Fijne kerstdagen!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Amice,

Gistermiddag met onze zoon en dochter de kerstboom uit onze tuin gezaagd, van de sneeuw ontdaan en hij staat in de woonkamer: de mooiste boom ooit! Het was even een klusje, want de boom was groter dan we in eerste instantie dachten, de voordeur minder breed dan we gedacht hadden, maar wat is het leuk zelf je boom uit de tuin te zagen en op te tuigen.

Na eerst Chanoeka gevierd te hebben is nu Kerst voor mij de tijd van gezelligheid, gezin, familie, vrienden maar ook bezinning over het afgelopen jaar.
Toch weer veel te druk geweest, toch weer sommige vrienden niet de aandacht gegeven de ze absoluut wel verdienden, weer niet de verrekte schuur geschilderd, weer teveel wijn en bier gedronken, weer mijzelf veel te druk gemaakt over zaken waar je toch geheel niets aan kunt veranderen, kortom een standaard jaar.

Maar ook een jaar waarin een goede vriend van ons gezin overleed, mijn schoonmoeder ernstig ziek werd, onze kater plotseling verdwenen bleek en onze dochter ontroostbaar was omdat ik in een goede bui het K3 dekbad gewassen had met per abuis wat rood wasgoed erbij, waardoor ze nu een roze-gevlekt K3 dekbed heeft.

De tijd om te gedenken wie we zo graag om ons heen hadden,maar er niet meer zijn. En de tijd om je gelukkig te voelen met alles wat je wel hebt.

Ik wil iedereen op dit forum en bijbehorende gezins- en familileden een heerlijke Kerst wensen; geniet van elkaar en van lekker eten en goede wijn!
 
p%C5%99%C3%A1n%C3%AD%C4%8Dka-k-V%C3%A1noc%C5%AFm-2.gif


fijne_feestdagen-800x600.jpg
 
Bovenaan