Fijne kerstdagen!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mede-forummers,

Het is bijna Kerst. Hoort dit in actualiteiten? Geen idee, Kerst is nu actueel, dus laat dat de reden dan maar zijn, deze gedachte en wens hier te plaatsen.

Morgenavond de kerstborrel op onze faculteit, met de gebruikelijke hap en snap en dan vrijdagochtend om 07.00 uur met KLM naar huis. Twee weken welverdiende, althans dat vind ik wel, vakantie. Sneeuw, ski's, schnaps, veel te veel wijn, bier en andere alcoholische aangenaamheden, lekker eten (geen karper!), gezelligheid met gezin en vrienden en rust.

Ik wil iedereen een heerlijke ontspannen en prachtige Kerst wensen met in uw hoofd en maag een welbehagen, samen met geliefden. Geniet er gewoon van!

Oh ja, een wens van mijn kant.

Mocht u bij de kerstinkopen in Tsjechie, in een of andere hypermarkt bij de ingang een folder in de hand gedrukt krijgen, gooi deze dan niet ongelezen weg. Vaak is het van de organisatie van voedselbanken in Tsjechie, die tijdens deze drukke inkoopdagen voor Kerst, mensen vragen een kleinigheid extra te kopen en dit dan te doneren. De voedselbanken in Tsjechie zijn echt nodig. Er is nog echte armoede en de sociale zekerheid in Tsjechie is vrij slecht. U doet er de minder bedeelde Tsjechische gezinnen een enorm plezier mee.

Fijne dagen!
 
Ook van mij voor iedereen hele fijne dagen. En probeer een klein stukje karper tenminste als je in Tsjechie woont, het hoort erbij.

Zeer actueel overigens @Olivier : de Tsjechische supermarkten moeten verplicht alle producten die over zijn (of enkel over de wettelijke datum zijn, maar nog prima te consumeren zijn) gaan doneren aan de voedselbanken, c.q. minder bedeelden. Dus de folder-uitdelers hoeven er hopelijk ook niet meer te staan binnenkort :-)
 
Goed, dat je het heb geprobeerd :-)
Mij smaakt het al zestien jaar wel redelijk goed (ook al zou ik in een restaurant, op een andere datum, wat anders kiezen ...)
 
Ook van mij voor iedereen hele fijne dagen. En probeer een klein stukje karper tenminste als je in Tsjechie woont, het hoort erbij.

Zeer actueel overigens @Olivier : de Tsjechische supermarkten moeten verplicht alle producten die over zijn (of enkel over de wettelijke datum zijn, maar nog prima te consumeren zijn) gaan doneren aan de voedselbanken, c.q. minder bedeelden. Dus de folder-uitdelers hoeven er hopelijk ook niet meer te staan binnenkort :)

Hoe zit het overigens met de armoede en voedselbanken in NL??
 
Bovenaan