Gemiddeld salaris naar 16.722 kronen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Gemiddeld salaris in 2004 naar 18 035 Kč

totalcrazy schreef:
... ik val je niet aan hoor Vasek
Dat wist ik wel, ben maar niet bang
grin.gif


totalcrazy schreef:
Maar ik heb soms een hekel aan die staatjes
Ik eigenlijk ook wel, maar soms vind ik het interessant om het te plaatsen. Het is iets van de laatste tijd, dagelijks allerlei grafieken en vergelijkingen, dat is net als ze in Tsjechië iets moeten inhalen of zo. Soms slaat het nergens op, net als de laatste met Skoda Fabia. Gemiddelde Duitser kan volgens mij ook geen Fabia kopen voor 3 maandsalarissen. En een ex Oost-Duitser al helemaal niet.
 
Bestbetaalde werkgever 2004

Bestbetaalde werkgever is volgens een overzicht op idnes SAP. Gemmiddelde salaris bij SAP was in 2004 Kc 118.485.

Zie verder het overzicht:
Průměrný měsíšní plat = gemiddeld maandsalaris
Počet zaměstnanců = aantal werknemers
Obor = bedrijfstak

Bron: iDNES
 

Bijlagen

  • A060222_VEN_TABG_N.gif
    A060222_VEN_TABG_N.gif
    72,7 KB · Bekeken: 56
Gemiddeld salaris flink omhoog

Het gemiddelde salaris is in het eerste kwartaal 2006 gestegen tot 18.903 kronen. Dat is 1.222 kronen (6,9%) meer dan een jaar geleden.

Bron: novinky.cz
 
jordaanoever schreef:
Weet iemand wat het gemiddelde salaris in Praag momenteel is?
Dat zal rond 25.000 zijn.

Salaris is sterk afhankelijk van in welke sector je zit en dat kan in Praag oplopen tot 50.000
 
kijk, leuk allemaal hoor die statistieken. maar als ik 20.000 kronen zou verdienen en mijn bovenbuurman 100.000 kronen, dan zou het gemiddelde van ons huis 60.000 kronen zijn.

Bedenk dat hier ook de TV lui in zitten. Ik noem maar een Superstar ventje die bijna 1.000.000 kronen per MAAND opstrijkt.........

kijk, dan gaat het gemiddelde snel omhoog natuurlijk.......
 
Raymond Veronika schreef:
kijk, leuk allemaal hoor die statistieken. maar als ik 20.000 kronen zou verdienen en mijn bovenbuurman 100.000 kronen, dan zou het gemiddelde van ons huis 60.000 kronen zijn.

Bedenk dat hier ook de TV lui in zitten. Ik noem maar een Superstar ventje die bijna 1.000.000 kronen per MAAND opstrijkt.........

kijk, dan gaat het gemiddelde snel omhoog natuurlijk.......

Raymond,

Daar heb je helemaal gelijk in, maar er zijn ook leuke statestieken die het gemiddelde per bedrijf laten zien. En dat is wel heel interresant:)

groet
 
dan zou ik graag willen weten waar ik die van ons bedrijf kan vinden :D

jordaanoever schreef:
Raymond,

Daar heb je helemaal gelijk in, maar er zijn ook leuke statestieken die het gemiddelde per bedrijf laten zien. En dat is wel heel interresant:)

groet
 
Ik denk toch dat t modale inkomen redelijk klopt, uitgaande van een bruto salaris van 18.000kc per maand (dat is het toch zo'n beetje volgens de statistieken nu?)

Dat betekend 216.000kc per jaar + nog eventuele 13 en 14 maand, en extratjes...

Volgens een ander topic hier op het forum is de inkomstenbelasting als volgt:

Inkomensschalen voor inkomstenbelasting in Tsjechische kroon (Kc)

0 - 109.200: 15%
109.200 - 218.400: 20%
218.400 - 331.200: 25%
331.200 - >..........: 32%​

Dan zou het modale inkomen in de 25% schaal komen.
25% van 18.000kc af is 13.500kc en daar kan ik best inkomen.

Ook al zou men 17.000 per jaar verdienen modaal, dat men maar 20% belasting zou betalen, zit men ongeveer op dat bedrag.

Of bekijk ik het nou verkeerd? :?:

Als je dan kijkt dat, zoals hier eerder aangekaart, het gemiddelde door een paar rijke stinkers omhoog gehaald wordt...

Maar dan nog, als ik kijk naar een beetje commerciele mensen in de familie, hebben toch wel die 20.000kc, en die zijn nog relatief jong.
Ligt er gewoon aan wat je opleidingen zijn, en dan of er vraag is in die sector en of je in een klein dorpje zit of in de grotere stad...
Maar dat snapt iedereen zelf ook wel neem ik aan :)
 
Bovenaan