Even kennismaken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo beste lezers,

Ik ben Noor, 52 jaar en nieuw op het forum.

Elk jaar maak ik een lange fietstocht door Europa en dit jaar stap ik vanuit Nederland op de pedalen richting Tsjechie.

Het wordt een tocht van ongeveer 4 weken, dus tijd genoeg om veel plaatsen te gaan bezoeken.

De route staat nog niet helemaal vast maar alle suggesties/ervaringen zijn welkom.

:)
 

char

† In Memoriam
Nou,.. Noor!.. jij haalt je wel wat op je hals!!..

En dan heb ik het niet over jouw, voorgenomen, fietstocht!!..Qua kilometers..

Ik heb het dan meer over al die Tsjechofielen, hier op dit Forum!!..

Ze willen dat je alles gaat zien,.. proeven,..ruiken,..en meemaken,..in Tsjechie!!..

En dat is wel heeel veel, in dat mooie land!!!..

Je gaat alle kanten opgestuurd worden!!..Dus begin maar eerst even met de zoekfunctie. En bepaal jouw vragen met de informatie, die je nu al hebt..
Ik wens je veel leesplezier!!.. EN!!.. een geweldige vakantie!!..

Char.
 

pepo

† In Memoriam
Welkom, Noor!

waar stap je op de fiets? In NL of in CR? Fiets je helemaal alleen? Heb je een www?
Ben je van plan een verslagje te maken? Dat willen wij natuurlijk ook graag lezen en bekijken.
Als je meer weet over de route en de tijdstip, laat het ons weten.
Misschien zullen er dan forumleden zijn, die met jou een uurtje willen meefietsen of helpen met onderdak.

ik heb het al gezien: http://noorandmore.web-log.nl/about.html
 
Wat een warm onthaal!

Bedankt voor de reacties op mijn kennismaking, ik voel me nu al thuis hier op het forum.

Pepo is zag dat je mijn web-log al had gevonden ! Leuk.

De bedoeling is dat ik van huis uit ga vertrekken in de eerste week van Juni en ik fiets inderdaad alleen.
Vrijheid, ruimte, avontuur... , dat is het helemaal....afijn je leest het allemaal op mijn log.
(En in mijn eerste boek natuurlijk!)

Ik ben nu bezig met het uitwerken van de route door Nederland en Duitsland.
 
Hoi Noor,
welkom op het forum, heb je al eens aan een tom tom gedacht met heel europa, die kan je ook op fietsroute zetten, scheelt een hoop gepuzzel vantevoren!
Mijn tomtom geeft aan Amsterdam-Usti nad Labem 40 uur en 792 km. Wie weet een leuk verjaarskado!
 

Pelhřimov

Donateur
Hollo Noor

Welkom op het forum.
Ik lees in je profiel dat je de Unesco monumenten wilt gaan bezoeken.
Hier een leuke website over die monumenten.

Op www.mapy.cz kan je ook fietroutes vinden.
Klik bij Turistická het vakje cyklostezky aan. Hier en hier nog meer uitleg over mapy

klik hier ook voor een topic over fietsen in Tsjechie

Alvast heel veel plezier met de voorbereiding voor je fietsvakantie.

groetjes

Jeanne
 
Hollo Noor

Mooie onderneming ga je aan. Ook de manier waarop je het doet, alleen, is bijzonder leuk om in contact te komen met de mensen op de route.
Tot nu toe razen we met de fietsen 140km per uur over de autobahn. Dat moet tenminste 1 keer anders, op de fiets.
En je zult merken dat Tsjechie een fantastisch fietsland is, op de rustige wegen gaan de auto's met een weide boog om je heen. Tsjechen zie je ook veel in de weekenden op de fiets. En wat Pelhrimov al aangeeft zijn er hele goeie fietskaarten in omloop. Succes Noor

BTW, altijd grappig: wanneer een sportief nieuw lid onder de naam Niet Actief Lid bekend staat.
 
Bedankt Pelhrimov (sorry dat het streepje ontbreekt) voor de Unesco tip.
Volgens mij zijn het er 12 maar dat is een beetje veel voor de periode dat ik er ga fietsen. Ik probeer een leuk rondje te gaan maken en wil graag eindigen in de omgeving van Kutna Hora.

Niet al te ver van Praag, omdat ik daar graag nog met mijn man naar toe wil gaan. Hij komt me namelijk met de auto weer ophalen.

Nee.... voor mij geen tom-tom of GPS. Ik werk de route van te voren uit op www.viamichelin.nl ( je kunt daar ook kiezen voor een fiets) en de rest vraag ik ter plekke. Met natuurlijk de juiste kaarten op zak. Menige tocht heb ik zo volbracht.

En op de site van fietstochten in Tsjechie heb ik ook al even gekeken.

Merci allemaal.
 
Hoi Noor, uiteraard ook welkom door mij en Dick op dit forum. Ik wens je in ieder geval veel fietsplezier en dat je veel leuke mensen zult ontmoeten.
Ga je trouwens op een gewone fiets of een electrische fiets? Je weet wel eentje met trapondersteuning?
Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Groetjes Gerda
 
Hallo Noor,

Een kennis van ons heeft het vorig jaar ook gefietst. Is hem heel goed bevallen. Als je er belangstelling voor hebt wil ik hem wel vragen ervaringen met je te delen. Stuur me dan even een berichtje.
 
overnachten

De tent gaat altijd mee, er is niets fijner dan s'avonds voor je tent het 'potje' te koken.

Toch is een bed af en toe ook wel eens prettig. (dat is de leeftijd denk ik)

Van het verkeersbureau kreeg ik een overzichtskaart met alle campings.

Op de route die ik ga fietsen teken ik de 'tentjes' in, dat werkt prima. Maar zo ver ben ik nog niet.
 
Eén kilometer bij ons vandaan, Usti nad Labem (Strekov), ligt een hele leuke kleine tentjes camping, vlak langs het fietspad. Volgens mij staat die camping op geen één kaart, dit moet je weten. Dus als je via Usti nad Labem fiets, richting Litomerice dan kom je er zeker langs. Het is een hele kleine camping met weinig plaatsen, met een caravan kun je er niet komen. Er is een zwembad, en als het slecht weer mocht zijn kun je er een chaletje huren. Ik denk niet dat je er een landgenoot tegen zult komen.
 
Bovenaan