Hoe kan ik zien of het huis op mijn naam staat

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren ons huis "gekocht" uit de s.r.o. Over een week of drie moet dat zichtbaar zijn bij het kadaster, vertelde onze advocaat. We zijn benieuwd.

en heeft de SRO "winst" gemaakt? :)

Of heeft jullie adviseur dat weten te beperken? Wellicht nog een tip: de taxateur moet in jullie geval door de rechtbank benoemd worden...

Het ligt eraan welk kadaster het verzoek behandelt, maar het kan inderdaad zo'n 3-4 weken duren, tot de wijziging zichtbaar wordt.
 
De "winst" is beperkt. :top: We vielen eerst onder het kadaster van Jilemnice, maar dat is verhuisd naar Semily. Ik ga er ook van uit dat het wel een paar weken zal duren voor het geregistreerd is en zichtbaar is.
 
Volgens mij is de aanstaande wijziging al te zien bij jullie!! Kijk nog maar eens goed!
Als alles verder goed verloopt, zal je met terugwerkende kracht per de datum van vandaag in prive eigenaar zijn. Denk nog aan het overzetten van al de contracten (gas, water, licht en verzekeringen), die eventueel nog op de SRO staan.
 
Je kan je gegevens ook zo vinden:
Vul de plaats waar het huis staat in
zoom in tot de kaart is overgegaan in de kadasterkaart
klik onderaan op CN en dubbelklik op je perceel en zie, daar verschijnen de gegevens.
 
Bovenaan