Even kennismaken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Char, ik weet het dat jij het niet kan laten, maar een camping reserveren doen wij echt nooit.
Alleen is het jammer dat, als je na een dag fietsen denkt op een camping aan te komen, deze dicht blijkt te zijn en je moet dan nog eens vele kilometers verder fietsen....
 
Stoer hoor

Hallo Noor,
Ik las net van je "snode plannen"". Wij gaan in dezelfde periode, met de auto, naar Snezne in Moravie, als je daar langs komt en wij zijn er dan ben je van harte welkom.
Joyce de Vries
 

Pelhřimov

Donateur
....
Elk jaar maak ik een lange fietstocht door Europa en dit jaar stap ik vanuit Nederland op de pedalen richting Tsjechie.
....
De route staat nog niet helemaal vast maar alle suggesties/ervaringen zijn welkom.

Noor, ik weet niet of je dit bericht nog leest, want ik zag dat het alweer een paar weken geleden was dat je hier aanwezig was...
Maar ik was gistermiddag bij boekenwinkel Selexsyz in Rotterdam en daar zag ik toevallig een heel leuk gidsje liggen.
Het heette zoiets van "fietsen langs de Moldau" (maar dat weet ik niet zeker meer)
Het waren allemaal fietskaartjes, ik dacht geplastificeerd, in een handig formaat ringband en beschrijft een fietsroute vanuit Nederland (Nijmegen) naar Tsjechie met allerlei bezienswaardigheden onderweg en in Tsjechie. Ik dacht dat het 19,50 kost, (maar ook dat weet ik niet zeker meer)
 
Fietsroute

Hallo Pelhrimov,

Ik hou het in gedachten. Door omstandigheden is het nog niet zeker dat ik eind Mei ga vertrekken naar Tsjechie.
Maar bedankt voor je reactie.
 
Hallo Noor, ik weet niet welke fietskaarten je gaat gebruiken en op wat voor een fiets je de route af gaat leggen. Houdt er rekening mee dat veel fietsroutes op een Tsjechische fietskaart geschikt zijn voor MTB-ers. In onze regio hebben we alle routes herschreven naar routes geschikt voor toerfietsen, dus mocht je deze kant uit komen stuur dan maar even een pm.
 

kuurgast

Donateur
Is er iemand die iets kan vertellen over de Cesky Les fietssnelweg??
Cheb - Tachov - Domazlice - 140 km.
Noor ik zie dat je binnenkort echt gaat fietsen naar Tsjechië. :toppie:
Over die fietsroute kan je meer info vinden op sumava.com.
Je bedoeld dan de route op het onderstaande kaartje?
trasaDomCkrout.gif
 
Bovenaan