Eurocamp Besiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie kan mijn helpen een informatie over Eurocamp Besiny in Besiny??
Dit ligt in de buurt van Plzen en zou graag iets meer over de camping zelf aan de weet komen.
Ook over de omgeving en uiteraard misschien tips over uitstapjes daar in de buurt.
Alvast heel erg bedankt :p
 
Ja klopt daar heb ik de camping dan ook vandaan... Maar had gehoopt dat er mensen geweest waren en me hadden kunnen vertellen hoe het sanitair was en de camping verder om erop te staan.
Fred de Vries schreef:
Hallo daar,
Er vroeg iemand naar EUROCAMP Besiny. Ik ken de camping een beetje, heb er nooit gekampeerd maar ben er wel vaak geweest of langsgereden.

Deze camping is absoluut een aanrader. Je zit er voor een spotprijs per nacht, ze hebben er van alles, midgetgolf, tennisbanen, maar wat belangrijker is, de sanitaire voorzieningen waren vorig jaar vrij nieuw, erg modern en brandschoon. Dat zegt veel over deze camping. Ik begreep dat ze vorig jaar bezig waren om weer extra voorzieningen neer te zetten, maar welke weet ik niet. In het restaurant kun je goed eten. Het is alleen een fractie duurder dan in de Restaurants in de omgeving. De camping ligt mooi aan de doorgaande weg van Besiny naar Sucice, een zijweg van de provinciale weg naar Klatovy.
Absoluut een aanrader!!!!
Dank je wel voor je reaktie, dat klink goed... precies de dingen die zo'n beetje wilde weten.
Ik laat na de zomer weten hoe het geweest is..
30.gif
 
Hoi Bianca,
Ben je inmiddels op Besiny geweest? Hoe is het bevallen? Wij willen graag deze zomer ernaar toe, met 3 jonge kinderen. Hoe is het zwembad? Is het een groot zwembad met een kleuterbad ineen, of is het kleuterbad apart?
Kun je reserveren voor het hoogseizoen?
Hoop gauw je reaktie te lezen, groetjes Suzanne
 
Hallo Suzanne,

Ja wij zijn er afgelopen zomer geweest en wij vonden het een mooie en goede camping.
Het is 1 groot zwembad waar het peuterbad en het grote bad worden gescheiden door een groot redelijk hoog (voor kinderbegrippen) hekwerk. Het zwembad is gevuld met water uit de berg, heel netjes en schoon. Er is een midget-golfbaan, ook leuk voor 4 5 6 7 jarigen. Het sanitair is echt schoon; bij de dames is er 1 douche die je kan afsluiten, de andere 3 douches hangen alleen gordijnen voor. Sanitair is uiteraard wel gescheiden, bij de mannen alleen maar met een gordijn.

Je kan niet reserveren, maar onze ervaring is dat er altijd wel plek is, anders kan je een "tijdelijke" plek nemen en dan de volgende dag, als er mensen weggaan, verkassen. Het helpt wel als je vroeg in de middag aankomt. Wij zagen de meeste toch 's morgens vertrekken en eind van de middag kwamen de meeste aan... Wij gaan zelf dit jaar naar Praag, maar waarschijnlijk in de laatste week toch nog een paar dagen naar Besiny. Alvast een hele fijne vakantie.

50244-Eurocamp-Besiny2.jpg
 
Hoi Bianca,
Heel erg bedankt voor je reactie. En de foto's. Super! Het ziet er erg goed uit, we zijn van plan er naartoe te gaan deze zomer. Onze kinderen reageerden op de foto's met "Joepie!". Ze zien het helemaal zitten! We zitten eraan te denken om er een weekje naar toe te gaan en nog een week ergens anders.
Heel erg bedankt!
Groetjes Suzanne
 
Ja, ik ken Eurocamp Besiny wel, ligt overigens nog wel zo'n 60 kilometer van Pilzen.
Ik heb er zelf nooit gestaan, omdat het voor mij te druk is en er een heel groot hek omheen staat en je allemaal pasjes moet hebben om het terrein op te komen, voor het toilet etc. Niets voor mij, ik hoef geen "gevangenis".
Wij zijn doorgereden naar een camping in Strazov.

Kruimel
 
inderdaad heb je een pasje nodig om de camping op te komen, en om door het hek van het zwembad te komen (wel zo veilig met kleine kinderen) maar voor de wc's niet hoor... en lopend kan je wel gewoon camping op en aflopen, alleen niet met de auto, alhoewel onze ervaring is dat het hek smiddags best wel vaak open staat.. wij vonden het met toen 2 kinderen van net 3 en 5 wel zo veilig..
 
czfreak schreef:
hallo, ik ben op zoek naar een voor mij leesbare internetsite over camping besiny. degene die ik vond was alleen in het tsjechisch en helaas ben ik deze taal niet machtig. of heeft iemand een folder of iets dergelijks van deze camping? alvast bedankt
worshippy.gif
 
Heb er 2 jaar geleden gestaan, maar vond het er super, schoon, niet te groot, genoeg te doen, 2 weken lang niet verveeld, aanrader, en toen zeker goedkoop, zeker voor al zijn voorzieningen!!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Website is nog steeds enkel in het Tsjechisch, maar ondertussen dit hier gevonden:

Eurocamp Besiny

Algemene gegevens:
Camping geschikt voor gehandicapten
Openingsperiode: 01/01 t/m 31/12
Richtprijs: € 5.90 / € 6.90
Oppervlakte: 16 ha bruto
Aantal toerplaatsen: 60
Hoogteligging: 450m

Prima camping voorzien van uitstekende accommodaties. Goede uitvalsbasis voor uitstapjes in Sumava.

