Grensovergang en reistijd?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi, nu ga ik 3 juli voor het eerst naar Tjechie, en zelfs voor het eerst meer dan 500 km per auto van huis. Nu ga ik naar Cervena, zo'n 110 km onder Praag. Volgens de routeplanner moet ik via frankfurt en Nurnberg, via de A6/E50 de grens over. Zou dat goed zijn. En is dit nu in 1 keer te rijden die 1000 km, vertrek zaterdag 3 juli.
 
Lijkt me inderdaad een goede route om te rijden. Voordeel hiervan is dat je tot aan Plzen op de snelweg kan blijven en daardoor dus erg snel op kan schieten. Laatste stukje zal dan iets langzamer gaan maar de wegen in Tsjechië zijn goed dus ook dat gaat goedkomen.
Of het in 1x te rijden is hangt van jezelf af. Wij doen dit altijd wel in 1x en dit geeft geen enkel probleem. Met wat keren rust onderweg ben je altijd met 10 tot 12 uur ter plaatse. Goed te doen dus.
 
Nou, bedankt, dat is een hele gerustelling voor me, ik zat al een beetje te twijfelen, maar ik ga 05.00 uur weg dat zal wel vroeg zat zijn, denk ik. Ik heb er erg zin in, ik hoop dat het mooi is in die streek.
smiley20.gif
 
Je kan eventueel ook bij Nurnberg naar beneden rijden (Passau, Regensburg. A3)
En dan bij Deggendorf richting CZ rijden, je komt dan uit bij Zelezna Ruda (CZ-grens)... Dan is het nog een half-uurtje naar Strakonice..
 
Meeste oponthoud zit meestal in het begin van de reis: Nederland en Ruhrgebied. Eergisteren vanuit Zoetermeer drei enhalf uur erover gedaan om bij Arnhem de grens over te gaan. Daarna ging het vlotjes, hoewel: regen kan ook de boel belemmeren. Maar een gemiddelde van 100 km/uur incl pauzes is meestal wel te halen. (in dit geval betekende dat dat we in Duitsland constant 180 km/uur moesten knallen om de NL ellende te compenseren)

doei, Bart
 
ik heb nooit last van oponthoud in NL en Ruhrgebied. Beste is in het weekend te vertrekken om een uur of 4.30. Dan kun je in Tsjechie lekker lunchen!

Succes,
Josef
 
Een routeplanner houdt nooit rekening met drukte of wegwerkzaamheden.. Die geeft alleen de kortste route via de snelwegen aan..

Bij welke grote plaats ligt "Cervena"?
Je zegt: 120 km onder Praag... maar er staan wel 14 Cervena's op m'n schijfje..
En welke dag wil je wegrijden?
 
Cervena nad Vltavo, dit is de plaats, maar als ik op routenet.nl zoek, dan vind ie alleen Cervena, en dat ligt aan de Vltavo, dus ik dacht dat het wel de goede zou zijn.
Ik ga zaterdagochtend 3 juli vroeg weg. 14 Cervena's, poeh, dat wordt leuk voor de 1e keer.
 
Is goed om even te informeren welke Cervena het echt is. De aanwijzing dat het aan de Vltava licht is al een goede want als je op de kaart kijkt blijven er eigenlijk nog maar 2 over. Deze liggen niet zo ver van elkaar ten NO van Pisek (mooie omgeving daar trouwens).
Ook naar Pisek is het goed te doen in 1 dag rijden. In Tsjechië heb je een redelijk stuk dat je geen snelweg hebt maar dit is geen enkel probleem.

Kijk ook eens op www.mapyonline.cz

Als je dan zoekt op Cervena bij Jetetice dan heb je de beide mogelijkheden op 1 kaartje staan.
 
Dat moet dan de "Cervena" zijn dat vlakbij de grotere stad Pisek ligt. (je hebt zeker geen postcode?)

Volgens mijn routeplanner is het via Plzen 955 km.
En via Deggendorf 1005 km. (allebei vanuit Pernis)

Het lijkt mij dat ,als je het rustig aandoet, gewoon in de middag er kan zijn..
 
Pisek rijden wij vanuit Ede in 8-8.30 uur, het meeste oponthoud is het gedeelte in Tsjechie, al scheelt het wel dat je om Pilzen heen geleid wordt.

