Geflitst In Tsjechie of in D, onderweg naar Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vraag mij af of dit de toets van de Europese regelgeving kan doorstaan, mocht het bijvoorbeeld zo zijn dat Duitsland als enige lidstaat dit puntensysteem zo hanteert naar de overige lidstaten. Misschien moet er eerst iemand naar het Europese Hof stappen

Dat lijkt me niet nodig. Dat zou je alleen kunnen doen als Duitsland andere EU-onderdanen dan Duitsers zou discrimineren. Dat doen ze niet, ze geven buitenlanders exact dezelfde strafpunten.

Maar je hoeft niet bang te zijn dat je je Nederlandse rijbewijs kwijtraakt, hoor. Hooguit mag je niet meer in Duitsland rijden en moet je gaan vliegen of een beetje omrijden :lmfao:

Overigens krijg je geen punten bij snelheidsovertredingen tot 20 km/uur te hard.

Hier een linkje:
http://www.bussgeldkatalog-mpu.de/bussgeld/bussgeldkatalog/geschwindigkeit/index.php
 
Nieuwe regels voor bestuurders / Nova pravidla pro ridice

M.i.v. 01-08-2011 zijn de verkeersregels in Tsjechie aangescherpt!!

Info in Tsjechie breedt verspreid o.a. via de BLESK.
 
Uitwisselen gegevens moet aanpakken verkeersovertredingen in het buitenland mogelijk maken.

Zie het onderstaande Persbericht ( Engels of Frans) van 5 July 2011

http://europa.eu/rapid/pressRelease...format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en


Ook het Centraal Justitieel Incassobureau geeft info over Europese boetes.

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europese-boete/

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europese-boete/aanschrijving-europese-boete.aspx

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europese-boete/vervangende-hechtenis-europese-boete.aspx
 
Ik heb nu bij mijn vraag ook Duitsland toegevoegd (onderweg naar Tsjechie). Terug uit Tsjechie kan misschien ook een spannende envelop uit Duitsland op het mat liggen. In Bad Oeynhausen staan meerdere flitsers opgesteld en die doen het ook! Ik was daar in het verleden 2 keer geflistst, maar nog geen gevolgens gemerkt. Is dan mijn kenteken 'besmet'? Hoe kom je er achter (geldt voor D en ook voor CR)?

Duitsland moet binnen 3 maanden de bestuurder identificeren. Lukt dat niet dan vervalt de boete. Alleen op het moment dat de bestuurder geidentificeerd is dan blijft de boete hangen en kun je bij aanhouding de klos zijn.

Ik ben ooit eens bij Keulen geflitst. Kreeg netjes fotos met de vraag of ik het was. Alles was in het duits. Brief teruggestuurd dat ik geen duits lees en ik recht heb op nederlangs schrift. Nooit meer iets van gehoord.
Overigens heb ik vlak voor de overschrijding van de 3 maanden termijn ongeveer 160 km achter een politieauto gereden. Geen last van gehad. :)

Kortom.... soep wordt niet zo heet gegeten....

Mag toch aannemen dat dit puntensysteem alleen voor eigen ingezetenen geldt:confused:

Helaas niet....
Mocht je over je puntengrens heen zijn dan zul je via belgie, frankrijk zwitserland en oostenrijk naar tsjechie moeten.
Of een andere bestuurder inhuren. Dat is waarschijnlijk goedkoper :)
 
net voor Frankfurt

Had de verkeerde baan gekozen :bloos2: op de A3 en reed voor die baan te hard .
Kreeg toen ik in Nl woonde een foto met de overtreding+rekening in de brievenbus .[220 Euro]

Heb vergelijkende overtreding gedaan[de camper rijdt met gemak 130:confused:] maar ik sta nu ingeschreven in CZ en heb nog niets vernomen terwijl ik toch echt een flits heb gezien:stout:
 
Ik krijg regelmatig in Duitsland een flitsboete en heb geloof ik een redelijke manier gevonden om er onder uit te komen,

Je krijgt de bon netjes thuis gestuurd, je opent de enveloppe, krabt jezelf even 2x achter je oren van: "wat staat hier nou eigenlijk" en je gaat je gedragen als een Turk of Marokkaan.. Precies, Ikke niet begrijpen?!!??

