Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het land van de pivo.., laat ik de aftrap geven voor een top drie van pivomerken, wel met een vermelding waarom?

1. Gambrinus < smaakvol, zacht en licht verteerbaar >

2. Budvar < apart, prikkelend en licht verteerbaar >

3. Chodovar < goedkoop en LAXEREND >
 
Ik ga ze niet in een top 3 of 10 of wat dan ook zetten. Allemaal zijn ze goed te pruimen.
grin.gif
grin.gif
grin.gif
 
toch geen laxerende bier??????
confused.gif


staropramen, velkopopovicky kozel....

tak kluci... tady jsou;

Prazdroj, Primus, Samson, Platan, Bernard, Lobkowicz, Pernstejn, Verna Hora, Pokusny Pivovar, Louny, Litovel, Branik, Zubr,...

en nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeer

zie ook: www.beer.cz
 
ZUBR!
Uit Prerov... Daar heb ik ook veel van gezopen
grin.gif

Verder veel gedronken van Gambrinus, Plzensky, Krusovice, Radegast, Starobrno, Budvar, Cerveny Drak, Velvet... Andere namen herinner ik me niet meer
laugh.gif

Glazen van Krusovice zijn cool. Heb er hier 2 staan.
grin.gif
 
To je neni dobce... kom op we moeten toch tot een top drie kunnen komen en een FLOP- drie
Aangepaste top drie
1. Gambrinus
2. Staropramen
3. Budvar

Flop drie;
1. Pilsner Urquel
2. Kozel
3. Louny
 
Ik denk niet dat Plzen het verdient om op 1 te staan in de flop hoor Jacques! Niet voor niks is dit bier internationaal bekend en komt ons woord ''pils'' er vandaan. Ok, er zijn best betere biersoorten te vinden in CR, maar dit is ook een beetje overdreven...
 
Re: PIVO

Helemaal mee eens... Plzensky hoort niet in de flop 3.

Zet anders gewoon een lokaal 'basic' bier zoals Klaster in de flop 3. Maar eh... zelfs dit bier is 100 x beter dan het gemiddeld nederlands bier. Ene, persoonlijk vind ik Pilsner Urquell minstens zo goed als Budvar.
grin.gif
 
Re: PIVO

ZABAVA... Nederlands gelig biersap mag je ook niet vergelijken met de PIVO uit Bohemen of Moravie..tot nader orde laat ik Pilsner Urquell toch bij de flop-drie staan om het doodgewone feit dat de smaak van dit bier net een beetje lijkt op het vreselijk smaakloze Heineken
 
Re: PIVO

Heeft iemand wel eens Hostan uit Znojmo gedronken? Da's ook een errug lekker biertje. Zowieso is het Tsjechisch bier over het algemeen beter dan het Nederlandse. Heineken is het treurige voorbeeld van hoe het niet moet :-)))

Gr. Jopie
 
Re: PIVO

Cerveny drak, dat ken ik ook. Het is errug goed te doen ook. Alleen is het nogal verradelijk, als je er al een aantal in je mik heb dan kan een cerveny drak je de das om doen :-))))
 
Re: PIVO

Nou dat niet, alleen als je al aardig wat bier op heb en je gaat dan over op cerveny drak, dan ben je ineens bezopen. Het gaat echt snel dan :-))) Maar ja, wat wil je der zit gewoon meer alkohol in dus ja
 

G

Berichten van gasten...
Re: PIVO

Budweiser (Budvar) is mijn favoriete biertjuh! Primator (regio Náchod) is een goede tweede plaats. Wel de 12 graden natuurlijk :P Nazdravi
 
Bovenaan