Grensovergang en reistijd?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mag ik je ook nog een route aanbieden, kun je eens rustig over nadenken komende dagen, is goed voor het vakantiegevoel.
Wij rijden altijd vanuit Rotterdam als volgt, ik noem steden waar je langs komt:Breda,Tilburg,Eindhoven,Venlo,Hockenheim,Heilbron,Neurenberg,Amberg,Cham,Furth im wald,Eschlkam grens over in Vseruby(cz grensplaats)verder in cz Kdyne Klatovy,Horazdovice,Strakonice,Dobev,Pisek in Pisek aangekomen ga je richting Tabor, hierbij rij je om de stad heen en passeer je 1 rotonde waarbij je rechtdoor moet na 1 km rij je een heuvel op met haarspeldbochten als je boven bent rechtdoor langs vervolgens Zahori en Temesvar, hier ga de rivier de Vlatava over(links onder ligt een tsjechische camping)na het passeren van de brug krijg je aan de rechterkant een benzinepompstation(is heel goedkoop trouwens)hierna de eerste weg links richting Jetetice, de weg loopt iets omhoog en door een bos, afdalen op granieten keitjes en na de spoorlijn linksaf waar Cervena ligt.
Stoppen in Duitsland doe we altijd bij rustplaats Wonnegau dit is op 460 km perfecte toiletten.
En als je de Rijn over rijd ben je precies op de helft.
Succes Adicek
 
Hoi Adicek, Die plaatsen die jij noemt is dat zo op de borden te volgen? En Is dit de perfecte route? Die rustplaats onthou ik wel, bedankt.
Grt
Jan
koffie.gif
 
Die plaatsen zijn uitstekend te volgen op de borden, d.w.z. als je eerste plaats op de borden blijf je de weg vervolgen tot je tweede plaats op de borden ziet enz enz.
Dus niet de afslag naar die plaats nemen!
Of het de perfecte route is weet ik niet, maar hij bevalt mij het beste na 14 jaar heen en weer rijden(Brezi omgeving Pisek).
Graag gedaan en een goede vakantie toegewenst.
Aad
 
En eh........, hoe zit het tegenwoordig met de paspoortcontrole aan de grens? moet je nog steeds over een geldig paspoort beschikken?
 
De laatste 2 keer dat ik degens bij Rozvadov overging, kwaen ze hun hokje niet eens uit. Ik hield m'n paspoort in de lucht en er werd gebaard dat ik door mocht rijden.....

Maar officieel moet je paspoort volgens mij nog steeds geldig zijn....
 

Leen

† In Memoriam
Klopt exact. Had ik vanmiddag nog. Een minzaam knikje en ik kon doorrijden

Met vr gr Leen
 

Macek

Geroyeerd Lid
Tsjechië is geen Sjengenland dus geldig paspoort of id, aan de grens bij Hrensko-Smillka werden de duitsers die zonder papieren even naar de vietnamese markt wilden(200 meter!!) door de TSECHIESE!!! douane teruggestuurd.
 
Hahahahahahahahaha Macek, vind je het heel erg dat ik jou berichtje eigenlijk wel heel erg grappig vond.......

Hup, terug die Duitsers.....hahahahahahahaha, ja dat vind ik humor......
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik heb er inderdaad een kwartiertje met enig genoegen gekeken, sommige Duitsers waren zeer verontwaardigt
shocked.gif
, het was net als ze Tsjechië hadden gekocht!!! Maar mijn Tsjechiese kameraad stuurden ze onverbiddelijk retour heimat.
yeah.gif
Het had meer amusementswaarden als diverse zg nederlanse ´´komiese tv proramma´s´´, nou is dit niet zo moeilijk, dus eigenlijk een slecht voorbeeld, maar je weet wat ik bedoel. Komende maand ga weer een kwartiertje kijken, misschien neem ik wat opname´s. vr. gr. de pivonist.
bye.gif
bye.gif
bye.gif
 
Volgens de site van de ambassade kan je nu ook met ID kaart de grens over, maar of alle doauniers dat weten, weet ik niet.
Gingen die Duitsers echt voor de vietnamese markt of voor die "dames die op de bus staan te wachten" ? Er was trouwens net bij Netwerk (21-06) iets over deze dames en de hulpverlening.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Voor de goede orde, niet de Duitsers maar de Tsjechiese vrienden stuurden onze zeer geliefde buren heimat!!!!
 
Op de weg naar CR stond er een Duitse en een Tsjechische politiebeambte aan de grens, paspoort laten zien, moest gelijk doorrijden.

Op de weg naar NL alleen een Duitse, ik liet mijn ID kaart zien, die pakte hij aan en ik moest meteen aan de kant parkeren.

Dus ik uitgestapt, moest de kofferbak open,
hij geen eens gekeken, en vroeg meteen: hoeveel pk heeftie?
Kan de motorkap nog even open?

Hahaha, bleek dattie zelf ook een snel Opeltje heeft,
maar dattie zo moe van het gedoe met de TUV wordt haha.

Nou ff gekletst en ik mocht weer verder.

Weer us wat anders aan de grens.
 
Hallo allemaal,
Wij gaan volgende week vrijdagnacht voor het eerst richting Tsjechie.
We hebben een huisje in het dorpje Marenice vlakbij Liberec.
Is er iemand die bekend is met dit plaatsje en ons een makkelijke route kan geven ivm met het rijden met 3 kleine kinderen?
We vertrekken ongeveer om een uurtje of 3 snachts en kunnen tussen 15.00 en 18.00 het huisje in.
Alvast bedankt!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ahoj
aangenaam.gif
Jeslyn, van waar uit Nederland vertrek je, want in je profiel staat bijna niets
confused.gif
(lees lege profielen!) Rijden naar de grensplaats Zittau Duitsland, Hradek nad Nissou CZ, lijkt me logisch, snelweg tot Bautzen en dan weg 96 naar Zittau, over de grens staat Liberec aangegeven, prettige vacantie, vr. gr. de Pivonist.
 
Hoi hoi,
Macek en Punkenstein, bedankt voor jullie antwoorden.
De site van Liberec had ik idd al gevonden staat best wat info op. Helaas is mijn duits niet zo best dus het verhaal over Marenice kan ik niet zo goed volgen, haha.
Dus meer info over dit dorpje van mensen die er geweest zijn is welkom!
Ik kom uit Z-holland btw.
Groetjes Jeslyn.
 
Voor de rest niemand die wat weet over dit plaatsje??
Jammer, had er graag nog wat over gelezen.
Groetjes Jeslyn
 
Bovenaan