Vervolgens ga je achter je computer zitten en stuur je op je beste NEDERLANDS (of Fries) een briefje terug dat je niets van hun brief snapt en dat je het RECHT hebt om met buitenlandse overheden BINNEN de EU in je eigen MOEDERTAAL te praten. Dit briefje stuur je netjes terug naar het adres vermeld op de boete en binnen enkele weken ontvang je een 0,00 boete of je hoort er nooit meer wat van.

Vaak zijn voor buitenlandse overheden de kosten te hoog om een tolk in te huren, de brieven allemaal te vertalen en ga zo maar door. Dit werkt overigens ook in Frankrijk en Spanje (kan ik je uit ervaring zeggen).
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik krijg regelmatig in Duitsland een flitsboete en heb geloof ik een redelijke manier gevonden om er onder uit te komen,

Je krijgt de bon netjes thuis gestuurd, je opent de enveloppe, krabt jezelf even 2x achter je oren van: "wat staat hier nou eigenlijk" en je gaat je gedragen als een Turk of Marokkaan.. Precies, Ikke niet begrijpen?!!??

Vervolgens ga je achter je computer zitten en stuur je op je beste NEDERLANDS (of Fries) een briefje terug dat je niets van hun brief snapt en dat je het RECHT hebt om met buitenlandse overheden BINNEN de EU in je eigen MOEDERTAAL te praten. Dit briefje stuur je netjes terug naar het adres vermeld op de boete en binnen enkele weken ontvang je een 0,00 boete of je hoort er nooit meer wat van.

Vaak zijn voor buitenlandse overheden de kosten te hoog om een tolk in te huren, de brieven allemaal te vertalen en ga zo maar door. Dit werkt overigens ook in Frankrijk en Spanje (kan ik je uit ervaring zeggen).


Dit is dus de methode die door veel "tijdelijke werknemers" uit het oosten van europa in Nederland doen en waar een groot deel van de nederlanders flink de pest over in hebben.
Goed te weten dat eigenlanders het zelfde doen!
Nog makkelijker om onder boetes uit te komen is ze niet krijgen! (en dat is helemaal niet zo moeilijk hoor)
 

Tabe

† In Memoriam
Een beetje dom, zou prinses Maxima zeggen.

Als je toch een bekeuring in het buitenland krijgt, betaal hem dan. Dat zijn gewoon de concequenties die je neemt als je in het buitenland een overtreding begaat. Houd je aan de regels, zou ik zeggen. En als het dan eens "verkeerd" gaat betaal dan. Dan ben je een flinke vent.

Vorig jaar kreeg onze zoon uit Duitsland een bekeuring van 90 euro toegestuurd. Hij had te snel gereden op de ring van Koln. Leuk fotootje er bij. Grappig te zien hoe hij achter het stuur zat. Maar, inderdaad, alles in de Duitse taal. Met veel moeite deze bekeuring betaald. Na een aantal maanden kreeg hij 90 euro teruggestort op zijn rekening. Waarom is voor ons nog steeds de vraag. Deutsche Gründlichkeit zou ik zeggen.
 
Vorig jaar kreeg onze zoon uit Duitsland een bekeuring van 90 euro toegestuurd. Hij had te snel gereden op de ring van Koln. Leuk fotootje er bij. Grappig te zien hoe hij achter het stuur zat. Maar, inderdaad, alles in de Duitse taal. Met veel moeite deze bekeuring betaald. Na een aantal maanden kreeg hij 90 euro teruggestort op zijn rekening. Waarom is voor ons nog steeds de vraag. Deutsche Gründlichkeit zou ik zeggen.

Zal wel een aantal automobilisten tegen in verweer zijn gegaan en dan inderdaad wat je zegt D.G. In Nederland zou het "piepsysteem" worden gehanteerd vrees ik:fluit:
 
Bovenaan