.. Twee weken is zo'n heerlijk huis met super grote tuin van ons en dan weer weggaan. Natuurlijk is het heerlijk om weer thuis te zijn, maar het uitzicht en de tuin valt hier altijd weer zo tegen haha... Weet je wat ik stiekem alweer aan het doen ben? Een volgende vakantie uitzoeken... ;)

Bedankt voor het lezen. Mocht je ooit in deze omgeving op vakantie gaan, geniet! Het is er ontzettend prachtig!
IMG_20170824_184613.jpg
 
Bovenaan