even netjes voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

ik ben sinds vandaag (11-11-2006) lid geworden van dit forum, omdat ik samen met mijn gezin komende zomer voor het eerst naar Tsjechië op vakantie gaan.
Voorheen zijn wij 20 jaar naar Zwitserland op vakantie geweest, maar we willen nu eens wat anders.
Uiteraard speelt ook het prijspeil van dit land vergeleken met Zwitserland een rol in onze keuze voor dit land maar zeker niet in de laatste plaats ook wat het zoal te bieden heeft. Daar heb ik al erg veel over gelezen en ik hoop dat deze site ook een steentje ( of een steen) eraan bijdraagt.

Ik ben werk als docent al 27 jaar op een middelbare school in Zaltbommel. Heb een lieve vrouw en 2 zonen van 15 en 18. Of die oudste komende zomer nog mee wil met ons moeten we nog afwachten. Hij zegt van niet.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Alvast welkom op het forum Martin. Weten jullie ongeveer welke richting het precies zal uitgaan? En zijn jullie campingfanaten of gaat het een huisje, pension of hotel worden ?
 
Van harte welkom op forum feertje 22.
Ik weet zeker dat je veel info kunt vinden waar je verder mee kunt.
Indien je zelf al weet wat voor iets je zoekt gebruik de zoekfunktie.
zoniet schroom niet om specifieke info te vragen veel sukses op forum
en wie weet wordt je net zo fanatiek tsjechieganger als wij.
groeten cees fijneman oosterhout
 
Freddy2005 schreef:
Alvast welkom op het forum Martin. Weten jullie ongeveer welke richting het precies zal uitgaan? En zijn jullie campingfanaten of gaat het een huisje, pension of hotel worden ?
Ja wij zijn echte campingfanaten.

puptentje --- tent -- bugalowtent --- vouwwagen ---- en nu sinds 2 jaar caravan :-)

We hebben al een camping gereserveerd voor komende zomer.
Camping2000 in Januv Dul, in de buurt van Liberec.

Wij zijn echte bergwandelaars en daarom in de buurt van het Reuzengebergte. Ben benieuwd hoe die zijn in vergelijking met de Alpen.

grt.

Martin
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Hier in deze topic wordt er ook gesproken over de camping die jullie gereserveerd hebben. http://www.tsjechie.net/board/f20/camping-2000-in-januv-dul-liberec-410.html?highlight=januv+dul
Ik vraag me alleen af of die wel zo dichtbij het Reuzengebergte ligt, ik schat toch gauw zo'n 80-90 km. Volgens mij kun je trouwens bijna overal wel heerlijk wandelen. Maar een vergelijking trekken met de Alpen lijkt me wat overdreven. Ik wens jullie veel leesplezier op het forum, je haalt er vast nog veel meer info vanaf en alvast veel plezier voor de vakantie :D
 
Bedankt voor deze link Esthertje, ga zo gelijk lezen.
80-90 km is echt niet ver hoor vind ik en ja deze bergen zijn natuurlijk wel heel anders dan de Alpen maar dat gaan we dus juist bekijken :-)
 

Freddy2005

† In Memoriam
feertje22 schreef:
80-90 km is echt niet ver hoor vind ik en ja deze bergen zijn natuurlijk wel heel anders dan de Alpen maar dat gaan we dus juist bekijken :-)

Verkijk je niet op de afstanden Martin, de verbingswegen zijn een heel stuk minder snel als bij ons. Tevens is er een snelheidsbeperking in de dorpen, sedert dit jaar, die heel streng nageleefd wordt. Wat de bergen betreft is de Snezka de hoogste top ( 1602 meter ), maar hier staan genoeg foto's van in de fotogalerij.
 
Welkom feertje22:shake:. Heel veel plezier hier op het forum en met de voorbereiding van de vakantie. Je wilt nooit meer anders als je eenmaal in Tsjechië bent geweest.
 
spookycat schreef:
En alberto(die van essie) van harte gefeliciteerd met je naamdag:)
Volgens mij heb je vandaag een dagje vrij ondanks de verbouwing:confused:
groetjes:clap: :shake:

Hallo spooky,
Dank je wel, ik hoorde het ook net van Essie :lees: want ik wist het niet eens.
Ik heb het weekend lekker "vrij" genomen. Dus ga vandaag weer lekker aan de slag. maar vanavond nemen we er een lekkere neut op.
:yess: :cheers:
Groetjes Albert
 
Hallo allemaal!Dat is mijn eerste berichtje hier.
En meteen ee vraag.Ik en mijn vriend zijn van plan te gaan trouwen, maar dan wel in Praag-lijkt ons superromantisch:snik:
Maar hoe werkt dat enig idee?Mijn toekomstige heeft de nederlandse nationaliteit en ik-dubbele:Nederlands en Russisch.
En welke kerk is de beste?Kan iemand ons helpen,please:oeps:
 
Bovenaan