Hoe kan ik zien of het huis op mijn naam staat

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb een huis in Tsjechië in het reuzengebergte en wil graag zien of het op mijn eigen naam staat, maar ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.
Is er een link die eenvoudig in te vullen is zodat ik het kan zien.

Arie cz
 
Jozef, dan heb ik nog wel een aanvullende tip voor je.
Kom je pas echt alles te weten.

http://nahlizenidokn.cuzk.cz/Mapa.aspx?typ=CR&id=0

De kaart van Tsjechië
inzoomen naar jouw dorp tot je de kadasterkaart hebt.
dan vink je rechts onder aan def. body parcel of def. body budov
dan klik je op de i (informatie) links onder.
ga naar het gewenste perceel en klik.
Er opent een nieuw venster met de eigenaar van het perceel (def. body parcel) of van het huis (def. body budov )

Zo ben ik al heel wat te weten gekomen :D
 
Dat de gegevens niet direkt actueel zijn klopt het kan zo ongeveer 6 maanden (zelfs langer) duren voor een inschrijving in het elektronische kadaster verwerkt is.
Overigens als je het eerder wilt weten moet je gewoon naar het kadaster in je regio gaan en een uittreksel vragen. Hier word het wel snel verwerkt.
 
Ik heb wel me kadasternummers kunnen vinden maar ik kan nog niet zien of het op mijn naam staat, is er ook een link waar ik het kadasternummer in kan vullen, zodat ik het kan zien ????
 

Vodnik

† In Memoriam
Dat de gegevens niet direkt actueel zijn klopt het kan zo ongeveer 6 maanden (zelfs langer) duren voor een inschrijving in het elektronische kadaster verwerkt is.
Overigens als je het eerder wilt weten moet je gewoon naar het kadaster in je regio gaan en een uittreksel vragen. Hier word het wel snel verwerkt.

?

Wijzigingen in kadaster kan je via internet volgen, is dus actueel en wordt elke dag ge-update.

Als je vandaag een "grond-overschrijving" bij kadaster indiend staat het binnen een paar dagen op internet en kan je volgen welke stappen ondernomen worden door kadaster.
 

Vodnik

† In Memoriam
Paar weken gelden nog in een pand geweest met 4000 m2 grond erom heen. Deze grond bleek ook van de gemeente te zijn en werd gepacht/gehuurd voor 1000 czk per jaar (40 euro). Iedereen blij, zeker de gemeente want die hoeft er geen onderhoud te doen.
 
We hebben sinds 2 weken een huisje gekocht in Susice, ik weet dat het een paar weken duurt voordat het in het kadaster is opgenomen. Zou iemand mij precies uit kunnen leggen hoe ik via de kadastersite (zie hierboven bij Rojo) het makkelijk kan vinden?
 
Bovenaan