Groetjes, Paula
 
Ik heb geen postcode, maar het is huisje 7436 op avac.nl. Het ligt 17 km NO van pisek. Ik ga lekker een uur of 04.30 - 05.00 uur weg, dan zie ik wel waar het busje strand. de 2e week zit ik meer naar duitsland toe in Nyrsko, huisje 1010 op juboreizen.com. Ik dacht laat ik maar 2 verschillende huisjes huren, als het ene tegenvalt.
Ik krijg wel steeds een beter gevoel over tsjechie, nu ik sinds kort op deze forum zit, ik vind het erg vriendelijk al de reacties.
yeah.gif
 
Ik zou dan maar gewoon naar de Cervena 10 kilometer ten oosten van Pisek rijden.. (zoals Jaap ook al zei)

Maak je nou maar echt niet druk over de reis; zwarte zaterdag zoals in Frankrijk zal je echt niet tegenkomen die kant op.
grin.gif


Kleine tip: koop ergens een goede autoatlas van Tsjechie..
(eentje waar ook de kleine plaatsjes opstaan)
Want met zo'n algemene ANWB-kaart vind je dat plaatsje nooit terug.
 
Ja, die kaart moet ik nog kopen, en ook maar zo'n taalboekje van de ANWB, dat lijkt me ook wel handig, om de weg te vragen wellicht.
shocked.gif
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ahoj Jantttje
aangenaam.gif
, koop inderdaad een goede wegenkaart in Tsjechie, vaak zijn leuke bezienswaardigheden in gehuchten en zijn op die atlas aangegeven. Ook als je de weg kwijt bent is zo´n atlas onmisbaar, ik zelf heb de VELKY AUTO ATLAS van KARTOGRAFIE PRAHA
smiley20.gif
1 op 200.000 deze is aan vervanging toe(je hebt hem ook van 1 op 100.000, die is nog gedetaieerder). Hij is in elke grotere boekwinkel te koop en vergeet niet te gaan naar Cesky Krumlov een schitterende stad, unesco monument. Ik rijd altijd in een keer naar Tsjechie op zaterdag of zondag geen enkel probleem, veel plezier, Nazdravi vr. gr. de pivonist.
 
Ik ga altijd gewoon de 3 helemaal af. Ideaal, geen omkijken ergens naar, gewoon blazen......
Het laatste stuk iswat rotter, dan zit je op een 2-baans weg naar de grens toe. Ze zijn daar al eeuwen bezig met een snelweg, waardoor je van NL naar CZ alleen maar snelweg zou hebben, maar wanneer die klaar zou moeten zijn????? Bij nurnberg richting regensburg en dan amberg/plzen. Bij rozvadov de grens over (ik heb daar nog nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten) en vervolgens weer blazen naar Plzen. Je hoeft nu niet meer door Plzen zelf heen, maar je gaat er omheen. Vond ik ook wel schelen in tijd. Gemiddeld doe ik er 10 tot 11 uur over, maar dan zit ik wel in omg. Brno, das nog 230km vanaf praag. Maar het is ook wel eens in 9 uur gelukt. Hangt ook van het verkeer op de weg af. Ik ga zelf altijd rond een uur of 9 's avonds weg uit Schiedam. En het is wel een 1 keer te rijden. Zelf ben ik dol op lange stukken rijden, dus ik stop alleen om te tanken en dan kanl ik weer verder. Eten en drinken doe ik tijdens het rijden, heb altijd een tas naast me staan.
Wat betreft die atlas, die zou ik gewoon kopen bij het standje waar je ook je sticker moet kopen om op de snelwegen van CZ te mogen rijden......

Veel plezier in CZ alvast en PAS OP!!!!!!! Ben je er eenmaal geweest..............dan wil je nooooooooooooooooit meer anders
laugh.gif
smiley20.gif
 
Vanaf Plzen heb ik een soort routebeschrijving van het reisburo, ik geloof wel dat dat moet lukken. Als ik alle verhalen mag geloven, en dat is ook een reden dat ik daar nu een keer heen ga, dan is CZ zeer verslavend. Ik ben al aan het aftellen, nog 26 dagen en 8 uur.
yeah.gif
 
Bovenaan