Garages in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

geweldig...wat een service, helaas is het ons niet gelukt naar een CZ garage te gaan.
We moesten onze vakantie na 3 dagen afbreken om naar huis te gaan...misschien de volgende vakantie.
Ik wordt in ieder geval helemaal blij van zulke verhalen :top:
 
Ook wij hebben alleen maar prettige ervaringen met garages in CZ.
M'n achterveer was gebroken; de monteur heeft stad en land afgebeld voor het juiste onderdeelnummer, en originele veren geplaatst. De onderdelen waren even duur als in NL, het arbeidsloon voor een halve dag sleutelen 25 euro. 'k Wist niet wat me overkwam.
Een krakende voorportier werd in NL gerepareerd voor een paar honderd euro; nu kraakte ie weer, onze garagist in CZ toverde wat en het probleem was opgelost. Kosten: nihil (viel niet over te praten).
Een buitenspiegel was gebroken. In CZ: niks geen dure nieuwe buitenspiegel, alleen het glas vervangen. Kosten vrijwel nihil.
Afspraak maken voor over een paar weken? Niet aan de orde, laat maar staan, of: kom morgen maar.
Kan zo nog wel even doorgaan, in de loop der jaren hebben we best wel een en ander laten doen.

Mijn oordeel: véél betere service in CZ tegen véél lagere prijzen.
 
garagerekening NL/CZ

Heb in Holland weleens een garagerekening gehad die zo hoog was dat ik de man vroeg of dit soms een voorstel was tot overname van de garage:(

Heb nu een voorstel gehad voor een algehele revisie van de Bedford voor nog geen 600 euro:wow: .
Alle lagers pakkingen etc. worden voor dit bedrag vervangen.
 
moet even terugkomen op dit bericht...

geweldig...wat een service, helaas is het ons niet gelukt naar een CZ garage te gaan.
We moesten onze vakantie na 3 dagen afbreken om naar huis te gaan...misschien de volgende vakantie.
Ik wordt in ieder geval helemaal blij van zulke verhalen :top:

We hebben begin september nog een weekje CZ gedaan en dus hadden we de gelegenheid een garage te bezoeken.
Dus wij een garage gezocht van het merk dat we rijden en een afspraak gemaakt via een Cz vriend.
De volgende dag er naar toe en eerst even gekeken wat er loos was.
Conclusie van de monteur, de airco is stuk en dat kost tussen de 500 en 600, alleen het afgelopen voorjaar hadden we net een reparatie daaraan gehad en onderweg was het nog steenkoud in de auto. Voelde niet fijn, toch maar even onze vriend gebeld en laten vertalen.
Die heeft toen gezegd dat ze alleen hetgene wat rammelde vast moesten zetten en verder niet, totale kosten nog geen € 40.
Fijn als je een NL kenteken hebt.....
We zijn ook gewoon weer terug gereden naar NL en er was echt niets aan de hand, helaas was dit dus geen prettige ervaring..:kwaad:
 
Wij hebben al 2 keer in Tsjechië de garage moeten raadplegen, en dat kan in principe ook niet anders, als je weet hoeveel km we hier al afgelegd hebben.
De eerste keer goed geholpen in de Ford garage in Havlickuv Brod, waar men 2 nieuwe relais heeft moeten steken. De remlichten werkten niet meer en dat kan knap lastig zijn. Voor een belachelijk laag bedrag werden de relais vervangen door Skoda-relais.
Met dit alternatief, zijn we nog verder gereden naar Oost Slowakije en weer terug naar België, zonder 1 enkel probleem.
Tweede keer In Horni Branna, onderste deel van de bumper losgekomen, laten repareren in kleine garage, van de broer van de persoon die ons een huisje verhuurde. Perfect in orde, en weer aan zeer eerlijke prijs.
Een echte garagist heeft heus geen uitgebreide uitleg nodig. Een paar handgebaren volstaan meestal, en een raar geluid zegt ook genoeg.
Als je problemen hebt, gewoon doen, best betrouwbaar!
 

Leen

† In Memoriam
...Heb nu een voorstel gehad voor een algehele revisie van de Bedford voor nog geen 600 euro:wow: .
Alle lagers pakkingen etc. worden voor dit bedrag vervangen.

Ik zou maar eens goed rekenen Joep. 1 wiellager kost al snel € 25,- een set remschoenen en uitdraaien trommel € 100,- per stuk.
Er zitten vier wielen onder neem ik aan en een 4 cyl. onder de motorkap. Voor een algehele motor revisie heb je al snel € 800,- nodig aan onderdelen als pakking, lagerschalen, oliekeerringen, schraapringen en hier en daar een overmaatse bus met cylinder. Dan spreken we nog niet van vervangen van sleetse produkten als v-snaren en waterpomp, dynamo en evt. verstuivers die niet altijd nodig vervangen moeten worden maar je verwacht wel een algehele revisie.
Ik vermoed, ik weet vrijwel zeker, dat materiaal even duur, zo niet duurder is dan in NL.
Je kan inderdaad besparen op uurloon maar bij een goede revisie heb je flink wat materiaal nodig.
Maar ik neem aan dat je de rekening van onderdelen, die je mannetje ook moet inkopen, mag controleren.
 
kreeg tot nu toe een kartonnen doos met de vervangen onderdelen mee :top:
Hij kent de auto en ik neem aan dat niet alles revisie behoeft vandaar deze prijs .

Sommige delen zijn dus al vervangen en Honzi doelt op het restant
 

Leen

† In Memoriam
.... Sommige delen zijn dus al vervangen en Honzi doelt op het restant

Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als Honza klaar is en je krijg je dozen terug vol onderdelen maar hij moet nog een achterlichtlampje vervangen kost de algehele revisie van de Bedford slechts 25 kronen.

Dit is appelen met peren vergelijken. Kijk uit voor de zure appel en het stoven van peren:confused:
 
Bovenaan