En toen was hij klaar

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een plaatje, alleen heb ik zo'n huis nog nooit gezien met gevelbetimmering (kunstof?) ipv pleister in Tsjechie.

De gevelbetimmering is Werzalit, dus kunststof waar je "nooit" meer iets aan hoeft te doen.

Wil je persé weten hoeveel bloed, zweet en tranen dit huis gekost heeft??...
Héél veel!!...
Niet aan beginnen dus!!...:lmfao:

Als je ergens niet aan moet beginnen als het erg veel bloed zweet en tranen kost dan was mening mens nooit geboren :denk:
 
Super mooi huis, Feertje.

Na al die moeite is het extra genieten en waardeer je alles nog meer. Ene natuurlijk straks een mooi verhaal om aan de kleinkinderen te vertellen bij een kampvuur. ;)
 
Proficiat

Beste Martin en Fera,

Van harte gefeliciteerd met het resultaat. We mochten erbij zijn toen jullie de eerste stappen in Tsjechië zetten. Geweldig huis hebben jullie nu! Veel plezier daarmee!

Loek en Ria
 
De gevelbetimmering is niet helemaal mijn smaak, but who cares? Uit praktische overwegingen is het ongetwijfeld een prima oplossing.

Ik vind het geweldig dat jullie je droom hebben kunnen waarmaken en ik wens jullie oeverloos veel plezier toe; geniet er met volle teugen van! :cheers:
 
Dankjewel lieve mensen.

Het is werkelijk een droom van wel 20 jaar om zoiets te verwezenlijken. Ik hoef niet uit te leggen hoe ongelooflijk blij we zijn met het resultaat en dankbaar voor iedereen die een steentje heeft bijgedragen.

@Punk: Smaak is voor iedereen gelukkig anders en inderdaad, iets wat erg duurzaam is en "geen" onderhoud nodig heeft is wel erg praktisch, zeker als je straks......over heeel veeel jaren ;) echt op leeftijd gaat geraken.
 
De kleur en hoe het is vind ik prachtig maar gedraagt kunstof hier met deze enorme temperatuur verschillen. Heb 15 jaar geleden mijn huis in NL ook kunstof windveren aangebracht nou het ziet er niet meer uit nu moet ik schilderen. Maar misschien zijn de materialen wel iets beter.
 
Voor je doorzettingsvermogen buig ik diep!
Geweldig dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Maar wat vind ik het lelijk!
Ik wist werkelijk niet wat ik zag.
Wat een verschrikkelijke plastic gevel.
Ik zou er maar snel wat klimop tegen plaatsen.
En dan liever niet van plastic.

Maar ja, trek je maar niets aan van mijn commentaar, smaken verschillen.

Ik ben wel benieuwd naar de plattegronden van je woning.
Is het mogelijk om deze te plaatsen?

Ik zal deze niet afkraken, maar ik ben gewoon geinteresseerd.

Zou je het nog een keer zo doen om met deze materialen een woning te laten bouwen?

Ik vind het een gemiste kans.

Maar toch...............heel veel plezier toegewenst in en met je droomhuis!
 
@ kukel
De indeling is precies zoals wij het zelf getekend hadden.

We hadden in eerste instantie een Roubenka voor ogen met echte houten balken zoals de woning van Rojo maar de 1e aannemer (die we later eruit geschopt hebben) had een paneel constructie laten tekenen, wel met houten buitenkant. De tweede aannemer gaf ons de keuze hout of Werzalit.
We hebben gekozen voor Werzalit omdat daar de eerste jaren weinig onderhoud aan zit.

De trap is omgedraaid omdat er een kelder onder het huis gezet is en die kelder is met een deur dichtgemaakt zodat er geen koude lucht omhoog kan trekken.
 

Bijlagen

  • Kelder.jpg
    Kelder.jpg
    39 KB · Bekeken: 14
Complimenten over de indeling!

Zelf had ik de entree groter gemaakt omdat je bij sneeuw veel ruimte nodig hebt voor al je kleren en schoenen te laten drogen.
Ik zie er mettertijd nog wel een extra entree tegenaan komen.

De ruimten zijn goed ingedeeeld.

Ik heb de foto's bekeken en ben onder de indruk van hetgeen jullie gepresteerd hebben!

Ik ken het Werzalith en ziet er goed uit maar ja als ex bouwkundige had ik liever toch echt hout gezien.
Maar ja, het is een keuze en ik kan mij voorstellen dat je geen trek hebt in onderhoud.

Ik denk dat je nu over de tuin, het terras, struiken en bomen aan het nadenken bent.

In ieder geval: Nogmaals mijn complimenten!

Een goeie groet van Kukel.
 
Bovenaan