Reglement:
Carnet geaccepteerd als identiteitsbewijs
Betalen met creditcard mogelijk: Eurocard-Mastercard, Visa card
1 hond toegestaan (mits aangelijnd)*
Tent toegestaan
Caravan toegestaan
Kampeerauto toegestaan
Bijzettentje toegestaan

Ligging, bodem en beplanting:
Ligweide
Openbaar vervoer op 0,5 km
Grasland
Plaatsen met enige schaduw

Diversen:
Elektrische aansluiting t/m 10 ampère mogelijk
Gesproken talen op de receptie (in hoogseizoen): GB / D
Reserveren niet mogelijk
Paden en wegen verlicht
Terrein 's nachts bewaakt
Dag en nacht rustig
Kaarttelefoon
Barbecue toegestaan (kolen-gas-elektra)

Recreatie:
Sauna*
blank.gif

Sport en spel:
Sportterrein
Minigolf*
Tafeltennis
Tennis*
Jeu de boules

Waterrecreatie:
Buitenzwembad 1250 m2
Peuterbad (voor 1-3 jarigen, < 40 cm) 300 m2
Periode: 01-06/30-10

Huishoudelijk sanitair:
Afwasbakken / koud water
Afwasbakken / warm water*
Textielwasbakken / koud water
Textielwasbakken / warm water*
Wasmachine(s)*
Individuele kookgelegenheid*

Sanitair:
Wastafels / koud water
Wastafels / warm water*
Douches / koud water
Douches / warm water*
Verwarmd sanitair
Zittoiletten

Huurfaciliteiten:
Bungalows, aantal: 20
Fietsen

Inkoop en restaurant:
Bar
Restaurant (met ruime keuze), periode: 01-01/31-12

Voorzieningen met ster tegen extra betaling.
 
Op camping Besiny heb ik zelf nooit gestaan, wel weet ik dat de chalets een jaar of drie oud zijn en van alle gemakken voorzien. Heb even op hun site gekeken. Kosten 800 kronen per dag of 5600 kronen per week exclusief toeristenbelasting. Of je nog apart voor het gebruik van de televisie moet betalen is me niet duidelijk, anders 80 kronen per dag.
Het e-mailadres is eurocamp@besiny.cz
 
Wij hebben voor deze zomer een huisje gehuurd op camping besiny, in december al omdat we vorig jaar te laat waren. Zijn vlug volgeboekt.
Ik heb informatie en foto's van deze huisjes, stuur ze je per pm.
Contact met de eigenaar gaat goed per mail en telefonisch. Spreekt redelijk Duits.
 
Bedank joepie en emile voor de reactie. Ik heb vandaag al een paar keer geprobeerd te bellen, maar kreeg geen gehoor. Emile, ik wacht je foto's af; ben zeer benieuwd. Ik hoop dat ik dan nog wat kan krijgen voor een weekje, zal het blijven proberen.
 
Hallo allemaal,

Vanmiddag hadden wij ineens het plan om deze zomer naar Tsjechië te gaan. Ik lees hier net dat de Euro camping een goeie camping is. Wij - mijn man, onze zoon van 15 en ik - willen deze zomer die kant op gaan.

Kan iemand mij vertellen hoeveel km het rijden is? En wat zijn daar ongeveer de prijzen voor het kamperen, eten?

De afgelopen jaren zijn wij naar Kroatië geweest en daar waren de prijzen ook erg redelijk.

Groetjes Margreet
 
Volgens de TomTom is Hoogkarspel - Besiny ongeveer 900 km en te rijden in iets meer dan 9 uur. In de praktijk moet dat dus (met tussenstops e.d.) makkelijk te doen zijn in 10 a 11 uur.
Succes! :)
 
ik wil even reageren op de vraag over de camping besiny.
ik kom er al jaren en kan uit ervaring zeggen dat het geweldig is. dit jaar huren wij er eerst een huisje voor een week en in de grote vakantie gaan we er weer naartoe voor 4 weken met de caravan.
het personeel is erg vriendelijk.
het eten in de kantine is werkelijk heerlijk. wij zelf koken geen dag zelf en dat hoeft ook niet, want het is er erg goedkoop. wil je zelf koken, dan kan dat daar ook. er is een keuken en er is een soort kantine waar je kunt zitten.
het sanitair is er erg mooi en heel schoon. er zijn bakken waar je je was kunt doen.
en er is ook een zwembad.
het stageld is erg weinig. voor 14 dagen sta je hier in nederland 3 of 4 dagen.
de bevolking is er zeer vriendelijk.
dus ik zou zeggen: gaan!
groetjes, magda
 
Wij zijn hier ook enkele jaren geleden geweest (zal ook rond 2005 of 2006 zijn geweest). Camping beviel goed. Groot en schoon zwembad, gevuld met rivierwater, dus beetje groenig. Werd vaak ververst, maar daardoor wel koud. Sanitair was schoon en in nieuw gebouw (toen). Je kon er ook koken. Warm water was heet, maar je moest hier apart voor betalen. Leuke uitvalsbasis voor Pilzen, waar je zeker eens langs moet bij de bierbrouwerij.
 
Bovenaan