Geflitst In Tsjechie of in D, onderweg naar Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja de 3fotos voor 20 euro.
Als ik het geweten had had ik mijn stropdas en haar gefatsoeneerd.
Een van auto bijrijder afgeplakt ,een van mezellf,een kentekenplaat.
Snelheid 96km waar 80 lemiet was.
Voor dat geld kan je haast geen pasfotos voor rijbewijs laten maken .
cees
 

pepo

† In Memoriam
Ik heb nu bij mijn vraag ook Duitsland toegevoegd (onderweg naar Tsjechie). Terug uit Tsjechie kan misschien ook een spannende envelop uit Duitsland op het mat liggen. In Bad Oeynhausen staan meerdere flitsers opgesteld en die doen het ook! Ik was daar in het verleden 2 keer geflistst, maar nog geen gevolgens gemerkt. Is dan mijn kenteken 'besmet'? Hoe kom je er achter (geldt voor D en ook voor CR)?
 
Vorig jaar in Duitsland op een provinciale weg kennelijk iets te hard gereden. Anderhalve maand later kreeg ik de bekeuring (t.w.v. 18 euro en met een schitterende foto van mezelf achter het stuur!) via de leasemaatschappij thuisgestuurd.
 
Ik kreeg ook zo'n mooie foto thuis, na geflitst te zijn in onze lease-auto (NL kenteken) in Duitsland. Via de leasemaatschappij en de baas, toch naar ons toegestuurd. Allemaal erg juridische taal op die boete, dus een vriendin, die lerares Duits is, gevraagd wat het allemaal betekende. De boete moest binnen 10 dagen betaald worden via bank/giro met IBANcode. Tja, die 10 dagen waren allang voorbij. Toch nog maar z.s.m. de gegevens ingevuld en formulier retour gestuurd + de boete van 20 euro betaald. Duitsland werkt met een puntensysteem, aldus mijn vriendin én ik heb nu (een aantal) minpunten ?!? Dit liep allemaal via de politie in München.
 
Dit vond ik op internet... Valt wel mee. Anders eventueel via Belgie, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk naar Tsjechie. :stout:

Het puntenrijbewijs

Ook in Duitsland maakt men gebruik van een puntenrijbewijs. Vreemd genoeg kun je ook in Duitsland punten behalen bovenop de geldboete. Het aantal punten dat je kwijt raakt is afhankelijk van de overtreding. Wanneer je binnen twee jaar achttien punten of meer hebt gekregen dan volgt er een ontzegging van de rijbevoegdheid.
Wanneer je rijbevoegdheid door de Duitse autoriteiten ontzegd is, dan geldt dit alleen in Duitsland. Als je niet binnen vier maanden de rijontzegging laat aantekenen, dan kan de Duitse politie je rijbewijs in beslag nemen.
 
Ik vraag mij af of dit de toets van de Europese regelgeving kan doorstaan, mocht het bijvoorbeeld zo zijn dat Duitsland als enige lidstaat dit puntensysteem zo hanteert naar de overige lidstaten. Misschien moet er eerst iemand naar het Europese Hof stappen
 
Bovenaan