Eurocamp Besiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja sorry hoor maar na al die positieve verhalen toch ook iets negatiefs.
In het hoogseizoen is het er nml. erg druk, met name veel jongeren die nog al eens geluidsoverlast veroorzaken. Tevens sta je er dan hutje aan mutje, niet echt iets voor mij een echte rustzoeker, maar dat is persoonlijk. Ik zou zeggen kijke een verder rond er zijn zoveel andere campings in de buurt.
 
besiny

wij hebben vorig jaar 3 weken op deze camping gestaan. de eerste week was gewoon leuk. toen wij aankwamen, waren er nog maar 3 plekken over (dachten wij), maar tot onze verbazing konden er toch zeker 20 caravans bij. het was toen ongeloofelijk druk, zodat wij de rest van de vakantie niet een keer rustig hebben kunnen zitten. de camping was spotgoedkoop. het eten was goed in het restaurantpersoneel was vriendelijk. maar toch gaan we nooit meer terug naar deze camping. wij gaan nu naar een boerencamping vlakbij susice. klein maar fijn.
 
zoals ik al eens eerder reageerde op de vraag hoe de camping besiny is, wil ik toch nog even op nieuw reageren omdat men vind dat het grote hek rondom de camping een gevangenis gevoel geeft. dat beleef ik niet zo.
ten eerste is het veilig voor hele kleine kinderen. ze kunnen niet van de camping aflopen en en ook voor je zelf en je spullen is het een stuk veiliger.
ik zelf kom er al jaren met heel veel plezier.
het is er zomers druk maar dat is toch een goed teken dat men het er erg naar de zin heeft.
zelf ben ik er in mei weer geweest voor een week met mijn dochter en haar man, maar dan in een huisje. die zijn heel eenvoudig en heel schoon. alleen de bedden mogen wel vernieuwd worden. ze zijn schoon maar oud.
maar een kniesoor die daar op let wand de huur is heel laag en je hoeft zelf geen linnengoed mee te nemen.
ik vind camping besiny heel gezellig en ik hou van drukte, al ben ik toch echt op een leeftijd dat men van rust wil genieten.
groetjes magda
 
Ik moet zeggen dat ik het wel met Magdalena eens ben.

Mijn schoonouders en de opa en oma van mijn man (82!!!!) komen hier ieder jaar weer. Mijn schoonouders brengen de caravan begin mei en blijven tot eind mei. De opa en oma van mijn man gaan eind mei en blijven tot eind juni! Daarna gaan mijn schoonouders in augustus meestal om de caravan op de halen en blijven ze een week of drie.

ZIj vinden het echt geweldig. Wij zijn er zelf twee keer geweest (vorig jaar voor een lang weekend) en vinden het er geweldig. Het is het heerlijk, genoeg te doen maar je kunt ook de rust op zoeken.

Het hek beschouw ik ook niet als beklemmend. Wij hebben geen kinderen maar je weet wel zeker dat ze niet zomaar weg kunnen lopen en het zwembad in kunnen duiken....... welk prettig hoor!

Wij zijn nu net terug van een camping in Frankrijk, zonder hekwerken en een " open" zwembad waar het dus wel kon en wel gebeurde!
 
ben het met de vorige leden eens. het hek komt totaal niet bedreigend over. op welke camping heb je trouwens geen hek met pasje ed?
Heerlijke camping vooral het riviertje/stroompje was bij de kinderen erg in trek. mooi schoon sanitair.
Dieneke
 
ff eerlijk over Besiny

Zoals een ieder weet woon ik in Jindrichovice,dat is voorbij deze camping ,omhooog bij de podoli westernranc en iets verder omhoog zit ik.Nu heeft deze camping veel pluspunten ,lage prijs,uitmuntend sanitair en een niet verkeerd restaurant en schitterende bewegwijzerde route,s met gratis routeboek op de receptie te verkrijgen. Het zwembad wordt inderdaad gevoed door bergwater en ze MOGEN! geen chloor gebruiken omdat ze te weinig afvoercapaciteit hebben.de afgelopen jaren word het zwembad om hygienische redenen dan ook afgekeurd en dit vind steeds vroeger in de vakantie plaats.De plaatselijke jeugd ligt hier stevig te blowen en hun biertjes hangen ze in het koude bergwater aan een touwtje langs de randen van het zwembad af en toe sneuvelt een flesje en de gevolgen kan je raden.Deze zomer stond deze camping zo vol dat ze zelfs op de tennisbaan caravans hadden geplaatst,met vr gr,Joep
 
We zijn er , denk ik, 4 jaar geleden geweest en vinden/vonden het een van de fijnste campings, kleinschalig, maar met nieuw (toen) en schoon sanitair,ook met tennisbaan, midget golf en een (openbaar) zwembad met natuurwater in zo'n grote betonnen bak....;
Genoeg te doen in de omgeving, veel kastelen en vlak over de (Duitse) grens is t ook bijzonder mooi; aanradertje hoor en toen zeker niet duur (toen rond de 9/10,- euro per nacht voor 2 pers. + caravan)
 
ik wil even reageren op joep van de ven. zoals hij al zei de camping is zeer goed.
van blowen en bier drinken heb ik nog nooit iets gemerkt en ik kom er al velen jaren. ook nu ga ik weer 6 weken.
mijn vriendin met haar man zit er drie maanden .
mijn schoondochter haar oom en tante beide in de tachtig gaan deze maand ook weer voor 6 weken en al voor de achtste keer.
ook zij weten ook niets van bier en blowen. dat het er zomers erg druk ben ik met je eens.
maar daaraan kan je ook zien dat het een prima camping is waar iedereen graag terug komt.
magda:)
 
kort samengevat

Het is maar waar je van houd,zoek je een camping waar je voornaamste doel is ,redelijk en goedkoop eten,een fatsoenlijke douche [tegen betaling] minpuntje , een aantal familie,s uit het brabantse staat hier jaar achter jaar,je moet hier dus wel tussen passen.Voor het verkennen van de Sumava en omgeving[cesky krumlov,lipnomeer op 1uur,pilsen op 3/4 uur, praag op 1,5 uur] heb je een goedkoop overnachtingsadres .Je staat wel op elkaars lip,soms is het letterlijk vechten om elke vierkante meter,hier moet je tegen kunnen:stout:
 
hele maal mee eens.het is vechten voor elke vierkante meter en je breekt je nek over de nederlanders.Als je dat wilt zeker daar naar toe gaan!!!!!.als je de sumava wilt ontdekken is er in Vimperk een prima camping waar het minder druk is.EEn kampvuurtje geen probleem en een stad op loopafstand met prima winkels en restaurantjes!!
 
Bovenaan